
12.6.18-18.6.18
איך שינוי של אות אחת קטנה יצר סערה גדולה ברשת?
איך הייתם מודיעים על מוצר חדש או מנה חדשה בתפריט שלכם? The International House of Pancakes- IHOP, שידועה בזכות הפנקייקים שלה, החליטה לאחרונה להתרחב ולספק גם המבורגרים. וכדי להראות שהיא רצינית לגבי ההמבורגרים בדיוק כפי שהיא מומחית בפנקייקים, העלתה החברה סרטון לטוויטר, שהפך לויראלי וצבר מאז תגובות מצחיקות וציניות, בו היא מודיעה כי היא משנה את האות P לאות B ומעכשיו שמה הוא IHOB.
ביטחון הפיצות הוא מעל הכל
בורות, סדקים ובמפרים בדרך עלולים לגרום נזק בלתי הפיך לפיצה שלך בדרך נסיעה הביתה מהפיצרייה. בדומינוס לא יכולים לשתוק יותר, ממשיכם להבין לליבנו (עוד דוגמה היא קמפיין הביטוח מהשנה הקודמת שסוקר בספוטאיט) ורוצים לפתור את הבעיות שעלולות לגרום לפיצה שלנו להגיע לא בשלמותה. לכן, המותג מבקש מלקוחותיו לעדכן על בורות בכבישים העירוניים שלהם באתר ייעודי- pavingforpizza.com, כשאם העיר שלהם תיבחר, הלקוח יקבל הודעה והעיר תקבל כספים שיסייעו בתיקון הכביש. ככה נראה שירות לקוחות!
אף מדינה לא יכולה לשלוט על האהבה
נישואים חד-מיניים הם בלתי חוקיים ברוב מדינות העולם. מותג בגדי הספורט השוודי, Bjorn Borg, מאמין שבדיוק כמו ספורט- האהבה היא לכולם, ומזמין זוגות חד מיניים מרחבי העולם להתחתן בצורה “דיגיטלית”. “Marriage Unblocked” היא פלטפורמה דיגיטלית שבה כל אחד יכול להציע נישואים, להחליף נדרים ולהתחתן באופן אנונימי או פומבי. הפלטפורמה עושה שימוש בטכנולוגיה של blockchain, המאפשרת לאחסן מידע לנצח וללא מעורבות של צדדים שלישיים כגון המדינה או הכנסייה.
VOLVO מבינה מהי משפחה מודרנית
בשנת 2018 אנחנו מבינים שאין מודל אחד אידיאלי למשפחה וחלום המשפחה האמריקאי – אמא, אבא, שני ילדים וכלב ממש לא מתאים לכולם. Volvo מצליחים ב-10 שניות להעביר מסר עוצמתי שבו עליך להגן על כל מה שחשוב לך ובכך מצליחים לקדם שני ערכים שלובים – בטיחות לצד ליברליות. בשבוע שעברHyundai יצאו עם קמפיין המוביל ערכים דומים תחת המסר “משפחה בכל הצורות”, ונותנים לנו תחושה כי מותגי הרכבים מבינים שהיום כבר אי אפשר לדבר מגדרית. השאלה המהותית היא האם המותגים מעולם הרכבים הגברי מצליחים לשנות את כללי המשחק או שזהו מהלך ממוקד וחולף?
האמת על משככי הכאבים
Truth Initiative, ארגון בריאות אמריקאי ללא מטרות רווח שמטרתו היא להשכיח את הטבק מהעולם יוצא במערכה תקשורתית כדי להתגבר על התמכרות נוספת בתחום הרפואי, והיא ההתמכרות לאופיואידים. זהו קמפיין שאינו נרתע מסצינות קשות ושם את האמת בפנים – אנשים לא יודעים למה הם נכנסים כשלוקחים משככי כאבים ועד כמה ילכו רחוק כדי להשיג עוד מהם וכשהמרשם תלוי בהגעה לבית חולים הרחוק הוא רחוק מאוד.
אשכרה פעם בחיים - אמריקן אקספרס
אמריקן אקספרס יוצאים במהלך שמערער את המושג אקסקלוסיביות כפי שהרבה מותגים עושים בו שימוש וטוענים כי בעצם כל דבר שניתן לשחזור הוא בהכרח אינו בלעדי. בפועל, אמריקן אקספרס מגדירים מהי אקסלוסיביות אמיתית על ידי מהלך מתוקשר בו לקוחות הפרמיום מוזמנים לראות סרט שיוקרן בפעם הראשונה והאחרונה בבכורה בלעדית ורק עבורם. וכשמייצרים סרט רק כדי להרוס אותו – זו בלעדיות עד הסוף.
איך הופכים ערב גיבוש סאחי של העבודה לערב בלתי נשכח?
McDonald’s מצליחה לייצר פרסומת מונדיאל גם ללא שורה של סלבריטאים ושחקני כדורגל. התובנה שעומדת מאחורי הפרסומת היא תובנה שכולנו יכולים להזדהות איתה- מבוכה מהבוס הגדול ואי חשק להגיע לערבי גיבוש של העבודה, בעיקר לשם צפייה במונדיאל, שהיינו מעדיפים לראות עם החברים. אז בואו לראות איך בכל זאת אפשר להנות משהות עם הבוס.
מפגש הפסגה גם בקוקה- קולה
כשנערך מפגש היסטורי כמו המפגש בין נשיא ארה”ב, טראמפ, ליו”ר צפון קוריאה, קים ג’ונג און, בסינגפור, קוקה קולה סינגפור חייבת לנצל זאת. החברה פרסמה שלטי חוצות וסרטונים המציגים את המנהיגים לוחצים ידיים על רקע הלוגו של קוקה קולה. בנוסף, יצאה עם מהדורה מוגבלת של פחיות כשהלוגו של החברה כתוב חצי בשפה האנגלית וחצי בקוריאנית, מלווה במשפט “לשלום, תקווה והבנה” המתורגם לשתי השפות. כך שאם הפגישה לא תוביל לשלום, קוקה קולה תעשה זאת.
תקרא יותר, תצפה יותר – תבין יותר
הכל מתחיל בחופש העיתונות. הכל מתחיל ביכולת שלנו לבקר את השלטון. ולא מספיק לקרוא דעה אחת, יש לקרוא כמה שיותר דעות מכמה שיותר מותגים, גם אם מדובר במותג היריב. אי התלות של העיתונים בשלטון היא תמציתה של חופש העיתונאות. כך טוענים אונסק”ו ועל כן מקדמים אג’נדה ציבורית ומבקשים לייצר חברה מודעת יותר ומושכלת יותר על ידי עידוד אנשים לצאת מהבועה ולהבין נקודות מבט נוספות.
עידן חדש! מעכשיו אפשר לאכול פיצה במיטה
לכבוד יום האב הקנדי, BOSTON PIZZA יוצאים במהלך משעשע ומאוד פרקטי – מגש פיצה שנפתח להיות שולחן ייעודי לאכילת פיצה במיטה, כן, במיטה. וגם אם אתם בעלי OCD והדבר היחידי שחשבתם עליו הוא פירורים, תמיד כיף לפרגן למותגים שמצליחים לייצר חדשנות במקומות מפתיעים. אולי זה נראה כמו מהלך פשוט אך מסתבר שהוא כרוך בהרבה חישובים ודיוקים שאינם מובנים מאליהם. לאוהבי הפיצה מביננו (ואלו שלא- מי אתם?!?) תודו שמגשימים לכם חלום קטן.
קליפ השבוע: עברי לידר - נסיכה שלי
מצעד הלהיטים - ישראלי
מקום ראשון
מקום שני
מקום שלישי
מקום רביעי
מקום חמישי
מצעד הלהיטים - ארה``ב
מקום ראשון
מקום שני
מקום רביעי
מקום חמישי
מצעד הלהיטים - בריטניה
מקום ראשון
מקום שני
מקום שלישי
מקום רביעי
מקום חמישי