עדכון שבועי – Spot’it- 18.05-29.05

spotitLOGO

18.05-29.05

אהבה מטעם ראשון

קמפיין חדש של קנור זוכה לפופולריות מפתיעה ברשתות החברתיות (58 מיליון צפיות בYoutube). קנור הזמינה רווקים לבליינד-דייט, כאשר ההתאמה בין הזוגות התבצעה על פי טעמם הדומה באוכל. קנור הציבה לדייטים רק חוק אחד: המשתתפים בדייט חייבים להאכיל אחד את השניה. התוצאה אולי קיטשית, דביקה, מגושמת, אבל גם זוכה לתהודה ותפוצה רחבה ביותר. כנראה שיש ערכים שלא מתיישנים. קוראים לזה אהבה.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

שמחות קטנות, צפיות רבות

אין ספק שהשבוע היה השבוע של קאנדנס פיין, שהפכה לכוכבת של סרטון הפייסבוק Live הפופולרי ביותר אי פעם (144 מיליון צפיות). הסרטון משובב הנפש הוא לא יותר מקאנדנס עצמה מדברת בהתלהבות ומצחקקת כילדה על צעצוע “מלחמת הכוכבים” האחרון שקנתה. צפו: כל מילה מיותרת. כמובן שפייסבוק Live או תאגיד Star Wars לא יכלו לייחל לפרסומת טובה יותר. חנות הכלבו Kohl’s, שממנה קנתה קאנדנס את המסכה, לא פספסה את ההזמנות לבצע קצת RTM זול ויעיל ופרסמה סרטון פייסבוק משלה, בה נציג הרשת מפתיע את המשפחה עם ערימת מוצרי Star Wars וקופונים לחנויות הרשת.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

Snap King


עוד לא הבנתם בדיוק אילו דברים מגניבים מותגים יכולים לעשות עם סנאפצ’אט? הנה אחד: קמפיין Snapchat של בורגר קינג בארגנטינה נותן פייט למתחרות בתחום שמאופיין בנאמנות מותגית והבדלים קטנים בין הרשתות. בורגר קינג עשתה שימוש בייחודיות המוצרית שלה – בשר צלוי על אש חיה – והציעה למשתמשי Snapchat לצלם המבורגר של המתחרות ולצייר עליו סימני גריל. כל מי ששלח את התמונה לבורגר קינג קיבל וואצ’ר להמבורגר “אמיתי” בחינם. בורגר קינג מינפה את יתרונותיה ומצאה דרך חכמה לתקוף את המתחרות ברגע האופטימלי: כשהלקוח יושב מול ההמבורגר של מקדולנדס הוא שולף את הסמארטפון וחושב על המוצר הטוב יותר שהוא יכול לקבל עכשיו בחינם בבורגר קינג.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

תן חיוך, הכל לטובה

בזמנים בהם יש מעט מדי חדשות טובות, מותגים אוהבים לקחת על עצמם את התפקיד הקליל והשובב ולספק לצרכנים רגע אסקפיסטי ונעים, שמתחבר למוצר עצמו. Kit-Kat ממשיכים לספק הפסקות קטנות מהסיוט הקטן הזה שנקרא החיים, הפעם באמצעות משחק מטופש ופשוט להחריד בו החוק היחיד הוא שאסור לצחוק. אנשי המותג הציבו ברחבי העיר סאן-פאולו שבברזיל דוכנים חכמים מצוידים במצלמות וטכנולוגיית זיהוי תווי פנים. עוברים ושבים שנעמדו מול הדוכנים הוזמנו לתחרות “מי צוחק ראשון” מול אדם זר שנעמד מול דוכן אחר במקום כלשהו בעיר. המכונה זיהתה מי הצליח לשמור על ארשת פנים רצינית והעניקה לו אוטומטית חטיף Kit-Kat Chunky. עכשיו קצת יותר קל לחיות.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

בירה עם אריזה מתכלה

בארצות הברית פחיות בירה הן עסק גדול – כ50% מכלל הבירות הנמכרות. מבשלת Saltwater פיתחה טבעות החזקה (לSix-Pack) הניתנות לאכילה על ידי דגים ויונקים ימיים, במקום שייחנקו או יורעלו מהן כפי שקורה בדרך כלל. זוהי חשיבה מחוץ לקופסא בקיימות, שמשתלבת היטב עם קהל הצרכנים של החברה: גולשים, ימאים, דייגים וצעירים בעלי מודעות סביבתית. היום נזק סביבתי צריך להיות שיקול מובן מאליו, כפי שניתן ללמוד ממקרה קפסולות הקפה, אשר בפברואר השנה הוצאו מחוץ לחוק בהמבורג, גרמניה, וייתכן שחברות מבוססות קפסולות יאלצו למצוא פתרונות ידידותיים יותר לסביבה על מנת לגבור על הרגולציה. Saltwater מסמנת כיוון אפשרי.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

חטיפים הם מדע מדוייק. Hungerithm

וריאציה נוספת ומעניינת במיוחד בליין המוכר של סניקרס: You’re not you when you’re hungry. הפעם החברה מתייחסת למוטו שלה ברצינות ומקלה על חובבי הסניקרס לקבל מנת השוקולד שלהם, במיוחד כשהם מצב רוח רע. סניקרס אוסטרליה פיתחה מדד רעב (Hungerithm) שמודד “כמה האינטרנט כועס” (על פי פוסטים ברשתות חברתיות), ולפי מדד זה קובעת את מחיר הסניקרס ברשת 7 Eleven. משתמשי אפליקציית הHungerithm יכולים לשריין מחיר בכל רגע נתון ולגשת עם המחיר המוזל שלהם לרשת, לקנות סניקרס ולשפר את מצב רוחם הרעוע. קמפיין ייחודי ללא ספק, שכמו קמפיינים דומים בסגנון, עוצמתו ביכולת להוציא אנשים מהאפליקציה אל פעולה פיזית, וסניקרס כבר הצהירה על כוונתה להרחיב את הHungerithm למדינות נוספות.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

עד עכשיו השתמשו במקל

לפעמים נדמה שהאנושות כבר חשבה על הכל. אבל אז מגלים שיצאנו די סתומים, ואיזה כיף זה כשזה קורה למותג והוא יכול לקחת בעלות על מהלך שמצעיד את האנושות צעד קדימה? אז מסתבר שבחמישים ושש השנים שבהם שחיית עיוורים קיימת כספורט אולימפי, השיטה שבה סימנו לשחיינים שהם מתקרבים לקיר הבריכה הייתה פשוטה: נותנים להם מכה קלה עם מקל. Samsung הבינה שמשהו פה מפגר והחליטה להפוך את השיטה המגושמת לנחלת העבר עם כובע שחייה חכם שמתריע את השחיינים שהם מתקרבים לקיר ועליהם להסתובב. הפתרון כמעט מתבקש – ו-Samsung מראה איך מחויבות חברתית יכולה להיתרגם לרווחים כלכליים ותדמיתיים בפיתוח פשוט וזול יחסית. עכשיו תורכם.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

נסיעת מבחן. לעגלת תינוק


קניית עגלה לתינוק היא עניין ספקולטיבי ברובו. אי אפשר לדעת איך התינוקות מרגישים באמת וצריך לקוות שהם מבסוטים. לא עוד. חברת Kolcraft בנתה עגלת תינוק בגודל שמתאים למבוגרים. החברה הציעה להורים לנסות את העגלה לפני שהם מכניסים אליה את היקר להם מכל. סרטון ה-Youtube של הקמפיין רשם כבר 250 אלף צפיות ומעל 400 אלף צפיות בפייסבוק, קפיצה מטאורית לעומת סרטונים אחרים של החברה, שזכו למאות בודדות של צפיות בלבד.

קדחת אמריקאית

לא ברור אם מדובר בקדחת בחירות, הכנות לקראת הרביעי ביולי, או אולי התרגשות מוקדמת לנוכח האולימפיאדה, אבל מיטב המותגים האמריקאים אחוזים פטריוטיות בלתי נשלטת. משינויים קוסמטיים לעטיפה, דרך שינויים במוצר עצמו ועד לשינוי שם המוצר, המתוגים מתחרים ביניהם על רמת המחוייבות לדגל והלאום. Hershey שינו את צבעי האותיות על העטיפה בפעם הראשונה מזה 122 שנים, בירה באדוויזר שינתה את שמה לAmerica, ואפילו וודקה אבסולוט מציעה טעם חדש בהשראת צבעי הדגל האמריקאי. קיבצנו ממגוון המותגים שגילו את הצד הפטריוטי שבהם:

Choose Life. טריינספוטינג 2

טריינספוטינג הבריטי מ1996 הפך לסרט קאלט עבור דור שלם של סאטלנים וכעת סוני שיחררה את הטריילר הראשון לסרט ההמשך, שמאחד את הכוכבים והבמאי של הסרט המקורי. באופן חריג הטריילר משוחרר מוקדם מאוד, ביום שבו מתחילים הצילומים (ה16 למאי), כמעט עשרה חודשים לפני יציאת הסרט לאקרנים. המטרה היא כמובן לייצר הייפ שימשך עד הקרנת הבכורה בינואר, כפי שסביר שיקרה. ה”טריילר” הוא לא יותר מקליפ מהסרט הראשון, מה שאולי מסביר את מספר הצפיות הלא מרשים. ובכל זאת, מרגש!!
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

Moon Shaped Pool. רדיוהד חדש

חמש שנים לאחר האלבום הקודם, רדיוהד חוזרים עם אלבום חדש. הביקורות סבורות שהפעם אין בשורה גדולה אלא שמדובר באלבום רדיוהד טיפוסי (אם יש כזה דבר). תרגיל שיווקי מחוכם נעשה ימים ספורים לפני ההשקה, כאשר האתר של רדיוהד החל לדהות באופן הדרגתי ולבסוף נעלם. לאחר מכן נמחקו כל התגובות הפייסבוק מעמוד הרשמי של הלהקה ולבסוף גם כל הציוצים שלה. במשך 24 שעות כל הנוכחות הרשמית של הלהקה ברשת נמחקה. התוצאה הצפויה הייתה שכל האינטרנט דיבר רק על זה. שנאמר, לא תמיד צריך לצעוק הכי חזק. לפעמים דווקא ההיעדר הוא שיוצר בולטות.

קליפ השבוע - OneRepublic - Wherever I Go

Knocki

פרויקט Knocki הגיע ליעד הKickstarter הצנוע שלו תוך שעה, וכרגע הוא עומד על חצי מיליון דולר, כשיש יותר מחודש עד לסגירת הגיוס. רעיון פשוט לכאורה, אך טומן בחובו המון פוטנציאל: Knocki הוא מכשיר קטן שמתחבר בקלות לכל משטח בביתך והופך אותו לשלט רחוק. לאחר הגדרה פשוטה בעזרת סמארטפון, נקישה על המשטח אליו מחובר Knocki ידליק אורות, יפעיל את הטלוויזיה, ישלוט על המזגן או יפעיל את המוזיקה במחשב. Knocki, ופרויקטים דומים בKickstarter, מסמנים מגמה ברורה – אנשים מבקשים טכנולוגיות פשוטות וקלות להפעלה, אולי לאור ריבוי המכשירים והכמות האינסופית של אפליקציות שמהן ניתן לבחור.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

הגיעה השעה לשעון חכם במחיר שפוי

בעוד המומחים לא מצליחים לקבוע אם Apple Watch הוא הצלחה כבירה או כשלון מהדהד, חברת Pebble מריצה בKickstarter שעון חכם שני בסדרה, שמציע ממשק פשוט ואלגנטי בשישית מהמחיר של שעוני אפל. שעוני אפל לא התממשו כפלטפורמה חדשה לתקשורת ולשימוש ברשתות חברתיות, אבל כן זוכים לפופולריות בכל הקשור לשימוש במעקב בריאותי, תזונתי ובפעילות גופנית. את זה בדיוק מציעה Pebble, פשוט יותר וזול יותר. את יעד מיליון הדולר החברה כבר עקפה מזמן (עומדים על תשעה מיליון), והזרוע עוד נטויה עם מעל חודש עד סגירת הגיוס. כנראה שעוד מוקדם להספיד את טכנולוגיית השעונים החכמים.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

ג'ינס טאצ' שמתחבר לסמארטפון?! כן.

פרויקט משותף חדש ומלהיב של גוגל ולוויס ג’ינס נמצא על סף השקה, ומסמן את הדור הבא בכל הקשור לטכנולוגיה לבישה. אנשי Project Jacquard המציאו דרך לארוג טכנולוגיית מגע אל תוך בד הג’ינס באופן שהופך את הבגד עצמו למשטח מגע. בסרטון שהפרויקט פרסם ניתן לראות רוכב אופניים עונה לטלפון ומקבל הוראות מאפליקציית Google Maps באמצעות מגע פשוט בדש מעיל הג’ינס (האופנתי) שלו. אם זה השימוש כולו אז אין כאן מהפכה, אבל גוגל מזמינה משתמשים לגלות את הפוטנציאל הגלום בProject Jacquard בעצמם.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

Spoiler Alert: קורנטו נלחמים בבגידות

מעל 28 מיליון אנשים בגדו בבן\בת הזוג שלהם עם Netflix. בני זוג שצופים לבדם בסדרה שהם התחייבו לראות ביחד היא מציאות אכזרית. קורנטו יצאו בקמפיין הומוריסטי שנלחם בתופעה בעזרת טבעות טכנולוגיות חכמות שמתחברות לשירותי Streaming מובילים ולא מאפשרים הפעלה של תוכן נבחר אלא אם שני בני הזוג נוכחים. אמנם החיבור בין גלידות וטכנולוגיה הוא לא טבעי במיוחד, אבל יש פה ניסיון מעניין להשתמש בתופעה תרבותית עכשווית ולחבר אותה באופן משכנע למוצר.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

דברו איתנו


שדות המסומנים ב- * הינם שדות חובה

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

אנחנו כאן

פרטי התקשרות

  • כתובת

    ראול ולנברג 2 א’,
    רמת החייל, תל אביב

  • טלפון

  • דוא``ל

    info@mccann.co.il