עדכון שבועי – Spot’it- 30.05-12.06

spotitLOGO

30.05-12.06

האיש שבכה: מייקל ג'ורדן

כיצד הפך מי שנחשב לשחקן הNBA הטוב בכל הזמנים לסמל של לוזריות וכישלון? נסתרות הן דרכי האינטרנט, אבל בשנתיים האחרונות Meme עיקש של מייקל ג’ורדן דומע, שמקורו מנאומו בטקס הנצחתו של ג’ורדן בהיכל תהילת הכדורסל האמריקאי, מודבק באופן תדיר לכל ספורטאי או דמות ציבורית הנוחלת תבוסה. כך מודבקות פניו הרטובות של ג’ורדן לאוהדים בוכים, דמויות היסטוריות ברגעי שפל ואף מוזרויות כמו זקן שלם שמורכב מפרצופים בוכים.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

המילטון פוגש את קורדן

ג’ימס קורדן הוא המנחה הפופולרי של The Late Late Show, ובה יש פינה שנקראת Carpool Karaoke, שמתארחים בה אנשי מוזיקה שונים ושרים איתו בדרכם למקום כזה או אחר. סרטוני הפינה פופולריים מאוד (מאוד) בYoutube, ברמת המאה מיליון צפיות. השבוע הוא אירח את לין מנואל-מירנדה, היוצר-כוכב של מחזה הברודווי Hamilton, תופעה בפני עצמו. Hamilton מתרחש בתקופת האבות המייסדים של ארצות הברית, אבל את הגברים הלבנים משחקים שחורים, לטיניים ושאר מהגרים, והמוזיקה כולה היא בהשפעת אותן אוכלוסיות: ראפ, היפ-הופ, R&B. המילטון כבר הספיק לזכות בגראמי, פוליצר, ועתיד לגרוף את מירב פרסי הטוני. המחזה כבר Sold out עד סוף 2016, והפך להיות המחזה שכרטיסיו הם היקרים ביותר בכל היסטוריית ברודיווי (עד אלף דולר לכרטיס) ואף הופיע מול ברק אובמה בבית הלבן. זוהי תופעה תרבותית בעלת משמעות, שמסמנת, למי שעוד לא היה ברור, סוף עידן לבן ותחילת עידן חדש. חוץ מזה אחלה מוזיקה.

Pintrest בפלטפורמה חדשה: המציאות

האתר Pintrest יצא בקמפיין משותף עם רשת חנויות הריהוט הבריזילאית Tok & Stok, שמאפשר ללקוחות שילוב של חווית הקנייה בחנות ושימוש בפלטפורמה הדיגיטלית. Pintrest הציבה סיכות ענקיות על מאות פרטי ריהוט ברחבי חנויות הרשת – לחיצה על הסיכה מוסיפה את הפריט ללוח הPintrest של הלקוח, ללא כל צורך להשתמש בסמארטפון. כך הלקוחות יכולים לחוות את המוצר הממשי ולהתגבר על החשש של קניית רהיטים מבלי “להרגיש” אותם, ולבצע את הרכישה במועד מאוחר יותר, בקלות והנוחות שמציעות הפלטפורמות הדיגיטליות. שילוב מקורי ומעניין בין עולמות ושיתוף פעולה שמועיל לשני הצדדים.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

Kalenji: אכול את הקילומטרים

האם נעלי ספורט חייבות להיות ממותגות דרך זיעה ורונאלדיניו? מותג הנעליים הצרפתי Kalenji השיק ליין נעליים חדש בעזרת קמפיין שזכה לשם Eat Your Run. במסגרתו, המותג הזמין עיתונאים לנסות את הנעליים החדשות ולצבור קילומטרים של ריצה. את הקילומטרים יכלו האצנים להמיר במנות בארוחת ערב מפוארת שנערכה לכבודם, כשכל מנה תומחרה במספר קילומטרים מסוים. עבור Kalenji, אומרת הפרסומת המלווה לקמפיין, ריצה היא לא רק ביצועים, אלא דבר מהנה. ניסיון מעניין למצב את המותג באופן ייחודי ונבדל מהמיתוג הסטנדרטי של הנעלת ספורט שעוסק בכושר ותחרותיות. כמובן שגם לשחד עיתונאים עם אוכל מפנק לא יכול להזיק לחשיפה התקשורתית.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

אפילו מרילין לא עצמה כשהיא רעבה

סניקרס ממשיכה למצוא וריאציות יצירתיות ולהישאר מקורית במסגרת קמפיין ה You’re not you when you’re hungry. הפעם המותג מציג שימוש חדשני בשלט החוצות: מרילין מונרו ניצבת בפוזה ההיסטורית שלה עם השמלה הלבנה המתנופפת, אך אם עובר אורח בוהה למשך זמן ממושך מדי, פניה מתחלפות לפניו הזועפות של וויליאם דפו, המוכר מפרסומת קודמת של המותג. כמו מדד הרעב שסיקרנו בשבוע שעבר, הנה עוד דוגמא מצוינת לאופן שבו המותג סניקרס מצליח להישאר צעיר, קליל, ורלוונטי.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

פרסום מונחה ריח

בורגר קינג מצאה דרך לשווק את אחד מסימני ההיכר הבולטים ביותר של המוצר שלה: ריחו המגרה של בשר על הגריל. בורגר קינג השיקה מפיץ ריח לרכב שמפיץ את נינוחו של המבורגר הוופר המוכר של הרשת. בסרטון פייסבוק של הרשת ניתן לראות את מפיץ הריח בפעולה ברכבו של נהג מונית בריזילאי: נוסעים שעולים על המונית מזהים את ריח ההמבורגר ותאוות הבשר מתעוררת בהם באופן מיידי. הסרטון הגיע לשמונה מיליון צפיות, סקירה בתקשורת האמריקאית וחשיפה גדולה ברשתות החברותיות גם מחוץ לברזיל, הכל בעבור קמפיין פשוט וזול במיוחד.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

הטאבו האחרון?

כולנו מכירים את הנוזל הכחול המדגים את כושר הספיגה של מוצרי היגיינה נשית (זה לא דם!). מותג התחבושות Bodyform יוצא בקמפיין שמבקש להנכיח את מה שהנוזל הכחול מבקש להסתיר. הפרסומת ניגשת לנושא באופן עקיף וחכם – ספורטאיות מוצגות כשהן מביאות את עצמן אל קצה גבול היכולת, למקום שבו הן נפצעות, מדממות, אבל לא נשברות. “No Blood Should Hold Us Back”, אומרים בBodyform, ומצליחים לדבר במקביל גם על המוצר וגם על הבושה שמתלווה לנושא ועליה הפרסומת מנסה לגשר. התעוזה לעיתים משתלמת, כפי שניתן לראות מהסיקור המפרגן שהפרסומת מקבלת ברוב הפלטפורמות התקשורתיות.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

Oldspice הולכים רחוק יותר ומוזר יותר

ובפינת הWTF? מותג הדיאודורנט Oldspice, שתמיד התאפיין בחוש הומור אקסצנטרי ומוכנות ללכת מעט רחוק יותר ממותגים אחרים, לוקח הפעם אולי צעד אחד רחוק מדי. במה שהם מכנים “סיוט מוטאנט בן-כלאיים מזעזע”, הם יצרו “רמיקס” של כמה מהפרסומות האחרונות שלהם ליצירת סרטון שחומק מכל הגדרה. לשיפוטכם.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

יום האב

קרוב לוודאי שיום האב הוא אחד מהמועדים הפחות זוהרים בלוח השנה שלנו (בחן את עצמך: מתי חל יום האב?), ובכל זאת מותגים רבים בוחרים לציין את המועד עם קמפיינים המתרכזים בקשר שבין אבות ובניהם. באופן טבעי, המותגים שמוצאים את יום האב רלוונטי הם מותגים “גבריים” כמו חברות הקשורות בעולם הספורט או טיפוח גברי. כך, למשל ג’ילט מעודדת צעירים להתייעץ עם אבא ולא עם האינטרנט בעניינים גבריים כמו גילוח וקשירת עניבה. רשת חנויות הספורט הקנדית Sport Chek יצאה עם תשדיר סנטימנטלי בכיכובו של אגדת ההוקי ווין גרטצקי שמדבר על הקשר המיוחד שלו עם אביו. גישה הומוריסטית יותר אימצה חברת הנדל”ן Century 21, שמציעה לקנות לאבא בדיוק את מה שהוא מבקש בכל שנה: Nothing, ומזמינה לקוחות לקבל בחינם חלקת אדמה ל24 שעות בNothing, Arizona – דרך מתוחכמת לשאוב קוחות צעירים לבצע את ההיכרות הראשונה שלהם עם עולם הנדל”ן דרך החברה.

Euro 2016

גם היורו הבא עלינו לטובה מביא איתו שלל קמפיינים של מותגים מקטגוריות מצורים רבות. כל המותגים שומרים על קו קליל ומבודח, ובכל זאת ניתן לראות את הגישות השונות שננקטו. Mars לדוגמא, החליטה שהיא תומכת באופן רשמי בנבחרת אנגליה (מדינה בה המותג מובסס היטב), דבר שהביא את תחילתו של חרם צרכנים בווילס, שנעלבו מהיעדר הייצוג של נבחרתם. קלרסברג, לעומתם, הבירה הרשמית של משחקי היורו, ממתגת את עצמה כ”בירה של העם” דרך חיבור לרעיון המהפכה הצרפתית ופרסומת עם שלל דגלים ולאומים. אחרונה היא חברת התעופה לופטאנזה, בטוויסט קליל על היריבות בין אוהדי כדורגל, כמו אומרת: “משחקים לחוד, חווית טיסה מפנקת לחוד”.

קליפ השבוע - Selena Gomez - Kill Em With Kindness

מחזירים את יהודה הביתה

פרויקט מימון יוצא דופן בהיקף ההיענות, דווקא בישראל. תנועת ‘ישראל שלי’ ביקשה את עזרת הציבור על מנת לבנות יחידת דיור ראויה ללוחם יהודה יצחק הישראלי, שנפצע במהלך מבצע “צוק איתן”, לאחר שמשרד הביטחון סרב לבנות את היחידה עקב המצאות ישובו של הישראלי, עפרה, מעבר לקו הירוק. הפרוייקט ביקש 600,000 אלף שקלים אך גייס עד היום מעל למיליון וחצי, והזרוע עוד נטויה. היקף ההיענות הוא חסר תקדים במונחים ישראלים, ומראה את הדברים שבעבורם הציבור הישראלי מוכן להתגייס: מטרה ראויה, סיפור אנושי, זוית משפחתית, הקרבה, צבא ולאום.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

הצעד הבא בתיירות חכמה

EasyJet מפתחות נעליים חכמות המשלבות שבב חכם שמתחבר לאפליקציה שעוזרת למי שמטייל בעיר זרה לנווט ברחובותיה ללא צורך בהיוועצות במפה. במקום להסתכל על האייפון ולנסות להבין איפה הצפון, הנעליים מסמנות מתי יש לפנות ימינה או שמאלה על ידי שליחת רטט קל לרגל. זוהי עוד וריאציה חכמה בגל הטכנולוגיה הלבישה שאנו רואים לאחרונה, כמו פרוייקט Jacquard של גוגל. הנעליים עדיין בשלב הפיתוח, אבל מסמנות את הקו של כל העולם הטכנולוגי: הנגשה, הנגשה, הנגשה.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

ה-Internet of Things מגיע לבנק

בעידן שבו כסף הופך להיות פחות ופחות מוחשי, חברת Intelligent Environments, שמתמחה בכלכלה דיגיטלית, משיקה את בנק הIoT הראשון, בו לפעולות הכלכליות של הלקוחות יש השלכות ממשיות מחוץ למסך המגע. הרעיון הוא לעודד ולחנך את לקוחות הבנק לצרכנות אחראית וחכמה ולהשיב לכסף את ערכו המוחשי. לצורך כך הפלטפורמה הדיגיטלית מאפשרת למשתמש להטיל תקרת הוצאה, שלאחריה יופעלו עליו סנקציות ממשיות: התרעות בטלפון, שינוי בטמפרטורה של המזגן, ואף זרם חשמלי (מתון) דרך צמיד ייעודי. זוהי רק דוגמא למגמה שתלך ותגדל, של חיבור בין כל החפצים והטכנולוגיות בהם אנו משתמשים וניסיון לגרום להם לעבוד יחד. זוהי קרקע חדשה שמחכה למוחות יצירתיים שיחקרו אותה.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

דברו איתנו


שדות המסומנים ב- * הינם שדות חובה

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

אנחנו כאן

פרטי התקשרות

  • כתובת

    ראול ולנברג 2 א’,
    רמת החייל, תל אביב

  • טלפון

  • דוא``ל

    info@mccann.co.il