עדכון שבועי – Spot’it- 6.3-12.3

spotitLOGO

6.3-12.3

Nip tuck פינת Kit Kat

ערוץ יו-טיוב בשם Food Surgeon הולך ותופס תאוצה לאחרונה בזכות סרטוני חטיפים מזוויות שעוד לא נראו על המסך. הערוץ, שעלה לפני למעלה מחודש, מציג ניתוחים סטריליים של חטיפים, השתלות של עוגיות, הסרות של קרם נוגט ועוד, הנעשים בידי איש אלמוני שמסרב לחשוף את זהותו. זה מוזר, זה מגרה ויש לזה למעלה ממיליון צפיות. למה אנחנו מספרים לכם? כדי שמדי פעם, כשתשמעו על דבר כזה, תיקחו אותו בשתי ידיים כמו שעשו 3 Musketeers של מארס, שמיהרו להכין סרטון המתאר את תגובת החטיפים שלהם למנתח החדש שמסתובב בעיר.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

מציאות מדומה

העיסוק האובססיבי של העולם המערבי עם טכנולוגיית תלת מימד ומציאות מדומה לסוגיה, מצביע היטב על רצונה של האנושות לחוות סיפורים בצורה חזקה וחושית יותר. אבל כשחושבים על זה, מה יותר חזק מהמציאות עצמה? אחרי ההצלחה הכבירה של First Person Shooter, חברת Realm Pictures מוציאה עוד משחק מחשב אל הפועל עם המון משימות, לוקיישנים ודמויות על ידי הוראות הניתנות מרחוק על ידי השחקנים באמצעות אוזניות. הפעם המשחק הוא Hitman ושחקני מחשב מנוסים אומרים שזה כל כך דומה למשחק האמיתי (מה פה האמת כבר?) שהם כמעט התבלבלו. האמת- גם אנחנו..
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

בונוס - אנשים שהתלבשו כמו המציאות

לאחר הגילוי המדהים של האישה שהתלבשה כמו קיר של מלון, מצאנו עוד אנשים שגילו שלחיים יש טעם טוב באופנה. אין לזה קשר לעולם הפרסום, אנחנו לא סגורים על זה שזה וויראלי, אבל איכשהוא אתם עדיין תודו לנו.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

משחקי הרעב

Snickers Crisper הוא חטיף חדש שאמור לסגור את הפינה כשהרעב מתחיל לתת את אותותיו. האנשים ב-Mars, שאחראים על החטיף, רצו בכל מאודם לקשר בין החטיף החדש לבין תחושת הרעב המכרסמת ועשו זאת בצורה מקורית וחמודה. במסגרת קמפיין חדש שנקרא “Hunger Innovation”, הם המציאו כל מיני מכשירים מוזרים שאמורים לענות על הצרכים שלנו כשאנחנו רעבים. כך לדוג’- אפשר לקנות Angreepy- כרית אגרוף לאנשים עייפים וכועסים שלא אכלו מספיק (ביננו-יכלו לחשוב על מוצרים טובים יותר). את כל המוצרים ניתן אשכרה לקנות דרך עמוד ייעודי ב-E bay. הקמפיין לווה בפרי-רולים בדיגיטל שדימו ערוץ קניות מקומי המסביר בטמטום האופייני למנחי ערוץ הקניות אודות המוצרים. וזכרו- לא טוב לקנות על בטן ריקה!
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

כמו דג במים

מותגי ספורט נוטים לנסות לאתגר ולעורר השראה בצרכנים השמנמנים והעצלנים שלהם, אבל הפרסומת האחרונה של Under Armours באמת מעוררת השראה בצורה מעוררת השראה. מייקל פלפס, השחיין האולימפי האגדי שמשמש כפרנזטור של המותג מ-2010, יוצא בפרסומת ל”שחייה האחרונה”, רמז להופעה הבאה והכנראה אחרונה שלו באולימפיאדת ריו באוגוסט הקרוב. במסגרת הסגיר הנפלא “It’s what you do in the dark that puts you in the light” נראה פלפס עושה את כל הדברים שהם מחוץ לאזור הזרקורים, שזה בעצם שגרת יום אינטנסיבית הכוללת צעקות מהמאמן, אימוני כושר מפרכים, מעט שעות שינה וכוסות רוח, שבאים ללמד את הצופה מהי נחישות ומהי התמדה ואיך נראית הדרך ל-18 מדליות זהב. ואם זה לא מספיק לכם- המותג שחרר לצפייה גם את הרגע שפלפס עצמו צופה בפעם הראשונה בפרסומת ומיקסם את הקמפיין עם עוד כמה מאות אלפי צפיות והפך את כל העניין לאמיתי ומרגש הרבה יותר. יפה יפה.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

יוצרים באזז

במהלך חשיבתי מבריק של 1+1, Honey nutקנדה משתמשים בקמע האייקוני שלהם, הדבורה Buzz, ומקשרים אותו לאחד הנושאים הסביבתיים החמים של הרגע- הידלדלותה המאסיבית של אוכלוסיית הדבורים בעולם. אז אם לא ידעתם, מיטב המוחות בעולם מנסים לפצח מה גורם לדבורים למות במספרים גבוהים כל-כך (יש דיבור על אלומיניום) כי מסתבר שמעבר לזה שהן ממש חמודות, הן גם עובדות בחינם ומאביקות לנו בערך שליש מהאוכל הבסיסי שלנו. השבוע עלו בג’נרל מילס עם קמפיין מרגש בשם BringBackTheBees להצלת הדבורים (הם אפילו העלימו את Buzz מהקופסא!), וקריאה לשתול 35 מיליון פרחי בר שיעזרו לדבורים להתרבות ואולי להפסיק למות. המותג יחלק בחינם לכל דורש זרעי פרחים ומגייס את הצרכנים עבור המטרה ב-Purposed based marketing מדויק מאין כמוהו.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

שינוי לטובה

אחד האתגרים היותר גדולים העומדים בפני יצרני מזון בעת האחרונה הוא החלפת הרכיבים בתחליפים בריאים יותר בעקבות דרישות הצרכנים למזון פחות תעשייתי. הבעיה היא שישנה תובנה צרכנית די מוכרת היושבת על בסיס הפתגם הסיני המוכר: “קאט דה בולשיט”, סתם, הפתגם אומר “ככל שאוכל יותר טעים, כך הוא פחות בריא”, או במילים אחרות, שינוי הרכיבים אמנם יועיל לגופינו אבל לבטח יפגע בטעם המוכר והאהוב. יצרנית המזון Kraft שמעה את זה והקדימה תרופה למכה. היא הורידה חומרי טעם וריח, צבעי מאכל ושינתה את רכיבי ה-MC & Cheese המפורסם שלה מבלי להודיע לצרכניה (למעט על תווית האריזה). שלושה חודשים אחרי, כש-50 מיליון מוצרים של הגרסה החדשה כבר נרכשו, החברה יוצאת עם קמפיין המכריז “It changed, but it hasn’t” שממחיש שהשינוי ברכיבים היה כה קטן עד שאף אחד לא שם לב. מצד אחד- מבריק! ומצד שני- נערך פה ניסוי הטעם הגדול בעולם על גבם של הצרכנים, דבר שעלול לערער את האמון של הצרכנים ביצרניות המזון. מה דעתכם?
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

לא מסבנים

דאב וטוויטר חברו יחדיו לפני כשנה, צללו למעמקי הרשת והראו לנשים בכל העולם כיצד הרשת החברתית משפיעה על הערכה העצמית של נשים. אחרי שיתוף הפעולה הקודם, שכלל סטטיסטיקות כלליות בנוגע לדימויי גוף פוגעניים ברשת, קמפיין Speak beautiful מכה שנית והפעם בצורה הרבה יותר אישית. שתי החברות בנו כלי שמאפשר לראות עד כמה חיובים ושליליים הציוצים שלך ברשת ואת כוח ההשפעה של כל אחת ואחד על הנעשה בעולם הווירטואלי (והלא). איך זה עובד? מצייצים מחדש את הציוץ של דאב בעמוד החברה, ומקבלים מיד מענה אוטומטי עם קישור למיני סייט שמכיל אנליזה פרסונלית על אופי הציוצים שלך. כך נשארים רלוונטיים בשיח הצרכני, נוגעים בצרכנים באופן אישי ומקדמים את השיח למקומות טובים ביותר. אז דברו יפה!
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

ביי האיש המעניין ביותר בעולם!

לאחר עשור עשיר בפרסומות, ממים וכתבות פרופיל, האיש הכי מעניין בעולם עובר לשלב הבא בחיים-החלל. ואם המשפט הזה לא מובן לכם, זה רק אומר שאתם כנראה לא מספיק מכירים את עולם הפרסום, כי הפרזנטור של מותג הבירות Dos Equis הוא אחד הדמויות מותג היותר מוכרות ומוצלחות שנבנו פה לאחרונה, כזה שהצליח להשאיר את Dos Equis כאחד ממותגי הבירות הצומחים ביותר בארה”ב גם ב-2015 ולעורר שיחה והזדהות בקרב מעריצים רבים. כעת, אחרי עשור של פעילות, המותג שולח את ג’ונתן גולדסמית’, בעברו איש זבל, אל המשך חייו המשעממים ורגילים כשחקן ובעתיד הקרוב אנו נפגוש את הפרזנטור החדש, שאמור “להתאים יותר לתקופה הנוכחית”. במותג חוגגים את השינוי עם הרבה סרטוני פרידה מרגשים, כאשר הראשי כבר חצה בבטחה את המיליון צפיות תוך ימים ספורים. בהחלט סופה של תקופה. אדיוס!
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן
יום האשה

יום האישה הבינלאומי 8/3

כל יום הוא יום האישה אתם תגידו, ובכל זאת, יש יום שהוא יותר יום האישה, ועד שנשים וגברים לא יהיו שווים באמת, נמשיך לחגוג את יום האישה, כמו שנמשיך לחגוג את יום הקשיש, יום הילד, יום בעלי החיים ושאר היצורים המוחלשים בעולם. כבר לפני יותר ממאה שנה (1909) התחלנו עם המסורת הזו, ובקצב הזה, יש עוד לאן להמשיך. כרגיל, המותגים הצטרפו לחגיגה, בייחוד שהמטרה כוללת 51% מהצרכנים הפוטנציאליים ושהנושא בהחלט בכותרות. הצטרפו אלינו לראות איך מותג\ים מדברים אגנ’דה.

נערות ממציאות שמות של נשים ממציאות

מייקרוסופט ומקאן (ווהו!) העולמית יצאו עם קמפיין חדש ששם את הזרקור על נשים שהמציאו דברים. אפילו אתם, אנשים חכמים שכמותכם, נסו לחשוב על שמות של נשים שהמציאו משהו בהיסטוריה ותראו עם עולה לכם יותר משם אחד. הנושא אמנם לא חדש, אבל מייקרוסופט ומקאן (ווהו!) מגישים אותו היטב, וזוכים למעלה ממיליון צפיות. במקביל לסרטון הראשי הם יצרו כמה סרטונים קצרים המתמקדים בנשים מסוימות ובהמצאות שלהן (וישרים למכונית! תודה!) ובהחלט מצליחים להעביר את המסר ואת הנחיצות של הבלטת הישגים נשיים שיעוררו השראה ומודל לחיקוי עבור נשים צעירות.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

מוציאים את הכביסה המלוכלכת

אבל כפי שכולנו יודעים, לכל מנכ”ל של מייקרוסופט שרוצה לדבר על שוויון מגדרי ונשים מהנדסות, יש בבית אישה נחמדה שעושה כביסה בשביל שניהם. ובדיוק בגלל זה אריאל הודו יצאו עם פרסומת מרגשת ועשויה היטב על מערך הציפיות הבלתי אפשרי מנשים תחת הסגיר המצוין והדו-משמעי “Share the load”. היופי של הפרסומת הוא בכך שהיא לא מפנה אצבע מאשימה כלפי המין הגברי אלא פשוט מראה את הדוגמות אליהם כולנו נולדים וקוראת לשנותן. הפרסומת של אריאל ראויה גם לציון כי בניגוד למותגים אחרים שנזכרים לצאת עם אג’נדות באיחור רב והרבה אחרי שהרכבת נסעה, קמפיין זה מתפרסם בהודו, חברה שמרנית-מסורתית ברובה ונקיטת העמדה של המותג היא אמיצה, חלוצית ולא ברורה מאליה בשוק צרכני זה.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

Yes we can

אז במקום לשים לכם עוד המון פרסומת יום האישה שהיו שנה וחזרו שוב ושוב על אותו ההמנון, החלטנו לאסוף כמה פרסומות נשים מוצלחות מהשנים האחרונות שחגגו נשיות אמתית, כנה ומעוררת השראה ולהראות לכם את הצדדים היותר יפים של נשים ושל תעשיית הפרסום. צפייה מהנה!

קליפ השבוע

Kid Ink ft. Fetty Wap

מצעד הלהיטים - ארה``ב

מצעד הלהיטים - בריטניה

הילרי סנדרס

כולם מנסים לפצח את דור ה-Y, את הרגלי האכילה שלהם, את הרגלי העבודה שלהם, את הרגילה השינה שלהם וכו’. הם קהל היעד הכי נחשק וכל המותגים רודפים אחריהם, בין אם הם מסחריים ובין אם לאו. אחת הבעיות של הילארי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, היא שהצעירים נוהרים בכמויות אחרי ברני סנדרס יריבה ולא אחריה. זהו דור שעייף מן הממסד, שמחפש אלטרנטיבות, ושלא רואה בה, עורכת דין המגיעה מלב ליבה של המערכת ככזו היכולה לייצג אותו. למרות שהניצחון כבר כמעט בכיס שלה, הילארי עושה את מיטב המאמצים כדי להגיע אליהם ושינתה לעומק את מסריה כדי להיות קצת כמו סנדרס ולהתקרב לצעירים. אז מה מותג שמרן ומסורתי (יחסית..) כמו הילארי צריך לעשות כדי לדבר אל הדור ה-Y? צפו בתשובה של ה-SNL.

בובה של מועמד

ואם אתם מחפשים עוד הוכחה לכך שדור ה-Y מאוד אוהב את ברני סנדרס, המועמד הסוציאליסט לראשות המפלגה הדמוקרטית, שימו לב לזה- קמפיין מימון המונים של בובת הפוליטיקאי עושה חיל באתר וגייס כבר 161 אלף דולר, שזה הרבה יותר מ-15 אלף הדולר הראשונים שנדרשו למימון הפרויקט. כל המהלך נדמה משהו על הגבול שבין בדיחה מטופשת להתגייסות פוליטית, אבל מצד שני, מארגני הפרויקט מבטיחים כי ככל שתתרמו יותר, כך הם יתרמו יותר למימון מסע הבחירות של סנדרס. ככל הנראה, ברני כבר לא יעמוד בראש המפלגה הרפובליקאית השנה, אבל הי, לפחות תוכלו לשחק איתו באמבטיה.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

בדידותם של הבדידים

אחד הפרויקטים היותר חמים באתר מימון ההמונים Kickstarter כיום הוא Cubetto, משחק תכנות לילדים קטנים (היה שלום בדידים מטופשים). הרעיון הוא לאפשר לילדים ללמוד תכנות בצורה כיפית ונעימה ללא צורך בנוכחות של מסכים קרים ולא בריאים לעיניים. Cubetto הוא למעשה רובוט שעוזר לילד לתכנת על בסיס עקרונות החינוך המונטסורי שמדגיש את הסביבה החופשית של הילד (יותר מזה לא באמת הבנו). הפרויקט, שכבר מזמן עבר את מטרת המימון הראשונית (מאה אלף דולר) זוכה לפופולריות וסיקור נרחב, שמצביע על רצון של הורים רבים להכניס את ילדיהם מגיל מוקדם לעולם המחשבים והתכנות. נשארו עוד כמה שבועות, איפה אתם?
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

מעט לעת

בעוד העולם ממשיך להתכנס אל עבר הדיגיטלי, יש אנשים שעדיין מסרבים להיפרד מהגולד אולד דף ועט. אולם פרויקט מימון חדש יאפשר לכם להישאר בעולם הישן אבל עם היתרונות של העולם החדש. Rocket book מאפשר לכם לשרבט חתולים על המחברת כאוות נפשכם אבל לשמור את זה על הענן. באמצעות אפליקציה מותאמת תוכלו לשמור כל עמוד במיקום הרצוי ובסיום השימוש במחברת- להכניס אותה למיקרוגל (כן כן!) ולהתחיל הכל מחדש. 400 אלף דולר כבר בכיסם של היזמים, על אף שביקשו סכום צנוע יחסית של 20 אלף דולר, ויש עוד שבועיים לתום המימון. אז אולי המחברת והעט יישארו אתנו למרות הכל?
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

משמינים מנחת

בשורה לחובבי הכושר! Gatorade, מותג משקאות הספורט של תאגיד פפסיקו מצטרף אל העולם ההולך והגדל של מכשירים מחוברים ומפתח בקבוקים חכמים, שיספקו לאתלטים מידע אודות כמות הנוזלים שהם צריכים להכניס לגופם במהלך האימון. הבקבוק יהיה מחובר לצ’יפ שיהיה על גוף המתאמן ויזרים מידע אודות כמות הזיעה הנפלטת מהגוף, קצב דפיקות הלב וכו’ ויעדכן את הבקבוק בהתאם. בגייטוריד לא יכלו להתאפק וכבר נתנו הצצה למוצר החדש בתוך פרסומת המציגה מגוון רחב של מוצרים חדשים (חטיפים, יוגורט וכו’) שעתידים לנחות על המדפים בקרוב ולהרחיב את המותג לעולם המזון.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

הוליווד אוכלת סרט?

לאחר שהתגברו על הטלוויזיה וטיפלו בשיגעון התלת מימד, איום חדש עומד בפני תעשיית הקולנוע- Screening Room. דיסרפטור חדש מבית גורו הטכנולוגיה שון פרקר (נפסטר) הגיע לשכונה והוא ההקרנות הביתיות. ילד הפלא מתכנן להביא את הקולנוע אליכם הביתה עם קופסאת סטרימינג שתביא את הסרטים הכי חמים על המסך הגדול ותמורת 50$ תקרין אותם על המסך הקטן. כשסרט בארה”ב עולה בממוצע 8$ (חוץ מבניו-יורק שם זה עולה 20$) ההצעה לא נשמעת כל כך משתלמת אבל אם מארגנים צפייה של כמה אנשים ולוקחים בחשבון עלויות של סרט בחוץ (דלק, פופקורן, משהו יפה שראינו בדרך וחניה) אולי בעצם כן? כרגע הוליווד עוד לא מתרגשת ומתעלמת בהפגנתיות, אבל מי יודע מה יקרה בעתיד? (רמז: אף אחד) עדכונים בהמשך!
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן