עדכון שבועי – Spot’it- 22.02-2.03

spotitLOGO

22.02-2.03

את האוסקר הזה לא נשכח

בלבול ובעיקר מבוכה בטקס האוסקר ה – 89 ! במעמד הכרזת הסרט הזוכה בקטגוריית הסרט הטוב ביותר, המנחה, וורן ביטי, הכריז על הסרט “לה לה לנד” כאשר הסרט הזוכה הוא למעשה “מונלייט”. כעת, לאחר שהרוחות קצת נרגעו, הצליחו להבין כיצד הפאשלה קרתה ומי הוא האשם.
Brian Cullinan

נא להכיר, בריאן קולינאן

רואה חשבון חמדמד שפישל ובגדול. רבים אינם יודעים זאת אך האקדמיה לסרטים נעזרת מזה שנים רבות בשירותיה של PwC בכדי לבצע את ספירת הקולות באופן יסודי, מקצועי ובעיקר סודי. מכאן עולה השאלה כיצד באמת קרה דבר שכזה. לאחר תחקורים רבים סביב הפאשלה שמהדהדת בהוליווד המומחים העלו סברה די משעשעת. בריאן קולינאן (Brian Cullinan)  צייץ בטוויטר, רגעים ספורים לפני שהכריזו על הזוכים, תמונה של אמה סטון מחזיקה פסלון אוסקר מאחורי הקלעים. מומחי דבר בעניין טוענים כי דעתו הוסחה מהשחקנית היפיפייה וכתוצאה מסר את המעטפה הלא נכונה למנחה וורן ביטי.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

התגובות ברשת לא איחרו להגיע

לאחר האירוע המביך באוסקר לא ציפינו שהרשת תעבור על כך בשתיקה ואכן צדקנו. האירוע סיפק לא מעט חומר לעבוד איתו ובבוקר שאחרי כבר ראינו את ניצני היצירתיות של הגולשים בעמודי הטוויטר והפייסבוק.
1
3
2
4
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

ברגר קינג, הפעם הגזמתם...

עובדה מעניינת: מאז שהוקמה ב – 1954 לברגר קינג נשרפו יותר סניפים מכל רשת אחרת. המידע ה-“זניח” הזה היווה בסיס לסדרת הפרסומת המאוד מוצלחת שעלתה השבוע. הקמפיין מציג תמונות אמיתיות משרפה שאירעה באחד הסניפים ונועד לחזק את ההבטחה המוצרית של הרשת – כל ההמבורגרים תמיד נעשים על הגריל, הבטחה שבדרך כלל מסתיימת בתוצאות טעימות אבל לפעמים מביאה לתוצאות מעט הרסניות.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

זה סה``כ עניין של סטטיסטיקה

גורמים מעריכים כי כ – 1.5 מיליון איש סובלים מהתקף לב בשנה כאשר מתוכם כ – 500,000 אינם שורדים. כל 42 שניות בממוצע אזרח אמריקאי חווה התקף לב. נתון עובדתי נוסף שרבים אינם מודעים אליו הוא כי לעיסת אספירין יכולה לעזור רבות ואף להציל אדם החווה התקף לב. הבעיה היא שלא תמיד יש אספירין בסביבה. חברת Bayer רוצה לתקוף את הבעיה הזו ולשפר את הסיכויים להציל אדם. אז איך מנצחים סטטיסטיקה? עם סטטיסטיקה! היא פונה לקבוצת האנשים הגדולה ביותר ובעלת הפיזור הגבוה ביותר בארה”ב – אנשים ששם המשפחה שלהם “סמית'” (ישנם 2,442,977 אנשים בארה”ב ששם המשפחה שלהם הוא סמית’ ) ורוצה שכל אחד יצטייד באספירין ומכאן התיאוריה שאם לכל אחד מהם יהיה אספירין סיכויי השרידות של אנשים החווים התקף לב תגדל.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

נייקי : אותה גברת בשינוי אדרת

מותגים לרוב מתחבטים בשאלה מה היא השפה התקשורתית המתאימה ביותר עבורם. ישנם שיקולים רבים בלב המשוואה ואחד מהם מקפיד לחזור ולהתחזק בשנים האחרונות – פערים תרבותיים. השפה התקשורתית של Nike בארה”ב מכילה דימויים נשיים שאינם בהכרח תואמים תרבויות אחרות. בקמפיין האחרון Nike פונה לנשים ממוצא מוסלמי במדינות ערב – המסר בבסיסו נשאר על קנו אך העטיפה ובחירת המילים השתנו. כמו כן, הדימויים בפרסומת גם כן מובנים על אותו מסר אך שונים מאוד מהתפיסה המערבית שאנו רגילים לראות בפרסומות של Nike.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

The winter swear Jar

אז מסתבר שהקנדים ממש שונאים את החורף הקנדי וממש אוהבים להביע את אותה שנאה בטווייטר. על בסיס אותה תובנה משעשעת חברת Hotels.com פצחה בקמפיין “Winter Swear Jar”. החברה מנטרת חשבונות טוויטר של קנדים ועל כל ציוץ שקשור לחורף הקנדי ומכיל קללות החברה “משלשלת” 25 סנט אל תוך ה – Swear Jar. כאשר הסכום מגיע ל – 1000$ החברה שולחת אזרח קנדי אחד שסובל מהחורף ליעד חמים ונעים.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

A changing world is nothing new for AAA

ההאצה הטכנולוגית בעשרים שנה האחרונות שינתה את פני האנושות. החל מרכבים המציעים נהיגה אוטומטית, אינטליגנציה מלאכותית, בתים חכמים ועד לנשקים מתקדמים וטיפולים רפואיים, הכל משתנה ומהר. יחד עם אותה האצה טכנולוגית יש נפילות פה ושם ולא תמיד הכל הולך כשורה. בדיוק מסיבה זו יש חברות כמו AAA שבשבילם עולם משתנה הוא לא דבר חדש. הפרסומת החדשה של החברה בחרה להציג את אחד השירותים היותר מתקדמים והיותר מדוברים בעולם – משלוחי חבילות בעזרת רחפן, וכמובן לשים את אור הזרקורים על מה עלול להשתבש. תובנה ברורה וקריאייטיב נהדר! שלוש מחיאות כפיים ל – AAA.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

We are the makers

לרגל טקס האוסקר סמסונג ראתה לנכון להקדיש את הפרסומת הבאה דווקא לקהל אחר של במאים, לקהל אחר של שחקנים, לקהל אחר של תסריטאים. סמסונג פונה ל – makers, אלו שמביאים לנו תכנים אותנטיים וייחודיים וללא מצלמות יקרות, צוותי הפקה ותקציבי ענק אלא רק בעזרת הסמארטפון שלהם. אין ספק כי בשנים האחרונות התכנים שמועלים ליוטיוב, לפייסבוק, לאינסטגרם ולסנאפ’צט הפכו לחלק בלתי נפרד מהשיח היומיומי והתגבשו לכדי הוויה תרבותית בפני עצמה. המגמה הזו מסמלת מעין הפרטה של ה-“הזכות ליצור”. אם בעבר היה מדובר בתחום שדרש משאבים אדירים כיום מה שצריך זה אך ורק פלאפון, חיבור לרשת ורעיון אחד טוב.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

קליפ השבוע: Bruno Mars - That’s What I Like

מצעד הלהיטים - ארה``ב

מצעד הלהיטים - בריטניה

ניסאן השיקה רכב מיוחד לבעלי כלבים

ניסאן שמה הפעם את כל הקופה על שיווק שבטי (Tribes) עם הדגם החדש למותג ה – X-Trail המפורסם שלה. יצרנית הרכב השיקה מודל שכל כולו מיועד לקהל בעלי הכלבים. הרכב מכיל מספר פיטצ’רים שנועדו להקל על חייהם של הבעלים ושל הכלבים כאחד ולספק חוויה משפחתית ונוחה לאורך כל הדרך. חברות רבות בונות אסטרטגיה תקשורתית על בסיס שבטים (Tribes) אך מודל זה מקבל משמעות מחוזקת כאשר ההצעה המבודלת ל – Tribe מקבלת ביטוי במוצר עצמו ולא רק במסר ובשפה התקשורתית.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן
YouTubeTV

YouTube נכנסת לשוק ספקי התוכן

ביום שלישי האחרון, YouTube חשפה את שירותי התוכן החדשים שלה – YouTubeTV והצטרפה לגל החברות שמנסות לעשות disrupt לשוק ספקי התוכן המסורתיים. השירות יעלה כ 35$ לחודש ללא התחייבות מצד הלקוח כלומר ניתן לעזוב מתי שרוצים ללא שום תשלום נוסף. השירות יושק בעוד מספר חודשים בארה”ב אך לצערנו הרב אין עדיין תוכניות להשקה בינלאומית בשלב בזה. המגמה הדיסרפטיבית בשוק ספקי התוכן ממשיכה להתגבר ועם כניסתן של ענקיות טכנולוגיה לתחום (אמאזון וגוגל לדוגמא) אנו נמשיך לראות ניצנים ראשונים למהפכה שצפויה לשנות את פני הענף לעד. סביר להניח שעוד פחות מעשור נגיד לעצמנו: “זוכרים שפעם שילמנו על תכנים לצפייה בטלוויזיה? ”
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

דברו איתנו


שדות המסומנים ב- * הינם שדות חובה

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

אנחנו כאן

פרטי התקשרות

  • כתובת

    ראול ולנברג 2 א’,
    רמת החייל, תל אביב

  • טלפון

  • דוא``ל

    info@mccann.co.il