עדכון שבועי – Spot’it- 26.10-2.11

spotitLOGO

26.10-2.11

? How about some perspective

בעבר נאמר לי כי עד גיל 21 אגיע לירח (לי ולעוד כמה חובבי מסטיקים). אני בן 27 וטרם קיבלתי שיחת טלפון מנאס”א אך בעזרת אושיית הטוייטר המתהווה, האסטרונאוט ריד וייסמן, זכיתי לקיצור דרך ובעיקר לפרספקטיבה. סדרת התמונות שצולמה על ידי האסטרונאוט ישירות מתחנת החלל הבינלאומית והועלתה ב-2014 צוברת כעת תאוצה והופכת ללהיט חם בטוויטרספיר.
החל מזריחות ושקיעות עוצרות נשימה ועד לתיעוד ההוריקן ארתור ממבט על , ריד מראה לנו את הכדור הכחול כפי שלא נראה בעבר ומעניק לנו קצת פרספקטיבה.
wiseman
היה מעניין? לחצו כאן בשביל לקרוא עוד

היופי הוא בעיני המתבונן

אין זה סוד כי תעשיית האופנה לוקה בחסר בכל הקשור להצגת סטנדרטים נוספים של תפיסת יופי נשית.

במידה ונעיין במספר מגזיני אופנה נתקשה להבחין בדוגמניות שאינן עולות בקנה אחד עם תפיסת היופי הרווחת בחברה. הסטטוס קוו בתעשייה פוגע ברוב המכריע של האוכלוסייה היות והוא מחזק את התפיסה החברתית על פיה קיימת תפיסת יופי אחת ותו לא., Buzzfeed החליטו לעשות משהו בנידון ובקטע החדש שפורסם מוצגות קבוצת נשים במידה גדולה משחזרות פרסומות קיימות של דוגמניות מפורסמות והתוצאות פשוט מעולות.

היה מעניין? לחצו כאן בשביל לקרוא עוד

Not all monsters are imaginary

אז כמו בכל Halloween חברות רבות יוצאות עם פרסומות OBM ומביאות למסך יצירתיות וייחודיות השלובות במסר והצעת ערך ממשית. אמנם אנו רגילים לראות מותגי-על מנצלים את המעמד אך הפעם דווקא ארגון חברתי גונב את ההצגה עם מסר חזק עטוף בקריאטיב יוצא דופן ובעיקר מפחיד. קרן ה – World Wildlife של קנדה יוצאת עם קמפיין “Real Scary” ומראה לנו שערפדים, זומבים ואנשי זאב הם לא המפלצות שצריך לפחד מהם.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

בית רדוף גרסת Bacardi

בקרדי לא צריכה לעשות יותר מדי בכדי להתאים את עצמה ל – Halloween (אחרי הכל הלוגו של החברה הוא עטלף גדול ומפחיד!) אך זה לא מנע ממנה להפיק ברוח החג פרוייקט ייחודי בבית נטוש בלב ברוקלין – הגרסה שלהם לבית רדוף תחת השם “Nocturnal Awakening”. הפרוייקט עתיר האפקטים הטכנולוגים והפירוטכניקה המרשימה נבנה תוך שלושה ימים ומשך כ-400 מבקרים ביניהם מפורסמים רבים. לדברי קנזו דיגיטל, האמן והמייסד של סוכנות הפרסום שהובילה את הפרוייקט, המטרה הייתה לייצר חוויה שתתורגם לתוכן ותחזק את שם המותג.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

McD's Vs BK : Burger king with a slam dunk

העוברים ושבים בשדרות קווינס, ניו יורק, הופתעו לראות את סניף ה – Burger king המוכר והאהוב עליהם מחופש גם הוא ללא אחר מ – The ghost of McDonald’s. מסתבר שלא צריך יותר מאשר סדין לבן עצום ושלט עם כיתוב מתגרה בכדי ליצור פרסומת מגניבה ומתגרה במתחרים שלך.  הכיתוב על השלט הלבן, ” בווו ! סתם בצחוק, אנחנו עדיין צולים בגריל את ההמבורגרים שלנו”,  נועד לעקוץ את המתחרה ששיטת ההכנה שלה נחשבת פחות טובה. אין כמו יריבות תאגידית ותיקה בכדי לעורר יצירתיות איכותית.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

The wheels on the bus go round and round

הבחירות לנשיאות ארה”ב מתקרבות לקו הסיום וכמות התוכן שמועלת לרשת בשבועות האחרונים בארה”ב היא עצומה אך דווקא פרסומת על גבי אוטובוס נוסעים בדנמרק לכדה את עין העדשה והעלתה חיוך על פני עוברים ושבים. מאחוריי הפרסומת עומדת תנועה המזוהה עם המפלגה הסוציאליסטית ומטרתה לעודד אמריקאים המתגוררים באירופה לממש את זכותם האזרחית ולהצביע לגברת קלינטון.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

V is for Volvo

לפני כשנה עלתה לאוויר פרסומת עוצרת נשימה של מותג הוויסקי “ג’וני ווקר” מידיהם של היוצרים דניאל טיטז’ ודוריאן לבארץ’. היצירה של הצמד הדינמי הגיעה תוך זמן קצר ל כ- 7 מיליון צפיות, היוותה הצלחה מסחררת ומיותר לומר כי בנתה לצמד היוצרים שם רציני. כעת, בפרסומת החדשה של חברת VOLVO, “ABC of Death”  הצמד הדינאמי בחר להדגיש את היתרונות הבטיחותיים של מערכת הנהיגה העצמאית תוך שימוש במנה רצינית של הומור שחור. הפרסומת עצמה הינה מחווה קונספטואלית לספרו של אדוארד גורייס, The Gashlycrumb Tinies, העוסק במותם של 26 ילדים המייצגים את אותיות האלף-בית על ידי שימוש בהומור שחור קיצוני.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

Good choice kid

קלמנטינה או חטיף שוקולד ? קלמנטינה או פופקורן? קלמנטינה או שקית צ’יפס? סביר להניח שרובנו לא יבחרו בקלמנטינה ולכן חברת הקלמנטינות האמריקאית Wonderful Halos בקמפיין “Good choice kid” ראו לנכון להציג את ההשלכות של בחירה לא נכונה. סדרת הפרסומות מציגה סיטואציות בהן נבחנת קבלת ההחלטות של ילדים ודואגת כמובן להציג באופן קיצוני את ההשלכות של החלטה לא טובה. בראות אסטרטגית, יש ללמוד מניתוח הסביבה התחרותית שעשתה החברה והתובנה שגיבשה בנוגע למיצוב – קלמנטינה זה חטיף לכל דבר (snack) ולכן הבחירה שעומדת בפני הצרכן היא פרי או ממתק.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

The Twittersphere

הספירה לאחור החלה ועוד פחות משבוע ארה”ב תקבל נשיא חדש. העניינים מתחממים והישורת האחרונה גוררת גל פרסומות, עדכונים, כתבות וסיקורים. כמויות התוכן והדיונים היא עצומה ובדיוק מסיבה זו טוויטר ראו לנכון לצאת עם סדרת פרסומות Outdoor סביב הנושאים החשובים ביותר לציבור האמריקאי. כל פרסומת עוסקת בנושא אקטואלי שני במחלוקת ומציגה בהתאם ויז’ואל צמוד לסימן האשטאג. המטרה של המהלך היא לחזק את מיצובה של טוויטר כאתר המרכזי בו מתקיימים כלל הדיונים החשובים הנוגעים לעתיד האומה האמריקאית.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

A blast from the past

במסגרת הבחירות בשנת 1964 המתמודד לינדון ב.ג’ונסון יצא עם פרסומת כנגד המתמודד בארי גולדווטר. הפרסומת הציגה ילדה קטנה קוטפת פרחי חרציות וברקע ספירה לאחור. הפרסומת מסתיימת בהצגת ענן פטרייה לאחר פיצוץ גרעיני. כיום, לאחר שעברו כ-52 שנים, חוזרת מוניק לואיז, הילדה הקטנה בפרסומת והפעם בסרטון עבור המתמודדת הילארי קלינטון כנגד ההצהרות החוזרות של טראמפ לגבי שימוש בנשק גרעיני. השימוש בדמות המקושרת לדיון הגרעין שנערך ב-64′ מאפשר לפנות לקהל בוחרים מבוגר וליצור הזדהות סביב הדאגה הגוברת מחוסר היציבות של טראמפ בכל הנוגע לנושא.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

קליפ השבוע: Calvin Harris - My Way

You cannot see the Ad. But the ad can see you

בשנים האחרונות התפתח שוק קטן של גופים המציעים כלים לחסימת פרסומות – Ad blockers. למרות שמדובר ביוזמות פרטיות ולאו דווקא חברות מסודרות, הגידול המאסיבי בכמות המשתמשים טומן בחובו הזדמנויות עסקיות. היות ומערכות פרסום פרוגרמתי יודעות מי משתמש ב – Ad blocker המידע עצמו מתגבש לכדי שכבת פילוח נוספת. Netflix מנצלת זאת ויוצאת בקמפיין לקידום הסדרה “Black mirror” עם באנרים המכוונים לקהל חוסמי הפרסומות. בשלב זה לא ידוע אם הדבר נעשה דרך Ad networks או בשיתוף פעולה ישיר עם החברות החוסמות.
blackmirrortitlecard
netflix-black-mirror-ad
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

Notes on blindness

בקיץ האחרון הוצגה הופעת הבכורה של הסרט ” Notes on blindness” במסגרת פסטיבל Sundance. הסרט עוסק בחוקר, ג’ון הול, שהשקיע כ-16 שנים בתיעוד תהליך העיוורון אותו עבר (ניוון מולקולרי). התיעוד נעשה על בסיס הקלטות והסתיים בשנת 1983 כאשר ג’ון היה כבר עיוור לחלוטין. לצד הוצאת הסרט, כחלק מקמפיין הקידום, הושק פרוייקט VR המאפשר לחוות את תהליך איבוד הראייה וברקע ההקלטות המקוריות של ג’ון הול. כל סצנה מבוססת על זכרון מיומנו של הול ויחד עם אפקטים נוספים מדובר בחוויה עוצמתית לכל הדעות.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

להסתובב בקניון בלי לצאת מהבית

לכבוד יום הרווקים הלאומי של סין (סוג של הכלאה בין יום האהבה לדייט הראשון) המתרחש ב – 11.11, Alibaba, כפי שמקפידה לעשות בכל שנה, פוצחת בפסטיבל קניות עצום עם אינסוף הנחות. השנה, החברה הציגה פיתוח VR המציע חווית קנייה ייחודית המדמה סיור בקניון וירטואלי, כניסה לחנויות וכמובן בחירת מוצרים ורכישתם.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן
instagram-taggable-products-hed-2016

More e-commerce for Instegram

עוד צעד של אינסטגרם לתוך עולם ה – E-commerce מאפשר כעת למותגים לתייג מוצרים שלהם בתמונות אורגניות.
השירות שנמצא בשלבי בטא מאפשר לכ-24 מותגים לתייג מוצרים המוצגים בתמונות אורגניות של משתמשים ולהוביל ישירות לאתר החברה. לטענת החברה, הפיתוח אינו נועד לקצר את מסע הצרכן עד לרכישה אלא להפחית את החיכוך במעבר בין שלב לשלב ולהעלות יחסי המרה.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

העיתונות קמה לתחייה?

כנראה שעוד מוקדם מאוד להגיד אבל פיתוח חדש של HTC גורם לנו לתהות. החברה פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת להטמיע הדפסים מיוחדים על נייר פיזי ואלו פועלים כטריגרים כאשר נסרקים באופן אוטומטי על ידי משקפי VR. קריאה של עיתון, ספר או כל עלון פרסומי תוך שימוש במשקפי VR תוביל אותנו לחוויה ייחודית – במקום לקרוא את התוכן נוכל לחיות אותו. הטכנולוגיה ששמה Vivepaper בעלת פוטנציאל פרסומי עצום ומתיימרת לשנות את הצורה בה אנו צורכים תוכן.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

דברו איתנו


שדות המסומנים ב- * הינם שדות חובה

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

אנחנו כאן

פרטי התקשרות

  • כתובת

    ראול ולנברג 2 א’,
    רמת החייל, תל אביב

  • טלפון

  • דוא``ל

    info@mccann.co.il