עדכון שבועי – Spot’it- 11.7-19.7

spotitLOGO

11.07-19.07

Catch em' All

טוב, אין ספק שהשבוע החולף היה השבוע שבו העולם נכנע כניעה מוחלטת ללא תנאים מקדימים לפוקימון גו. מסדרה נשכחת משנות ה2000 המוקדמות לאפליקציה שמאיימת לעקוף את טוויטר במספר משתמשים יומיים. עם המשחק, מקצועות חדשים באו לעולם: מאמן פוקימונים, מטיל ביצים, ואף נהג ייעודי לPokespot. פוקימון גו יוצר מקומות עבודה, אזהרות בכבישים, סנקציות בבסיסים צבאיים, הומור לא פוסק של גופי תקשורת ואישים חשובים, ולצערנו – גם תאונות הזויות. מובן מאליו שגם המותגים הגדולים לא יכלו להתעלם מהתופעה ובמקרים מן הסוג הזה – מוטב מוקדם ממאוחר. אספנו עבורכם מקצת ההתייחסויות שבתי עסק ומותגים המתירו על שחקני הפוקימון, כלומר על כולנו…

פרימה-דונה: גברים בחזיות

כלל בסיס אומר שעלינו להכיר את הלקוח ואת צרכיו – אבל מה אמורים לעשות שלל הגברים שמועסקים בפרימה-דונה, המותג האירופאי המתמחה בחזיות במידות גדולות? קמפיין חדש של המותג מציג את הפתרון: יום ה E-Cup הבינלאומי, בו עובדי החברה ענדו על עצמם רצועות צוואר ועליהן משקולות המדמות את משקל החזה שנשים שופעות נאלצות לסחוב מדי יום. כך גברי החברה יכלו סוף סוף להבין על בשרם את הצורך בתמיכה ראויה. תחקיר ספוטאיט שביצענו דווקא הראה שמשקולות הצוואר לא באמת מדמות את מה שהן מתיימרות לדמות, אך שהן בהחלט מעבירות את המסר של הקמפיין באופן חינני ואפקטיבי.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

האסטרטגיה: כל כך גרוע שזה טוב

אנחנו מזהים לאחרונה טרנד של פרסומות שעושות מאמץ מיוחד להיות גרועות. כל אחד יכול לעשות קמפיין מהוקצע ויקר עם קריסטיאנו רונאלדו עבור נייק, אבל צריך כשרון מיוחד ואומץ אמיתי בשביל לצאת עם קמפיין מביך ומגושם עם ג’ונה היל (הזכור לטובה מ”הזאב מוול סטריט” ו”מאניבול”). קמפיין שהוא שיתוף פעולה בין ריבוק לחנות הסקייטרים Palace שכר את שירותיו של השחקן לטובת פרסומת שמשוחקת, מצולמת, ערוכה וכתובה בצורה איומה. התוצאה משובבת נפש.
מותג הביגוד Fruit of the Loom בחרו בטקטיקה דומה לקידום דגם תחתונים חדש. המותג יצא עם קמפיין של מתחרים בדיוניים, כושלים להפליא, שפושטים רגל בעקבות השקת המוצר החדש והמדהים של FOTL.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

כמה פרטי המידע שלך?

כולנו יודעים, בלי לחשוב על זה יותר מידי, שהפרטיות שלנו בעידן הפייסבוק והטוויטר היא מוגבלת. שהמידע שלנו חשוף יותר מכפי שהיינו רוצים להודות. חברת אבטחת המידע הבריטית Cifas ממחישה את העניין בקמפיין חדש, בו היא שולפת מידע פרטי של צרכני קפה תמימים, שכל חטאם הוא הנכונות לעשות לייק תמורת קפה חינם. בתוך דקות ספורות נשלפים פרטים אישיים כמו כתובת, פרטי בנק, שמות ההורים וארץ מוצא. מבטם המפוחד של האנשים בעודם יוצאים מבית הקפה, התחושה שהמידע שלנו כלל וכלל לא בטוח, הם הלחם והחמאה של חברה כמו Cifas. הקמפיין הופך ידע שקיים בנו אבל מודחק לאמיתי ובלתי ניתן להכחשה.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

קלמזיות זה שם המשחק

להשקת דגם הסדאן החדש שלה, סובארו החליטה הפעם שלא לבחור בעוד איש עסקים נונשלנטי בחליפה כפרזנטור מתבקש, אלא ללכת על משהו לא קונבנציונאלי וממיס לב במיוחד בדמות ילד קטן ונאחסי במיוחד. איפה זה פוגש את עולם הרכב אתם שואלים? לאורך הפרסומת הילד מפגין קלמזיות קלאסית בכל דבר שהוא עושה, החל מניסיון כושל ברכיבה על אופניים ועד הריסת כל דבר שהוא נוגע בו – עד שהוא מגיע להגה של של סובארו לגנסי החדשה, כשהוא מלווה במשפט של אמו: “At our house,  we need things that are built to last”. העברת מסר הבטיחות במיטבה.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

איך מפרסמים בגידה?

לאחר מתקפת האקרים שספג בשנה שעברה, במהלכה הודלפה רשימת משתמשיו, אתר הספק דייטינג ספק בגידות הידוע לשמצה “אשלי מדיסון” יוצא בקמפיין חדש בטלוויזיה במטרה להגיע לקהלים חדשים, בין אם הם בודדים או נמצאים במערכת יחסים ומעוניינים בריגוש חדש. מעורר אנטיגוניזם או לא, שלושת סרטי הפרסומת הקצרים, המגוללים כל אחד סיפור אחר, עשויים מצוין ומצליחים לגעת ברגשות של כל אחד שיצפה בהם. אל תחמיצו.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

אמנות או למות

באווירת הטלת הסנקציות והצנזורה על מחלקת האמנות של שנקר בימים האחרונים, הנה עוד אמנות שכנראה רובכם ישמחו שיטילו עליה צנזורה. חברת החומרים לקטילת חרקים RAID מצאה דרך יצירתית במיוחד להעביר את האפקטיביות של מוצריה – יצירת שלטי חוצות העשויים מתמונות תלת-מימדיות העשויות מ-60,000 ג’וקים מתים! חברת הפרסום EnergyBBDO גייסה למהלך את האמן ג’ונתן קניון, שיצר עבורה את שלושת שלטי הפרסומת, כשכל אחד מורכב מכ-20,000 ג’וקים ומנסה להעביר את הקטלניות של הספריי ריסוס של RAID בדוגמת מלאך מוות רוכב על מטוס סילון, על אופנוע ועל מכונית מהירה. מה אתם אומרים, מעביר את המסר?
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

פינת המוזרות: מתיחות חכמות בחסות יאהו בשיתוף אגודת המתיחות היפני

הו, יפן, מה היינו עושים בלעדייך? לרגל חגיגות עשרים השנה להיווסדה, יאהו יפן הפיקה סרטון יוטיוב בו יש לצפות באפליקציית היוטיוב לטובת החוויה המלאה (אבל גם בדפדפן זה לא רע בכלל). המטרה של הסרטון היא לספק לעובדי משרד קשיי יום מספר דקות של תרגילי שחרור לצוואר באווירה כיפית וייחודית, בלשון המעטה. כל מילה מיותרת – מוזמנים לצפות ולעקוב עם העכבר אחר הפרצוף המשופם עם הפומפונים.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

לקראת Rio Olympics 2016

אולימפיאדת ריו כבר ממש בפתח (מתחילים ב-5 באוגוסט לדרוכים שבינכם), ומותגים שונים מתחילים לפרסם את הפרומואים והקמפיינים שלהם לקראת אירוע הפתיחה. בולט במיוחד הוא הטריילר המרשים והמושקע שרשת BBC העלתה כדי לקדם את הסיקור שלה למשחקים, בו חיות הג’ונגל מתכוננות למשחקים עד שהן הופכות לאתלטים אנושיים המתקדמים לכיוון אצטדיון המרקנה. אם זה לא עושה חשק, מה כן?
גם קוקה קולה נערכת למשחקים האולימפיים, כשהיא משיקה קמפיין פרינט וטלוויזיה ThatsGold# עם ניחוח נוסטלגי ומרגש במיוחד, בו משולבים רגעי ניצחון וקבלת מדליות זהב של 79 אתלטים, כשהם מושווים לרגעי שיא מרגשים מחיי היום יום בליווי המסר: “Anyone can be Gold”.
מותג נוסף שעושה שימוש בשחקנים אולימפיים הוא Gillette, רק שבשונה מהקמפיין של קוקה-קולה, הוא חושף את הרגעים הפחות זוהרים שלהם. בליווי מוסיקה של סיה, הקמפיין מראה את הקושי, המאמץ והאתגר שחווים השחקנים בשגרת האימונים וחיי היום יום שלהם.

קליפ השבוע - Katy Perry - Rise

סרטים שנשארים איתך

פסטיבל הקולנוע של מלבורן מקדם את האירוע השנתי שלו בעזרת קמפיין ייחודי ומקורי העונה לשם Directed From Memory. אזהרת ספוליר! עדיף לראות קודם את הסרטון. לאחר שראיתם, נסביר שהפסטיבל נתן לצופה של הפסטיבל לביים ולשחק בסצינה אותה ראה בפסטיבל לפני 16 שנים – אך היא נשארה איתו מאז. דרך יוצאת דופן להמחיש את כוחה של החוויה הקולנועית.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

#BlackLivesMatter

בעקבות המשך האלימות המשטרתית נגד אפרו-אמריקאים בארה”ב ונקודתית לאחר הירי של המשטרה בשני חפים מפשע, סוכנות הפרסום W&K הפכה את האתר שלה למשך יום שלם למודעת אבל והזדהות עם הקהילה השחורה. זהו צעד נועז ובולט, במיוחד לאור השתיקה הרועמת של רוב החברות המסחריות ושאר סוכנויות הפרסום, שנמנעות מלקחת צעד בדיון הציבורי המתנהל בארצות הברית. המודעה באופן חד משמעי מזדהה עם הקהילה השחורה ומלאת כעס על המשטרה, באופן דומה להודעה שפרסמה ביונסה באתר הרשמי שלה בעקבות אותם האירועים.
Byonce Black Lives
WK Black Lives
היה מעניין? תוכלו לקרוא יותר כאן

המדיום הוא המסר

מפלגת השמאל הסוציאל-דמוקרטית הספרדית, פודמוס (“אנחנו יכולים”), הבינה שיש מעט מסמכים משעממים יותר ממצע פוליטי של מפלגה. לכן, החליטה המפלגה להפיק את המצע שלה בפורמט של קטלוג של איקאה. מחלקת תאורה דנה במדיניות האנרגיה, חדרי ילדים מספרים על תוכנית החינוך ומחלקת גינון – איך לא, איכות הסביבה. האם זה עובד? עובדה, זו מפלגה שמאלנית בספרד, אבל אתם סקרנים לראות איך זה נראה – אז תארו לעצמכם שהייתם ספרדים. צעיר, מגניב, מקורי, ייחודי – המדיום הוא המסר.
היה מעניין? תוכלו לקרוא יותר כאן

רכב הפעלולים האחרון שאי פעם נצטרך

עוד מטעם אחרון מפסטיבל קאן – הפעם בתחום החדשנות. ה-Blackbird הוא רכב ייחודי שנבנה באופן ספציפי לצורכי עולם הקולנוע והפרסום וייחודו הוא ביכולת “לחקות” את אופן הנסיעה של כמעט כל רכב בעבר, הווה ולטענת היצרנים, גם בעתיד. הרכב משנה את אורכו, רוחבו ואת הגלגלים שלו על מנת להידמות לכל רכב שיש בו צורך עבור הסט או הפרסומת. את השכבה העליונה של הרכב, ה”עור” שלו, ואת האפקטים הסביבתיים מוסיפים אחר כך בקלות וביעילות בשלב העריכה הממוחשבת. בקרוב בחשבון ההוצאות של מחלקת ההפקה.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

הדרך הנכונה לשמור על הילד שלך גרסאת 2016

עם מהפיכת הסמארטפון הצורך של אנשים לזכור את המספר של הקרובים שלהם הלך וקטן, כשכולם נמצאים במרחק של לחיצת כפתור. זאת גם הסיבה שרוב הילדים היום לא יודעים את מספר הטלפון של ההורים שלהם. עצוב ככל שזה יהיה, כדי להתמודד עם הבעיה הזו, העמותה לילדים אבודים באירופה יצרה את Remumber, אפליקציה חדשה שמשנה את קוד הנעילה של הסמארטפון של הילדים למספר הטלפון של ההורה שלהם, כדי לעזור להם לזכור אותו. הקמפיין הושק ב-14 מדינות אירופאיות בזמן הקריטי ביותר – עם תחילת חופשת הקיץ.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

סליחה, כמה עולה מה שאתה לובש?

אפשר לומר שחזון אחרית הימים הגיע רשמית – כשחברת המציאות הרבודה Blippar השיקה אפליקצייה המאפשרת רכישה מיידית של בגדים הישר מגוף הדוגמן. זה נוסה לראשונה בתצוגת האופנה של חברת בגדי הגברים House of Holland בשיתוף VISA אירופה, כשהצופים במסלול יכלו לרכוש את פריט הלבוש המבוקש ברגע שראו אותו. איך זה קורה? הצופה מצלם את הפריט בסמארטפון, האפליקצייה סורקת את התמונה עד לזיהוי הפריט תוך שניות ספורות, ומאפשרת לצופה לבצע את הרכישה באופן מיידי ולקבלו ביום למחרת במשלוח.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

דברו איתנו


שדות המסומנים ב- * הינם שדות חובה

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

אנחנו כאן

פרטי התקשרות

  • כתובת

    ראול ולנברג 2 א’,
    רמת החייל, תל אביב

  • טלפון

  • דוא``ל

    info@mccann.co.il