
28.7-4.8
Stories
דרמת ההייטק השבועית היא השקת Stories של Instagram – פיצ’ר חדש שמאפשר לייצר ‘סיפור’ יומי מתמונות וסרטוני אינסגרם בתוספת פילטרים ואייקונים משעשעים, ואלו ייעלמו מה-feed תוך 24 שעות. קראתם נכון, Instagram, לא Snapchat. מובן מאליו שStories הוא הניסיון של Instagram (בבעלות פייסבוק, למי ששכח), להיאבק בהצלחה הפנומנאלית של Snapchat. מנכ”ל Instagram הכיר בזה באופן גלוי. היתרונות הגדולים של Instagram הם היקף המשתמשים העצום והגישה הידידותית כלפי מותגים – אשר מיהרו להגיב. Stories הושק רק לפני כמה ימים וכבר אנחנו מביאים לכם שלושה מותגים גדולים – Nike, Mountatin Dew וKetel One שביצעו ניסויים ראשונים בפיצ’ר החדש.
Stories - נקמת הטוקבקיסטים
אמנם מנכ”ל Instagram לא מסתיר את העובדה שSnapchat היא ההשראה לStories, אך האינטרנט לא כל כך סלחן על מעשה החקיינות הבוטה. ההמון הזועם הגיב בMemes לרוב, ואנחנו כאן בשביל לדאוג שתישארו בלופ.
7.5 ק``מ ללא מצנח
האיש קופץ מהמטוס – הגובה הוא 7500 מטר, לאלו שקופצים לידו יש מצנח. לו אין. הוא צובר מהירות בדרכו למטה. המטרה שלו היא רשת קטנה שאמורה לבלום את הנפילה שלו. למה האיש, לוק אייקינס, עושה את הדבר הזה? הכל חלק מתוכנית טלוויזיה, תוכן של מותג המסטיקים Stride של Mondelez. התוכנית שודרה לפני כמה ימים אחרי קידום בחודשים האחרונים ושלל סרטונים של הקפיצה עצמה עושים את דרכם ברשתות החברתיות. אנחנו מביאים לכם את הטריילר לתוכנית, ששודרה ברשת Fox, ואת סרטון הקפיצה בתוספת קריינות דרמטית.
פוקימון גו- הנקמה
זהב בריצת מדרכות
קמפיין חדש של מותג הנעליים Mizuno משלב OBM ושימוש בטכנולוגיה ומתחבר לטרנד של שיתוף הישגי כושר גופני ברשתות החברתיות. לקראת האולימפיאדה, המותג הציב שלטי חוצות חכמים מסביב לפארק ציבורי גדול בריו, אליהם אצנים יכולים להתחבר בעזרת הסמארטפון וליצור ‘מסלולי ריצה’, בין תחנה לתחנה. הסמארטרפון מודד את זמן הריצה ומעדכן את התחנה – האצנים בעלי הזמן המהיר ביותר יזכו לראות את פניהם מתנוססות בשלט החוצות בתור “מלכי הרחוב”. התוצאות ניתנות לשיתוף והשוואה ברשתות החברתיות. הקמפיין מסמן דרך מעניינת למציאת נישה ייחודית של מותג קטן באופן יחסי שמתחרה מול ענקיות כמו Nike וUnder Armour שיצאו עם קמפיינים עתירי תקציב לקראת האולימפיאדה.
Domestic, not Domesticated
לצרכנים ישראלים בטווח גילאים מסוים המכונית האמריקאית דודג’ לעולם תתקשר לדודג’ האגדית, גרוטאת העל האהובה של אל בנדי מ”נישואים פלוס”. הבדיחה החוזרת בתוכנית סביב אותה דודג’ מכילה גרעין של אמת לגבי המוניטין של דודג’ ומכוניות אמריקאיות בכלל – ייצור סוג ב’, גימור רשלני, שעמום, מיושנות טכנולוגית וחוסר יכולת להתחרות מול המתחרים היפנים. דודג’ מנסים להילחם בתדמית הזו עם קמפיין חדש ומלא טסטוסטרון, תחת הסלוגן: Domestic, not Domesticated (מקומי, לא מבויית – משחק מילים שללא ספק עובד טוב יותר באנגלית). הפרסומת מעניינת בקצב המהיר שלה, החוש הקומי, ריבוי הטקסט, ובעובדה שכלל לא רואים בה את המכוניות שאותה היא נועדה לפרסם.
זאת לא תחרות, זה בית
אדידס פותחת את עונת הכדורגל
פינת המוזרות: פופקורן ואפוקליפסה
Halfpops הוא מותג חטיף פופקורן חדש ועלום יחסית, שמשיק כעת את הקמפיין הדיגיטלי הראשון שלו בקנה מידה רחב לקראת הפצת המוצר ברחבי ארצות הברית. בניסיון לבלוט, המותג בחר ליצור קמפיין הומוריסטי, מגוחך משהו, שבמרכזו קריאה לעזרה במקרה של רובוקליפסה (אפוקליפסת רובוטים). המותג קורא לגאוני המחשבים להגן עליו, ובתמורה המותג יספק למתכנתי העל מזון. נשמע הוגן סך הכל. הקמפיין כולל גם אתר עם מבחן תיכנות – מי שיצליח לעבור אותו יקבל אספקה של חודש של HalfPops במהדורה מוגבלת (צוות Spot’it ניסה ונכשל). דברי סמנכ”ל השיווק של המותג מסכמים היטב את הרעיון מאחורי הקמפיין – “כשאתה מותג חדש אתה רוצה להיכנס לשיחה, וזו הייתה הדרך שלנו לעשות את זה”.
Rio Olympics 2016
אולימפיאדת ריו 2016 כבר ממש כאן ונראה שהמומנטום הפרסומי של מגוון מותגים ברחבי העולם רחוק מלחלוף, כשהם ממשיכים לחגוג את האירוע בשלל קמפיינים אולימפיים. השבוע אהבנו במיוחד את הפרסומת היצירתית של United, שעתידה להופיע לראשונה במהלך טקס הפתיחה של האולימפיאדה. מעבר לכך שהפרסומת הופכת את הצ’ק אין בשדה התעופה לחוויה אולימפית של ממש, היא מראה כמה העובדים האדיבים של חברת התעופה האמריקאית מוכנים להתאמץ בשבילך כדי שתספיק את הטיסה.
ועוד קצת ריו
גם Visa, אחת מנותנות החסות של האולימפיאדה, יוצאת בפרסומת המתארת כמה ההתנהלות עם כרטיס האשראי שלה מקלה על שגרת היום יום של האתלטים שעושים את דרכם למשחקים.
Dove לעומת זאת, יוצאת בקמפיין קצת פחות עליז הקורא תיגר על האופן בו התקשורת מתעסקת במראה האתלטיות במקום בביצועים שלהן, כחלק מקמפיין MyBeautyMySay#.
קליפ השבוע- Kanye West - Wolves (Balmain Campaign)
מצעד הלהיטים - ישראלי
מקום ראשון
מקום שני
מקום שלישי
מקום חמישי
מצעד הלהיטים - ארה``ב
מצעד הלהיטים - בריטניה
מקום ראשון
מקום רביעי
אוטובוס אוויר
כבר שנים שסרטון הקונספט מסתובב ברשתות החברתיות אבל השבוע סין הפכה את הקונספט למציאות, עם נסיעת המבחן הראשונה לאוטובוס הטרנזיט המוגבה (Transit Elevated Bus) הראשון מסוגו בעולם. האוטובוס המוגבה יושב על מסילות מיוחדת ומאפשר לרכבים רגילים לעבור מתחתיו תוך כדי נסיעה מבלי לחסום את התנועה. בדגם שיצא לנסיעת מבחן קצרה אתמול יכולים להיכנס עד 300 נוסעים, אבל בעתיד התכנון הוא לחבר מספר “קרונות” יחדיו על מנת להפוך את הTEB לאמצעי תחבורה המוני. הרכבת הקלה, מאחורייך!