עדכון שבועי – Spot’it- 20.7-27.7

spotitLOGO

20.7-27.7

היה קשה לגדול כאישה שחורה בשיקגו...

עיני העולם היו נשואות השבוע לועדה הרפובליקאית בארצות הברית – רבים חשים שעתיד העולם החופשי בסכנה ממשית, בעוד אחרים מרגישים שדונאלד טראמפ הוא האדם הנכון בזמן הנכון. אבל מי שגנבה את ההצגה ברשתות החברתיות הייתה דווקא אשתו של – מלניה טראמפ. לא רק את ההצגה היא גנבה, לכאורה, אלא גם חלקים נרחבים מהנאום שלה, אשר יש אומרים שנלקחו ישירות מנאום של הגברת הראשונה מישל אובמה. הרשת כמובן חוגגת – סרטוני יוטוב ערוכים לתארפת, מאמרים המנתחים כל משפט וכמובן – Memeים למכביר. אספנו עבורכם מקבץ מייצג.

כולם מדברים אוכל

גוגל חגגה באפריל האחרון עשור לגוגל טרנסלייט במיזם חברתי וטעים במיוחד, כשהיא פתחה לארבעה ערבים בלבד מסעדת פופ-אפ והזמינה ארבעה שפים ידועים ממטבחים שונים לבשל לאורחי המסעדה – בחינם. מה הקאצ’? הסועדים יכלו להזמין את המנות שלהם מתפריטים הכתובים במספר שפות רק באמצעות גוגל טרנסלייט. השבוע החברה פרסמה את הסרטון המסכם של הפרוייקט ושוב מלמדת את כולנו דבר אחד או שניים על פרסום יצירתי וחוויתי.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

צל, קרם הגנה, בירה: מילר לייט מסדרת את הקיץ

מילר לייט מבינה את הצרכים הבסיסיים של חבר’ה צעירים בקיץ ובקמפיין חדש הכולל מספר סרטונים דואגת לספק אותם: צל בפסטיבל מוזיקה, קרם הגנה בחוף וכמובן: בירה. כך בירת הלייט ממתגת את עצמה כמותג צעיר וקליל בשילוב יעיל של פעילות שיווקית ופרסומת קלאסית. הסרטון המוצלח ביותר בסדרה עושה שימוש בDirect Marketing – סגנון אולד סקול! מטוס של מילר לייט מטיס שלטים ענקיים עם הודעות אישיות למתרחצים על החוף.

AirBoeing? BoeingBus?

טוב, זה היה עניין של זמן עד שיגיעו חקיינים לקמפיין המבריק של בורגר-קינג שזכה בגרנד-פריקס בפסטיבל קאן, הלוא הוא המקוופר המוכר. מי שעושה זאת באופן חינני הוא המותג Airbus, אשר השיק סרטון בו הוא מציין את היריבות בינו לבין Boeing, לרגל חגיגיות המאה של המתחרה האימתני. “יש לנו רק דבר אחד להגיד לבוינג…”, אומרים העובדים של Airbus, ומוזיקה דרמטית מכינה את הקרקע לאיזו קללה עסיסית, ואז… מוזמנים לצפות.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

האדם היחיד שבנוי בשביל לשרוד תאונת דרכים

במעין פרפראזה על הביטוי – “אם אלוהים היה רוצה שנעוף הוא היה נותן לנו כנפיים” – משרד לבטיחות בדרכים האוסטרלי ביקשו להבין איך היה נראה האדם אם אלוהים היה רוצה שנוכל לשרוד תאונת דרכים. גראהם, התוצר של הניסוי, נראה יותר כמו התוצאה של תאונת דרכים מאשר אדם שמסוגל לשרוד תאונה. אך זו בדיוק המטרה – להמחיש את התהליך האלים והמעוות שהגוף שלנו עובר בזמן תאונת דרכים. הקמפיין כולל סדרת סרטונים ואתר אינראקטיבי עם מידע על הגוף של גראהם ומדוע הוא נבנה באופן שבו הוא נבנה. בז’אנר שמבוסס כמעט תמיד על Shock Value, גראהם הוא הצלחה גדולה.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

ספורטאי העולם, התפקדו

אמנם קמפיינים הקוראים לאנשים לקחת חלק פעיל בהגברת המודעות למחלות ועמותות שונות אינו דבר חדש, כשאיום ההזמנה לאתגר דלי הקרח של מחלת ה-ALS עדיין מסרב לחלוף מזכרוננו, אבל הקמפיין החדש של העמותה למלחמה במחלת ניוון השרירים הנדירה על שם דושן (Duchenne) בבריטניה עדיין מצליח לגעת ולרגש. כדי לעלות את המודעות למחלה, שתוקפת בעיקר ילדים קטנים, העמותה יצאה בקמפיין World’s Strongest Boys הקורא לחובבי תחומי ספורט שונים לקחת חלק פעיל בקמפיין ולעלות תמונות וסרטונים בהם הם מפגינים שימוש בשרירים שלהם כדי לתמוך במימון המחקר ומציאת תרופה למחלה. העמותה גם השיקה אתר ייעודי לקמפיין המאפשר לגולשים לעלות ולצפות בסרטונים שאנשים העלו, לרכוש מוצרים שונים כמו כרטיסים לאירועי ספורט, פרוטאינים, חולצות ובקבוקים הממותגים תחת הקמפיין או פשוט לתרום לעמותה.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

סקי גובל ב- OCD

כדי למצב את האלפים הדרומיים של ניו זילנד כאתר סקי ברמה לא פחות מעולמית, במשרד התיירות הניו זילנדי חשבו על דרך משעשעת אך קצת מוזרה להמחיש את חווית הגלישה באיזור – לקחת את ההתמכרות לסקי צעד אחד קדימה ולהציג אותה בתור הפרעה כפייתית המשפיעה על חיי היום-יום של הגולשים, החל מאובססיה לגבי תחילת עונת הגלישה ועד הרכבת משקפי סקי ביום יום. אכן, קמפיין קשה לצפייה. במיוחד אם אתם ski addicts.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

הדרך החוקית לשתות קנאביס

טוניק בטעם קנאביס, מישהו? חברת Mirth Provision, המשווקת מוצרים ממסטלים אך חוקיים (הממוקמת בוושינגטון, אם אתם מתעקשים לדעת), משיקה סדרת משקאות המכילים קנאביס בקמפיין, כמתבקש, מצחיק ומוזר במיוחד. מדובר בסרטון המנסה להעביר את חווית השתייה הקלילה של מי הטוניק המבושמים וההתנהגות “המאוזנת” שאופפת את מי ששותה אותם, כפי שמצליחים להעביר כמה חבר’ה במסיבת ברביקיו שכונתית. בתכל’ס, אם מישהו היה אומר לנו לדמיין פרסומת למשקה שמכיל קנאביס, כנראה שהיא הייתה נראית בדיוק כך.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

``Boyhood`` גרסאת מרצדס

מרצדס משיקה דגם חדש בסרט פרסומת העשוי בצורה כה טובה ואינטליגנטית, המלווה את חייו של ילד מינקות לבגרות. בתחילת הפרסומת הילד נראה כשהוא מתבונן בעולם שמסביבו בפליאה, כשהוא רואה חזיונות כמו דג מעופף ודרקון מחייך, אך כשהוא גדל לאדם בוגר נראה כי הדמיון והקסם שלו נעלמים – עד שהוא פותח את הגג של המרצדס C Class cabrio שלו, שמחזירה לו את החוש האבוד. כמובן.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

אולימפיאדת הנכים

ישנו אירוע שמתקיים בכל ארבע שנים, שלרוע מזלו נגזר עליו להתקיים לצלו את אחד האירועים המסוקרים והמתוקשרים ביותר בעולם – זוהי כמובן אולימפיאדת הנכים, המתקיימת לצדה של האחות הגדולה אולימפיאדת ריו 2016. לאחר ששבוע שעבר סיקרנו עבורכם את הבציר הראשון של קמפיינים ברוח ריו, השבוע אנחנו מתמקדים באירוע שלרוב מקבל פחות תשומת לב. שני קמפיינים – אחד מבריטניה (מהשבוע) ואחד מברזיל (מעט ישן יותר אבל זכה לאחרונה בפרס בקאן), ניגשים לאירוע מאותה זווית: הספורטאים בעלי המוגבלויות מסוגלים ליותר ממה שחשבתם. ההבדלים בין הקמפיינים הם בסגנון: הבריטים בחרו במחזמר, הברזילאים בז’אנר המצלמה הנסתרת. מעניין לבחון את ההבדל בין הסגנונות ואת האפקט על הצופה.

רצים נגד אלימות

אולימפיאדת ריו היא הזדמנות מצוינת לא רק למותגים וחברות משגשגות להשקת מהלכים והגברת מודעות. ארגון זכויות האדם הבינלאומי אמנסטי גם מנצל את המומנטום האולימפי, אך בשונה משאר הקמפיינים, כדי להראות את הצד האפל של ריו בפרסומת המבוססת על סיפור אמיתי, הנפתחת בבחור שמתחיל לרוץ במה שנראה כמו מרוץ באולימפיאדה, ומתברר לאחר שניות ספורות כמרדף שוטרים שמסתיים בהריגתו. בסוף הפרסומת הארגון מצביע על המספר הגדל של קורבנות אלימות שוטרים בריו מאז שהכריזו על קיום המשחקים האולימפיים בעיר, וקורא לאנשים לחתום על העצומה ולתרום למאבק.

קליפ השבוע - Major Lazer - Cold Water (feat. Justin Bieber & MØ)

Comic-Con

בתוך מספר שנים הפך כנס Comic-Con מתופעה שולית בתרבות האמריקאית (גם אם מרכזית בתרבות הגיקים) לאחד האירועים החשובים של התעשייה ההוליוודית, אם לא החשוב ביותר. זהו האירוע שבו האולפנים הגדולים חושפים את הטריילים לשוברי הקופות של השנה הבאה, הכוכבים של ה-Franchises המרכזיים משחררים הצהרות מוכנות מראש והמעריצים כמובן מבכים את ההרס של מותג האהוב כזה או אחר. כיוון שסרטי קומיקס הפכו בעשור האחרון ללחם והחמאה של הוליווד, מדובר בכנס שעוסק, לפני הכל, בפרויקטים שמושקעים בהם מאוד מיליוני דולרים. תגובת המעריצים – והאופן שבו יפיצו את תגובתם ברשתות החברתיות – יכולה לחרוץ גורלות. הבאנו לכם מבחר מהשלל: וונדר-וומן, ליגת-הצדק, סרט חדש מהעולם של הארי פוטר, עונה חדשה של שרלוק וסדרה חדשה מבית ניל גיימן (שאולי לא שמעתם עליו אבל שנה הבאה “אלים אמריקאים” שמבוססת על ספרו עלולה להיות “משחקי הכס” הבא).

גלידה בטעם העצמה-נענע

לרגל הבחירות המתקרבות ובאות בארצות הברית, המותג בן אנד ג’ריס משיק טעם חדש העונה לשם Empower mint. הגלידה מכילה נענע, בראוניז ופאדג’. והעצמה. ההעצמה מגיעה בדמות קמפיין תקשורתי עם הסברים על התהליך הדמוקרטי בארצות הברית ועל האופן שבו ההון (Big Money) מחבל בזכויות הדמוקרטיות של הפרט. החלק באתר שמספר על הטעם החדש כולל גם מאמרים פוליטיים, עצומה למתן זכויות הצבעה לכולם, ולינק למתן תרומה לעמותה לקידום הדמוקרטיה. האם חייבים להתרחק בפוליטיקה בכל מחיר, או שאולי יש ערכים רחבים מספיק כך שהם לא מעוררים התנגדות?

היה מעניין? תוכלו לקרוא יותר כאן

trump yourself

בקמפיין של הילארי קלינטון מצאו דרך יצירתית וחביבה להעביר את אישיותו המיוחדת והתבטאויותיו העוד יותר מיוחדות של היריב דונלד טראמפ. הכירו את Trump Yourself””, אפליקציית פייסבוק חדשה בהשראת אפליקציית “Elf Yourself” (המאפשרת לגולשים להטמיע את התמונות שלהם ושל חבריהם בגופים של שדוני חג המולד וליצור תמונה משעשעת). האפליקצייה משלבת ביטויים ואימג’ים נבחרים של טראמפ הישר בתמונת הפרופיל של הגולש, כך שהוא יכול לבחור לאיזו אמירה הוא הכי מתחבר, החל מ- “Fat Big”, “Hater And Loser!” ועוד פנינים נבחרות. רוצו לנסות.
היה מעניין? תוכלו לקרוא יותר כאן

טקילה ברכב? לא. רכב מטקילה.

יש שיתופי פעולה שנראים לנו טבעיים, אבל לפעמים גם אנחנו נתקלים בזיווגים מפתיעים ולא צפויים. לדוגמא: ענקית הרכב פורד וענקית הטקילה קווארבו. במטרה להגשים את ייעודי הקיימות של פורד, היא החלה לייצר חלקים מהרכבים שלה – מחזיקי כוסות, תיבות נתיכים, וציפוי לחיווט – משאריות צמח האגבה ממנו מופקת טקילה. הפרוייקט מזכיר את הקמפיין של היינקיין הניו-זילנד, שהחל לייצר דלק משאריות שמרי הבירה במפעלים שלו. מצפים בקוצר רוח לקמפיין אבסולוט לייצור צמיגים משאריות תפוח אדמה.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

בעד כמה הייתם מוכנים לכסות את המכונית שלכם בפרסומת?

אם אתם מתכוונים לבקר בסיאטל או בווישנגטון בימים הקרובים אל תתפלאו אם אתם נתקלים במכוניות של שירות השכרת המכוניות Zipcar המכוסות בפרסומות באופן מיושן משהו. מסתבר שהפלטפורמה הזו לא פסחה מהעולם עדיין, ואף מביאה איתה טכנולוגיה חדשה – סנסורים האוספים נתונים בזמן אמת על כמות החשיפות של הפרסומות. איך זה קורה? סטארט אפ בשם Wrapify משלם לנהגים שמוכנים לכסות את המכוניות שלהם בפרסומות המשלבות טכנולוגיית איסוף נתונים על ידי סנסורים. כך שכל מכונית מאפשרת איסוף נתונים בזמן אמת ללקוחותיה על מיקום הפרסומת על גבי מפת הכבישים וכמות האנשים הנחשפת אליה בכל זמן נתון. דרך משתלמת במיוחד למי שמחפש לחסוך על הוצאות המכונית.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

אזרחות דיגיטלית

חידוש מאסטוניה שעלול להיות מרחיק לכת אם חושבים על ההשלכות שלו בטווח הרחוק. המדינה הקטנה הזאת, שמונה 1.3 מיליון תושבים, מציעה מעין תושבות דיגיטלית עסקית לכל אדם שחפץ בה, בכל מקום בעולם, מבלי שאותו אדם יהיה צריך להיות נוכח באסטוניה. כלומר, אם אדם בצרפת מעוניין לפתוח עסק מאסטוניה, מסיבותיו הוא (מס, שווקים, לוגיסטיקה), הוא יכול להפוך להיות תושב עסקי של המדינה מבלי שכף רגלו תצטרך לדרוך שם לעולם. ההשלכות הן מרחיקות לכת ועלולות להיות עוד יותר משמעותיות אם מדינות נוספות יציעו את השירות וייווצר שוק תחרותי של אזרחויות עסקיות, או אפילו של אזרחיות דיגיטליות בכלל. הרצאה קצרה מכנס TED מסבירה היטב את המהלך – מטיבי לכת מוזמנים לקרוא מאמר שיורד לפרטים והשלכות.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

דברו איתנו


שדות המסומנים ב- * הינם שדות חובה

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

אנחנו כאן

פרטי התקשרות

  • כתובת

    ראול ולנברג 2 א’,
    רמת החייל, תל אביב

  • טלפון

  • דוא``ל

    info@mccann.co.il