עדכון שבועי – SPOT’IT- 5.3.18-13.3.18

spotitLOGO

5.3.18 - 13.3.18

תכירו את ג'יין ווקר

האיש הצועד האייקוני שמופיע על בקבוקי הוויסקי Johnnie Walker לוקח הפסקה קצרה, ומפנה מקום לאישה צועדת. Diageo, חברת המשקאות החריפים הגדולה בעולם, משיקה במהדורה מוגבלת של ג’וני ווקר Black Label, כשעל הבקבוק ניתן לראות לראשונה אישה צועדת בראש, בשם ג’ין ווקר. בשל השיחות הגוברות על שוויון בין המינים שחודרות לכל תחום אפשרי, החליטה החברה לצאת במחווה למען הנשים, וזו הסיבה לעובדה שג’יין ווקר תופיע על המדפים במרץ, שמהווה את החודש ההיסטורי של הנשים. בנוסף, התחייבה החברה לתרום דולר אחד לארגונים התומכים בנשים, על כל בקבוק של ג’יין ווקר שנמכר. לאחר ההצהרה של החברה והסמל החדש, שלא הוחלף לאורך מאה שנה, התגובות ברשתות החברתיות לא איחרו לבוא- חלקן תומכות ומתלהבות, וחלקן פחות.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

השקעה מינימאלית impact מקסימלי

מנהל הקריאטיב הגלובאלי של McCann, והאיש שעומד מאחורי הרעיון למהלך fearless girl, שכבש בשנה שעברה את קאן, אמר פעם שקריאיטיב טוב זה לייצר מקסימום impact במינימום השקעה. כנראה שמישהו ב- McDonald’s לקח זאת לתשומת ליבו, ויישם. לרגל יום האישה החליטו ברשת ההמבורגרים להפוך את ה- M האייקונית המזוהה עם הרשת, כך שזו הפכה ל- W. הפעולה הפשוטה הזאת הצליחה לייצר חשיפה בשווי של עשרות מיליוני דולרים, בדמות אזכורים למהלך הוויראלי ברחבי העולם. והתקציב 0$ כמה פשוט ככה גאוני!

Mcdonald's 1
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

Apple בסגנון סוריאליסטי

בתחילת פברואר השיקה Apple את ה-HomePod, התשובה שלה ל- Amazon Echo ול-Google Home. השבוע יצאה החברה עם סרט בבימויו של Spike Jonze, במאי אמריקאי חובב מחול, שביים בעבר את הפרסומת המוכרת ל-Kenzo, כשהכוכבת בסרט היא המוסיקאית והרקדנית הבריטית, FKA twigs. ברקע הקליפ מתנגן הסינגל החדש של הראפר אנדרסון פאאק, “Til It’s Over”, והוא עוקב אחר דירתה של הרקדנית שהופכת למרחב סוריאליסטי מרשים, כולל מצב בו היא פוגשת בכפילה שלה רוקדת. המסר הוא שסירי יכולה לעשות הרבה מעבר למה שעוזרים וירטואליים של המתחרים עושים, כולל כביכול שינוי צורת הבית.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

אם לא תאכל יבוא שוטר

ילדים מתים על קטשופ! כל אימא יודעת שמחסור ברוטב העגבניות עתיר הסוכר עשוי להוביל למשבר תזונתי חמור, שמסוגל לאיים על שלום הבית.  ב- Heinz החליטו לקחת את התובנה הזאת צעד אחד קדימה, ואף גייסו לקמפיין את מי שבעבר היה ממונה על המשא ומתן ב- NYPD ע”מ שייתן כמה טיפים להתמודדות עם משברי מחסור בקטשופ, כשהקמפיין נועד לקדם מבצע 1+1 על בקבוקי הקטשופ.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

לעקוץ את היריבים זה כיף, אבל לקבל על זה כסף זה סופר כיף

קונור מקגרגור לא נלחם ב-UFC (אליפות הלחימה האולטימטיבית) מאז הזכייה שלו בקטגוריית משקל קל ב-2016. ההפוגה שלו תסכלה את יריביו, שרצו להתמודד מולו ולנסות לקחת ממנו את התואר, בפרט הלוחם הרוסי Khabib Nurmagomedov, שקרא למקגרגור “chicken” לאחרונה. העלבון המסוים הזה רק סייע למקגרגור להוסיף לפרסום ולעושר שלו, כש Burger King ניצלה הזדמנות זו והשתמשה בו כפרזנטור לסנדוויץ’ העוף החדש שלו. בפרסומת מקגרגור עונה ומתגרה ביריבים שלו, למשל אומר להם תודה על כל העקיצות שלהם, שהובילו אותו לשים את בנו בקולג’.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

M צהובה זה McDonald’s

המיתוג של McDonald’s הוא כל כך אייקוני, כך שהוא מצליח לתקשר גם בצורה מינימליסטית ולא שלמה. רשת המזון בקנדה החליטה לבחון את העניין ויצאה בקמפיין המפרסם חלקים מהאות M הצהובה, המוכרת לכולנו ומזוהה היטב עם המותג. הקמפיין “עקוב אחר הקשתות” הפך חלקים של M צהובה לשלטי חוצות, ונתן לנהגים לעקוב אחר השלטים כדי לקבל תיקון ללוגו השלם ובכדי להגיע לחנות הקרובה אליהם. בחברה שמו לב שהוראות הנהיגה נמצאות ממש בלוגו המותג, ובאמצעות חיתוך הקשתות נוצרו נתיבי כיוונים. הקמפיין הוא דוגמה מדהימה לאופן שבו הקשתות ניתנות לזיהוי, גם כאשר הצרכן רואה רק חלק מהן.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

Facebook כובשת את הודו

1.2 מיליארד איש חיים בתת היבשת ההודית, ושם בשונה מישראל ומהעולם המערבי מצליחים איכשהו להסתדר בלי פייסבוק. הרשת החברתית הגדולה בעולם שמחפשת נואשות אחר ערוצי צמיחה חדשים לאור הדו”חות המאכזבים, שמה לנגד עינה לכבוש את המדינה המאוכלסת. במסגרת מאמצי החדירה לשוק ההודי, עלו ב- Facebook עם קמפיין הכולל מספר סרטי וידאו כשבכל אחד מהם עומדת דמות הודית שמייצגת פלח אוכלוסייה משמעותי. הסרטים מלווים כל אחת מהדמויות ומציגים אותן באור הומוריסטי ודיוק דוקומנטרי, ולבסוף מסבירים לצופים למה כדאי להם לשלב את פייסבוק בחייהם.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

את לא יכולה לטעות כשאת מי שאת

Nike החליטה לחגוג את ערב טקס פרסי האוסקר עם סרינה וויליאמס. הפרסומת ששודרה במהלך שידור טקס האוסקר הציגה הצהרה חזקה ואישית של שחקנית הטניס, על נשיות, אימהות וגזענות. Nike ניצלה את הערב הזה ואת חודש האישה הבינלאומי, וחגגה את ההישגיים הנשיים בכל מקום ותחום ואת האמונה בשוויון בין המינים. אין ספק שזה נושא רלוונטי, שגם בוער בתוך הוליווד, כך שזה היה רגע אידיאלי להעלות את הסרט הזה ולחגוג את ההצלחה של סרינה וויליאמס כאישה שממשיכה לשבור מחסומים ולעודד נשים בכל מקום.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

לצד כל גבר, לא מאחורי!

סרט קצר עצמאי שנעשה על ידי צוות של רוב נשי יצא לכבוד יום האישה הבינלאומי נגד האימרה הסטריאוטיפית והישנה שמאחורי כל גבר מוצלח עומדת אישה. המסר של הקמפיין (#BesideNotBehind) הוא שליד ולא מאחורי כל גבר עומדת אישה, והוא מקדם את הרעיון שהתמיכה יכולה, וצריכה לבוא לידי ביטוי משני הצדדים, גם מהגבר וגם מהאישה. השיחה סביב שוויון מגדרי ופמיניזם צריכה להשתנות ממסרים חלוקים של “נשים לעומת גברים” ו”אנחנו והם”, למסרים של עבודה משותפת על מנת להוביל לשינוי חיובי ולשוויון.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

פייסבוק עם פיצ'ר חופשות חדש

ממחקרים שערכה פייסבוק עולה כי לוקח בממוצע 43 ימים בין ההחלטה לנסוע לחופשה ועד קבלת ההחלטה לאן לנסוע. בנוסף, 68% ממשתמשי דור ה-Y נעזרים בפייסבוק על מנת לתכנן את הטיול שלהם, ו-60% מחפשים רעיונות לטיולים  באינסטגרם. אנשים מבלים יותר זמן בתכנון הטיול במכשירים הניידים, כך שהנייד הפך להיות החשוב ביותר. לכן, מעכשיו מפרסמי טיולים כבר לא צריכים לחכות עד שהמשתמשים יבחרו יעד להתחיל את תהליך החיזור אחריהם, שכן הרשת החברתית מציגה פיצ’ר חדש, המאפשר למותגים לטרגט משתמשים לפני שהם אפילו התחילו לתכנן את מסעותיהם. “Trip Consideration” הוא מוצר נפרד מהפרסומות הדינמיות של פייסבוק עבור חברות תיירות. הוא נעזר באפשרויות הטרגוט הקיימות של הרשת החברתית ועובד גם באינסטגרם.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

משקה אלכוהולי חדש מצטרף למשפחת קוקה קולה

על רקע הירידה במכירות המשקאות הקלים הממותקים בשל טרנד הבריאות, החליטה השלוחה היפנית של קוקה קולה להשיק גרסה אלכוהולית למשקה המפורסם. היוזמה החדשה הינה יוזמה מקומית שנועדה להתמודד עם ריבוי המתחרים והירידה בנתחי השוק. באמצעות ההשקה מקווים בשלוחה היפנית, לייצר ערוצי צמיחה חדשים ולהשתלב בקטגוריות חדשות וצומחות בשוק המשקאות היפני. מדובר במהלך היסטורי! זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שמשווקים משקה אלכוהולי תחת המותג. אנחנו כבר מחכים לנסות.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

קליפ השבוע: Taylor Swift - Delicate

מצעד הלהיטים - ארה``ב

מצעד הלהיטים - בריטניה

דברו איתנו


שדות המסומנים ב- * הינם שדות חובה

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

אנחנו כאן

פרטי התקשרות

  • כתובת

    ראול ולנברג 2 א’,
    רמת החייל, תל אביב

  • טלפון

  • דוא``ל

    info@mccann.co.il