עדכון שבועי – Spot’it- 20.3-26.3

spotitLOGO

20.3-26.3

מלוכלכים וטוב להם

אחת המצוקות של חברות ההיגיינה בעולם המערבי היא שאנשים בדורנו מתלכלכים הרבה פחות מבעבר. אנשים פחות עובדים עם הידיים, פחות יוצאים אל הטבע, פחות חיים בכפר ובקיצור- יותר מחשב. כשילדים נמצאים כל היום על המחשב במקום לבחון תולעים על הדשא, הם מתלכלכים הרבה פחות ומכבסים את הבגדים שלהם לעיתים יותר רחוקות. בדיוק בגלל זה מותג אבקות הכביסה Persil ממשיך את קמפיין Dirt is good”” עם התובנה הפרובוקטיבית שילדים מבלים פחות זמן תחת השמש מאשר אסירים בבית הכלא. תחת הסלוגן “Free the kids” האסירים בפרסומת מספרים כמה כיף זה זמן חצר. התובנה מעט רחוקה מהמוצר, אבל לפחות היא גורמת לאסירים החביבים להרגיש שיש אנשים שיותר נדפקו מהם.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

יד רוחצת יד

הטלפון שלנו. אנחנו מתעוררים איתו בבוקר והולכים לישון איתו מחובקים בלילה ולמרבה הצער, בואו נודה בזה, אנחנו גם אוהבים לנהוג איתו. אין דבר יותר מלחיץ מלנסוע עם מישהו שמסמס תוך כדי נהיגה ולא בכדי 20-30 אחוזים מתאונות הדרכים כיום מקורן בשימוש בסלולרי בזמן נהיגה. רשות התחבורה של ניו-זילנד בחרה לגשת אל הנושא לא דרך טקטיקת השוק והזעזוע הידועה לשמצה (פוטג’ים של דם, אימה ושל חיים שנהרסו ברגע) אלא בדרך ההומור החביב והפחות צדקני. לצד הסגיר האפקטיבי “Put me first. Drive phone free” אפשר לומר שהם עשו עבודה טובה. עכשיו רק נותר לנצח את הסטטיסטיקה.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

מתקדמים קדימה ומריצים אחורה

אחרי שסיפרנו לכם בשבוע שעבר על הפרסומת של עוגי פלצת ו-Hands Free Siri לאיפון 6S, אפל חוזרים השבוע עם עוד פרסומת וויראלית, הפעם ל-Apple TV. הפרסומת מראה כמה מהפיצ’רים שיש לטלוויזיה של המותג להציע- כגון שימוש בסירי למעבר בין תכנים, הרצה קדימה ואחורה והפניה ישירה ל-Apple Music. ג’יימי לאניסטר ממשחקי הכס (יש לו גם שם אמיתי ארוך ולא רלוונטי) נכנס לתפקיד השחקן שמשחק איש פצוע ומנסה לעשות חזרות לנשיקה, בטיימינג מושלם לפני עלייתה של העונה החדשה של הסדרה (יי!). די מהר הפרסומת זכתה לכמה מיליון צפיות, מה שמכיח כי הבחירה של המותג ללכת לאחרונה על טון קליל ומשעשע הייתה מוצדקת.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

קולחת במקלחת

משהו טוב עובר על AXE. אחרי שהבינו שאין עוד מקום לשכנע גברים צעירים שירססו על עצמם דאודורנט שיביא בעקבותיו נקבות מיוחמות, הם מחזקים את השפה החדשה של המותג (Find your magic), ומעצימים גברים צעירים-זירה פנויה ורלוונטית שלרוב נשלטת על ידי מותגים עם קהל יעד נשי (אולוויז, דאב וכו’). בפרסומת החדשה שלהם הם גם מעצימים גברים נמוכים, גם תופסים סיטואציית צריכה טובה- מקלחת, וגם עושים שימוש נבון ברשתות החברתיות- שמה של הפרסומת והתובנה העיקרית בה לקוחים מפוסט מתוך הקהילה הפופולרית ב-Reddit Shower thoughts- המאגדת כל מיני דברים שאנשים חושבים עליהם במקלחת. פרקים נוספים עם תובנות נוספות מהרשת אמורים לעלות בקרוב.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

דור ה-Y, גרסת הבמאי

כולם מדברים על דור ה-Y, כותבים כתבות על שוק העבודה הבוגדני שהוא שרוי בו, עורכים מחקרים על מערכות היחסים המנוכרות שלו ומציגים סטטיסטיקות על סוגי האימוג’ים שהוא מרבה להשתמש בהם. אבל השבוע יצאו ארבעה סרטונים קצרים שתופסים את ההוויה של היות אדם בן לדור ה-Y בצורה המדויקת ביותר. הסרטונים הם פרי מוחה של ארט דיירקטורית בת 25 (שגם משחקת את עצמה) ומנסה דרכם לקדם את הספר שלה Quarter Life Poetry, העוסק במשבר רבע החיים שעובר על הרבה מבוגרים צעירים במאה ה-21. הסיפורים מבוססים על חשבון האינסטגרם של הצעירה שמבקשת להראות מה באמת מסתתר מאחורי חיוכי הסלפי המזויפים, שלל האימוג’ים הריקים מתוכן ואינספור ההאשטגים שמציפים את כולנו. מעולה.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

Chocolate Bar

לכבוד חג הפסחא, החג המיותר ביותר בעולם (גורם לסוכות להיראות הגיוני) קרלסברג הכינו Chocolate Bar- רק שבמקום חטיף- הם הקימו בר אכיל שעשוי כולו משוקולד בשכונת שורדיטש שבלונדון. במהלך, לצד כמה נוספים שעלו בחודש שעבר, קרלסברג חוזרים אחרי 4 שנים של הפסקה ל-“If Carlsberg did… It would be the best in the world” בו המבשלה מוכיחה לעולם שכל מה שהיא עושה יוצא מצוין. האמת שאנחנו לא בטוחים לגבי הפעם הזו. בכלליות זה לא מומלץ ללכת רחוק מדי עם משחקי מילים בפרסום, וגם כמות האנשים שמשתמשים בפלאפון שלהם במהלך הסרטון מעלה חשד שהיה שם שת”פ עם חברת טלקום. או שמא זה מה ששוקולד בכמויות מסחריות עושה לאנשים?
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

כשמשקה קל הופך למשקל קל

בפפסי מאמינים שמי ששותה דיאט, כנראה שומר על המשקל. ושאם הוא שומר על המשקל, כנראה שהוא גם לפעמים חושב על ספורט. ואם הוא לפעמים הוא חושב על ספורט, הוא אולי בקטע של להרים משקולות. תובנה זו הביאה את החברה לחדשנות אריזה מקורית במיוחד במסגרתה החברה עיצבה מחדש את בקבוקי ה-2 ליטרים של המשקה ויצרה מהם משקולות יד במשקל 2 קילו לבקבוק. בגדול יכול להיות שהיה יותר חכם לעשות את זה עבור משקה האנרגיה Gatorade, שהוא גם בבעלותה של פפסיקו ומדבר יותר לקהילת השרירים, ויכול להיות שעדיף בכלל לשפוך את זה ופשוט למלא בחול, אבל כך או כך ,רעיון יפה.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

אולימפיאדת ריו

מה-5 לאוגוסט ועד ה-21 עיני העולם יהיו נשואות לריו, ברזיל, שם יתקיימו המשחקים האולימפיים השנה. לרבים מאתנו זה נראה אולי כמו העתיד החוק, אבל מותגים רבים (וגם אנחנו!) כבר עובדים על קמפיינים מסחריים עבור המאורע הגדול, שמאפשר חשיפה עצומה עבור מותגים בינלאומיים. מדי שבוע צצות עוד ועוד פרסומות אולימפיאדה והחלטנו שהגיע הזמן להיכנס לעובי הקורה. להלן הקמפיינים של האולימפיאדה המדוברים של השבוע
RIO OLYMPIC 2016

גו פרו עולים כיתה

כשאנחנו חושבים על סרטי גו-פרו אנחנו חושבים לרוב על ילדים מטורפים עם אופני פעלולים, או על ילדים מטורפים על סנו-בורד, או על ילדים מטורפים לוקחים גלי ענק באוקיאנוס השקט. ואכן החיבור בין פעילות ספורטיבית למותג המצלמות היה נוכח מהרגע הראשון. אבל משנה לשנה המותג גדל ומתמסד ומנסה להגיע לעוד קהלים, מעוד מדינות וביותר סוגי ספורט. ולכן, גם אסטרטגיית התוכן משתנה בהתאם. השבוע עלו בגו-פרו מדרגה לליגה של הגדולים ויצאו עם שני טריילרים לשתי סדרות רשת בנושא האולימפיאדה שיצאו ממש בקרוב. האחת מתעדת את מסעם של 9 ספורטאים לאולימפיאדה והשנייה מתמקדת בשחיינית האולימפית Missy Franklin ושגרת חייה. כל שבוע יעלה פרק חדש ומעניין לראות כיצד הציבור יגיב לתוכן היותר ממוסד של המותג.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

I heart Visa

מאז 1986 חברת ויזה מספקת באופן בלעדי את שירותי התשלום במשחקי האולימפיאדה ומהווה את אחד הספונסרים המרכזיים של התחרויות. שבוע שעבר יצאו בחברה עם קמפיין “Heart of the Olympian” שנועד ליצור מודעות לכך שהחברה מעניקה חסות רשמית למשחקים עם פרסומת שמשווה בצורה די גסה בין ליבו הפועם של האתלט לבין המותג- ליבו הפועם של האולימפיאדה (שניהם עובדים ללא לאות בשביל המשחקים ידה ידה ידה). הפרסומת מתארת את מסעו של האתלט עד לרגע השיא אליו התכונן כל הזמן- המקצה שלו- כשמדי פעם אנו רואים את הלב הולך ומגביר את הקצב. פייר- ליבנו לא החסיר פעימה. והלב קצת מגעיל.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

משחק לשחקנים

לכל דור יש כמה רגעים אלמותיים מסרטי קלאט- הילד שרואה אנשים מתים בחוש השישי, מג רייאן מזייפת אורגזמה בארי פגש את סאלי, כל מה שסמואל ל. ג’קסון אמר בספרות זולה וכו’. פסטיבל הסרטים טרייבקה, מכניס את כל הרגעים היקרים הללו למכונה אחת ומאפשר לנו לדובב אותם בעצמנו, תקראו לזה קריוקי לסרטים. כדי לקדם את אירועי הפסטיבל, המכונה תתגלגל בין מקומות מרכזיים בעיר ניו-יורק ותאפשר לעוברים ושבים לנסות את כוחם במשחק דרמטי. טכנולוגיה לזיהוי פנים ולחיישני תנועה תאמוד את טיב החיקוי ותעניק ציון בהתאם. ואם זה לא מספיק לכם- המכונה גם בוחרת את הביצוע הטוב ביותר של כל שחקן ושולחת לו קישור ליו-טיוב עם הסרטון. שנה הבאה בתל-אביב עם “בחורות ערומים זה כולירע”!
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

סיור בחורבה של בטמן

הביקורות על Batman V Superman לא הכי חיוביות (והנה קטע מעולה שרץ על זה ברשת) אבל תרגילי השיווק, כיאה לאולפני האחים וורנר, דווקא מרשימים ביותר. בהפקה חברו לגוגל ויצרו יחד Google st view של הבית הלוהט של ברוס וויין, הלוא הוא באטמן. מעריצים יכולים לתת דרור לדמיון ולסייר בבית (שנראה ממבט ראשון מפואר אך תמים) ולעבור למערת העטלף, להתרשם מהבט-מוביל ולהתרגש מכל מיני אביזרים היסטוריים שההפקה שתלה ומרמזים על מאבקים קודמים ועלילות משנה. הערבוב בין מציאות לדמיון הוא אחד הדברים היותר כיפיים שאפשר לעשות למעריצים נלהבים וכשעושים את זה טוב, זה עולה על כל דמיון.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

חברים לא משחררים

אז שוב נטפליקס מראים לכולם מאיפה משתין המפרסם, הפעם עם קמפיין פרה רול די מבריק עבור פתיחת עשרת העונות של הסדרה “חברים” למנויי שירות הסטרימינג בצרפת. איך יוצרים באזז ביו-טיוב עבור סדרה שחוקה וישנה שהעונה הראשונה שלה עלתה לפני אפילו שהיו-טיוב הושק? בחברה (ובשיתוף סוכנות Ogilvy פריז) יצאו עם קמפיין פה רול רספונסיבי שמשתנה בהתאם למה שמחפשים ביו-טיוב. כך לדוג’, מי שיחפש סרטוני חתולים ייפגש עם פרה רול המציג את החתול ללא השיער של רייצ’ל, מי שיחפש מדריכי איפור יקבל תחילה את הפרסומת של ג’ואי לאודם לגברים ביפן, מי שיחפש צעדי ריקוד יקבל את הריקוד האלמותי של רוס ומוניקה ובקיצור- כל סרטון שנראה ביו-טיוב יתחיל בקטע מ”חברים” שאיכשהו קשור למה שחיפשנו. והמסר?- “חברים” זה לכולם, וגם אם אתה שונא את זה, עדיין היו כל כך הרבה פרקים ובטוח יש משהו שאהבת שם.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

מצעד הלהיטים

אם חשבתם שהעלילה של “הסיפור שאינו נגמר” מופרכת, חכו שתשמעו את זה: מסתבר שכל יום לפחות מישהו אחד בעולם עדיין מקשיב לשיר הנושא מהפסקול של הסרט. קמפיין חדש של Spotify, ענקית הסטרימינג להאזנה, מציג את מכרה הדאטה והרגלי ההאזנות של משתמשי החברה. הקמפיין עלה עם שלוש פרסומות לטלוויזיה המציגות את הרגלי ההאזנה המשונים שלנו (להקשיב למוזיקת רוק של נזירות ולשים את Flo Rida כשעוברים דירה) ואף מפנות לפלייליסטים מיוחדים שהוכנו בהשראת הפרסומות (שנות השמונים, שירי מעבר דירה ורוק של נזירות). איזה כיף זה דאטה!

קליפ השבוע

Kid Ink ft. Fetty Wap

מצעד הלהיטים - ארה``ב

מצעד הלהיטים - בריטניה

מציאות כחולה

מאז ומתמיד הפורנו היה זרז לטכנולוגיות חדשניות. אין כמו הדחף המיני כדי להזיז דברים בעולם\ לפתוח במלחמות\ להרוס קריירות וכו’. וכעת הגיע סופסוף הרגע שכנראה בגללו מישהו בכלל חשב לפתח טכנולוגיית מציאות מדומה: חווית ה-VR פוגשת את עולם הפורנו. השבוע אתר Purnhub, החממה הטכנולוגית הראשונה במעלה לגברים חרמנים, פתח ערוץ שמוקדש כולו לפורנו במציאות מדומה. הדגש הוא על סרטים מנקודת מבטו של הגבר (מה חדש) והביקורות טוענות שזה עוד לא בדיוק שם, אבל זה ככל הנראה ישתפר מהר מאוד. למען הסדר הטוב נזכיר שתעשיית הפרונו כרוכה לרוב בניצול ובמעשי כפייה ונשלח אתכם לדרכם בלי שום לינק לאתר.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

הי הולוגרמה, מה נשמע?

נכון שלפעמים היינו ממש רוצים שתהיה מכונת טלפורטינג שתשגר אותנו למקום אחר מבלי כל הטרחה הקשורה בנסיעות, פקקים, תורים וכו’? אז אותו תהליך, בו אובייקטים מתפרקים לרצף של אטומים רק כדי להיבנות מחדש במקום אחר, עוד רחוק ממימוש אבל אלטרנטיבה מגניבה לא פחות כבר קורמת עור וגידים במעבדות של מייקרוסופט. קוראים לזה Holoportation וזה מעין הכלאה של סקייפ, הולוגרמות ומציאות מדומה. למעשה מדובר במצלמות מיוחדות שמפיקות דימוי תלת ממדי של אובייקטים אותם ניתן לראות במקום אחר באמצעות משקפיים מיוחדות. כך, אנשים שמאוד רחוקים ממך, כמו בני משפחה בארץ אחרת, קולגות לעבודה וכו’ יכולים לנהל שיחה כאילו הם נמצאים באותו החדר והאמת שזה נראה מגניב בטירוף. בזמנו כולם היו בטוחים שיום אחד כולם ידברו בשיחות וידאו, וזה לא קרה, האם גורל דומה מצפה להולוגרמות?
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

דברו איתנו


שדות המסומנים ב- * הינם שדות חובה

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

אנחנו כאן

פרטי התקשרות

  • כתובת

    ראול ולנברג 2 א’,
    רמת החייל, תל אביב

  • טלפון

  • דוא``ל

    info@mccann.co.il