Spot’it- סיכום שנה

spotit 2017

בריונות לא בבית הספר של Burger King

לרגל החודש הלאומי למניעת בריונות בארה”ב Burger King ערכה ניסוי חברתי באחד מסניפיה בלוס אנג’לס, החושף את האמת המטרידה על האדישות שרובצת, כנראה, בכל חברה וחברה. לא סתם הקמפיין הזה זכה ליותר מ-4 מיליון צפיות בYouTube- ושותף מאות אלפי פעמים ברשתות החברתיות.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

מינימום השקעה, מקסימום חשיפה- Fearless Girl

אין ספק שאחד הקמפיינים הזכורים והמשמעותיים השנה הוא Fearless Girl, שזכה בלא פחות מ-18 פרסים בפסטיבל קאן האחרון. מדובר בפסל הברונזה של ילדה חזקה ובטוחה בעצמה, שהוצב מול השור הזועם בוול סטריט כחלק ממהלך המקדם העצמת נשים עבור בית ההשקעות State Street Global Advisors. הפסל מהווה סמל חזק למנהיגות הנשית בעסקים, והחשיבות הגדולה בשילובן בתפקידים רבי עוצמה. הפסל הפך לאטרקציה תיירותית לכל דבר, ועורר שיח רב בכל פלטפורמה אפשרית. אבל מה שעוד מעניין במהלך זה הוא התקציב הנמוך (יחסית) שהושקע בו. כפי שג’ון מסקל, איש הקריאטיב הבכיר במקאן העולמית שעמד מאחורי הקמפיין, אמר  “לעשות קסמים עם שליש מהכסף שצריך- זו קריאייטיביות”.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

עיתונות זה לא משחק ילדים, אל תנסו את זה בבית

בניו יורק טיימס רצו שהקוראים יבינו מה נדרש כדי לייצר את מה שהעיתונות עושה, שיש אמת וסיפורים אמיתיים וקשים מאחורי המילים והתמונות שהם רואים, ושהעיתונאים והצלמים מסכנים את חייהם כדי ללכוד את רגע האמת. זו החשיבה שעמדה מאחורי סדרת הפרסומות של העיתון, המכילות תמונות שצילמו צלמי העיתון בעת מילוי תפקידם, בשילוב הסיפורים, המחשבות והחוויות האישיות שלהם מרגע הצילום. 

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

טכנאי של Samsung מגיע עד להרי ההימלאיה- זה שירות!

הפרסומת החדשה של סמסונג הודו מבטיחה שהשירות לקוחות שלה יגיע לכל לקוח, גם אם הוא נמצא באיזור הכי מנותק ומבודד שיש. עד כאן נשמע כמו כל פרסומת רגילה למדיי לשירות לקוחות. אבל מה שעושה את הקמפיין הזה לכל כך טוב ומרגש זה הסיפור האמיתי ומעורר ההשראה שעומד מאחוריו. לא בכדי הקמפיין הגיע ליותר מ-150 מיליון צפיות ביוטיוב בלבד.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

Audi רוכבת על הפחד שלנו מליצנים

כמעט כולם פחדו מליצנים ב-2017, כן גם אנחנו. סוגיית הליצנים המאיימים תפסה מקום של כבוד בשיח הציבורי השנה, ולא מעט מותגים ניצלו את המהומה סביבם. אחד המותגים שהשכילו לעשות שימוש חכם ונכון בנושא הוא Audi, שהחליטה לתעל את הליצנים המפחידים לפרסומת חדשה שהציגה את הדגמים החדשים והפיצ’רים הבטיחותיים שלה דרך שלל סיטואציות.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

הרעיון שנדחה במד מן אך התקבל במציאות

ב- Heinz עלו השנה עם קמפיין לקטשופ המפורסם שלא מציג כלל את המוצר שאותו הם מפרסמים. אבל מה שבאמת מעניין בקמפיין המדובר הוא מקור הרעיון. מי מכם שצפה בסדרה מד מן והספיק להגיע לעונה ה-6 אולי יזכור את הפרק שבו דון דרייפר מציע את אותו הכיוון לקודקודים ב Heinz, בסדרה הרעיון נדחה בסופו של דבר, אך במציאות לעומת זאת הרעיון התקבל בהתלהבות, עלה לאוויר וזכה לסיקור תקשורתי בקנה מידה גלובאלי.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

קליפ מציל חיים

הראפר האמריקאי Logic החליט לעשות דברים בצורה קצת אחרת. במקום לשיר על סמים, כסף ואלכוהול הוא החליט לקחת את המוסיקה שלו למקום קצת אחר ולייצר השפעה ממשית על חייהם של המאזינים. בחודש אפריל השנה שיחרר הראפר את הסינגל 1800-273-8255, מספר הטלפון של המוקד הארצי לתמיכה נפשית בארה”ב. השיר לוקח את המאזינים למסע מצמרר בחייו של נער שכל עולמו חרב עליו ומחבר את הסיפור למוקד לתמיכה נפשית. הסינגל הביא לעלייה של למעלה מ50% במספר הפניות למוקד, זכה למאות מיליוני צפיות ב- YouTube וכבש את המקום השני בדירוג 10 הפרסומות הטובות ביותר ב2017 של המגזין AD week.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

פרסומת לכל דקה ביום

משחק ההימורים (בטלפון הנייד) Slotomania חיפש דרך לגרום למשתמשים להרגיש טוב יותר עם זה שהם מבלים את זמנם (וכספם) במשחק, והשיק קמפיין המכיל סרטון וידאו אחר לכל דקה ביום. מה שאומר 1,440 סרטונים!!! לקמפיין הוקם אתר אינטרנט ייעודי – whyitsokaytoplay.com, הכולל שעון בזמן אמת, כאשר בכל דקה ביום יש סרטון המסביר למה זה בסדר לשחק Slotomania בדיוק בזמן הזה. לכל סרטון יש הסבר המבוסס על נתונים אמתיים שנמצאו על הרגע הספציפי הזה. לדוגמה, ב- 2:40 בבוקר, כפי שנראה כאן, זה ממש בסדר לשחק כי המלכה אליזבת נולדה באותו הזמן. הכל עניין של פרספקטיבה.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

ASOS מקדשת אינדיבידואליזם מכל הסוגים

לא תמצאו איזושהי הברקה גאונית בפרסומת של ASOS שעלתה לאוויר השנה במסגרת מאמציה לחדור לקטגוריית האיפור והטיפוח, אך בכל זאת בחרנו בה להיכלל ברשימה המכובדת הזאת. מדובר בקריאטיב שמשרת היטב את המטרה ומתיישב נהדר עם הזהות של המותג. Asos היא שחקנית Millennials שהצליחה לייצר disruption בעולם האופנה לא רק בגלל שהיא מציעה בגדים למכירה online אלא בזכות המגוון, בזכות המותגים ובזכות השפה הצעירה. Asos מצליחה לשמור על אותה הזהות בדיוק גם בשפה התקשורתית שלה שנותנת מקום לכולם ומקדשת אינדיבידואלים ויצירתיות מכל הסוגים והמינים בדיוק כמו שה- Millennials אוהבים.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

תשכחו כל מה שידעתם על פרסומות למוצרי היגיינה נשית

השנה עלתה לאוויר הפרסומת המהפכנית של bodyform, מותג בריטי להיגיינה נשית. הפרסומת של המותג הבריטי עוררה עניין רב בכלי התקשורת השונים בממלכה. הפרסומת יצרה מאין Disruption באופן בו מתקשרים מוצרי היגיינה נשית, bodyform רצו להגיד שתקופת המחזור היא תקופה נורמאלית והם השכילו לעשות זאת באופן נועז ביותר. הם שברו את הטאבו הידוע סביב שימוש בדם בפרסומות למוצרי היגיינה נשית, על ידי כך שכבר בשניות הראשונות לתחילתה של הפרסומת ניתן לראות מבחנת דם הנשפכת לתחבושת במקום הנוזל הכחול שהיה נהוג עד כה המהלך זכה לסיקור אינסופי בכלי התקשורת המובילים בעולם והביא למותג חשיפה חסרת תקדים.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

דברו איתנו


שדות המסומנים ב- * הינם שדות חובה

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

אנחנו כאן

פרטי התקשרות

  • כתובת

    ראול ולנברג 2 א’,
    רמת החייל, תל אביב

  • טלפון

  • דוא``ל

    info@mccann.co.il