עדכון שבועי – Spot’it- 11.12-18.12

spotitLOGO

11.12-18.12

בריונות- לא מדבר אליי

אין ספק שגיבור השבוע הוא ילד אמריקאי בשם קיטון ג’ונס, שאמו העלתה סרטון קורע לב לפייסבוק שלה בו הוא מתאר את מעשי הבריונות שהוא חווה בבית הספר ותוהה למה ילדים לא יכולים לקבל את השונה. הסרטון המעציב הפך לוויראלי תוך שעות בודדות: מעל ל-22 מיליון צפיות ועשרות אלפי ציוצים, שיתופים ומחוות תמיכה, ביניהם גם של לא מעט סלבריטאים כמו ג’סטין ביבר, סלינה גומז וקטי פרי, שמיהרו להביע את תמיכתם בקיטון ולקרוא למיגור תופעת הבריונות בבית הספר. גו קיטון.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

Netflix עושים Spotify

נטפליקס, אחת החברות האהובות בעולם, ספגה השבוע לא מעט אש דווקא בגלל אחת הסיבות שאנחנו אוהבים לאהוב אותה – הפרסונליזציה שלה.  הכל התחיל בציוץ של החברה, בו היא למעשה חשפה את כמות ואיכות הדאטה שהיא אוספת על משתמשיה: “ל-53 האנשים שצפו ב’נסיך חג המולד’ בכל אחד מ-18 הימים האחרונים: מי פגע בכם?”. נכון לכתיבת שורות אלה, הציוץ קיבל כמעט 400,000 לייקים ויותר מ-100,000 שיתופים, והביא לגל ביקורות ותגובות שליליות על הפולשנות והפגיעה בפרטיות של המשתמשים. אם גם אתם שאלתם את עצמכם מה ההבדל בין נטפליקס ל-,Spotify שידועה בקמפיינים המוצלחים שלה שמפגינים את מאגר הדאטה העצום שלה? כנראה ששנינות והומור הם שם המשחק.

Netflix post
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

``היה שווה לחכות לפרסומת הזו עשור``

גם לכם קרה שעד שסוף סוף העזתם להפגין את כישורי הבישול שלכם, התוצאה יצאה שרופה ולא ראויה למאכל אדם ובדרך גם הרסתם כל דבר אפשרי? רשת המעדניות האמריקאית Honey Baked Ham חוגגת את התובנה הכה בסיסית ומדויקת הזו בפרסומת הראשונה שלה מזה עשור, כך שגם הבשלן המקצועי ביותר יכול למצוא את עצמו שואל בסופה – למה באמת צריך לבשל אם יש דרך טעימה וקלה לחסוך את כל הכאב ראש והבלאגן של הבישול? ואנחנו שואלים – מישהו יכול להביא את המותג הזה לארץ?

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

50 גוונים של יופי

בשנים האחרונות עולם האופנה זוכה לקיתונות של ביקורות על אידאל היופי שהוא מקדם, הרזון הקיצוני של הפרזנטוריות וספקטרום המידות המצומצם שיוצרים סוג של לחץ חברתי וסטנדרט מלאכותי לגזרה הנשית. מותג האופנה הבריטי Missguided החליט להצטרף לגל המותגים שקוראים תיגר על תרבות הרזון והפוטושופ ועלה לאחרונה עם קמפיין נועז שבועט בכל המוסכמות ומקדם  מסרים הנוגעים לחשיבות האהבה העצמית והיופי הטבעי שלנו. בקמפיין מככבות נשים מלאות שלא מתביישות בגופן ומוצגות בזוויות נועזות וחושפניות. מעבר למסר החשוב והתפיסה החיובית של המותג, המהלך יצר באזז ורעש תקשורתי והוביל לאין ספור אייטמים במגזינים המובילים בעולם.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

לא נורא, יש ל LG מציאות מדומה

במרכז הקמפיין החדש של LG עומד Jim Lovell. אתם בטח שואלים את עצמכם מי זה. מדובר באיש נאס”א בדימוס שלא שפר עליו מזלו, כאשר הוא אחד מ-24 האנשים שזכו לטוס לירח, והראשון מבין שלושה בודדים שעשו זאת אפילו פעמיים, אך באף אחת מהטיסות לא זכה לצאת מפתחה של החללית. תחושת הפספוס מלווה אותו שנים  וב-LG החליטו להגשים לו חלום ולתקשר באמצעות הסיפור האישי שלו את יכולת ה-VR המתקדמת של מכשירי החברה החדשים.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

שבדיה גונבת את הנרטיב הישראלי

לא ברור מה המניע מאחורי הקמפיין החדש של צבא שבדיה. ההשערה הקונספירטיבית היא שמדובר במהלך אסטרטגי שנועד להצדיק את ברז המזומנים שהצבא גומע, שכן, שבדיה היא אחת המדינות הבטוחות בעולם (שכבר מזמן הפך להיות מקום לא כ”כ בטוח אבל היי, הכל יחסי!). הפרסומת המעולה שהופקה במסגרת הקמפיין נועדה לספר סיפור שלצערנו אנחנו מכירים די טוב. זה הסיפור המוכר הזה על כך שבכל פעולה שאנחנו עושים, בכל רגע שאנחנו חווים, יש מישהו ששומר עלינו ומאפשר לנו לחיות את החיים ואת הנורמלי שלנו. אנחנו נותרו קצת מבולבלים ועדיין לא הבנו מפני מה הצבא השבדי שומר על המדינה הסקנדינבית.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

מה הורג 290 אמריקאים מדי יום?

בעיית ההתמכרות לתרופות ושימוש מסוכן בהן מבלי בקרה, מרשם או השגחה הפכה למכת מדינה בארה”ב. מסתבר שלא מעט מהאמריקאים הפכו למכורים לתרופות מכל המינים והסוגים, עד כדי כך שיש המתייחסים לתופעה במונחים של מגיפה, כשהיא נחשבת לאחד מגורמי המוות המובילים בארה”ב. רוב האצבעות המאשימות מופנות בעיקר לחברות התרופות שמקדמות רגולציה מקלה ומעודדות שימוש בתרופות. קמפיין חדש של עמותת Care למען חינוך והעצמת בני נוער בארה”ב, עוסק בתופעה המדאיגה מהפרספקטיבה של בני נוער ומביא את הסכנות הגלומות בה למודעות הציבורית באופן עוצמתי, צורם וברור.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

ניתן לשנות את החדשות של מחר אם רק נשים לב לפרטים

יום השנה החמישי של הטבח בבית הספר היסודי, סנדי הוק, הגיע ו-Sandy Hook Promise, ארגון ללא רווח למניעת אלימות בכלי נשק שנולד מאותה הטרגדיה, יוצא עם קמפיין כדי שהמקרה לא יחזור על עצמו. הקמפיין החדש, “חדשות של מחר”, עוקב אחר “אוואן”, הקמפיין המעולה, בעל 150 מיליון צפיות, שזכה בקאן ובמספר תחרויות בשנה שעברה, כשהמסר לא השתנה- לכולם יש פוטנציאל למנוע משהו אם יידעו את הסימנים. האסטרטגיה של הקמפיין בשנה שעברה שמה דגש יותר על המודעות לתופעה ולסימנים ההתנהגותיים שיכולים להתריע, והקמפיין של השנה מתמקד בהנעה לפעולה. כלומר, אם נשים לב לסימנים יום לפני, נוכל לשנות את החדשות ביום שלמחרת.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

NO MORE HYMNS, FROM NOW HYRRS

2017 הייתה שנת דגל עבור נשים עם קמפיינים מעוררי מודעות והזדהות כמו METOO. בהתאם סוכנות הפרסום Grey London עבדה עם Goldstein Music על אלבום פמיניסטי של מזמורי חג המולד המשודרגים והמצחיקים. המטרה הייתה להצהיר על בעיית אי-השוויון היומיומי בחג המולד הזה, תוך גיוס כספים לנשים נזקקות, ולעשות זאת בהומור. לכן, הם שינו את השם מ-Hymns (מזמורים) ל-Hyrrs, כשההגדרה למושג היא עיבוד מחדש של שירי חג מוכרים המכסים נושאים כמו: דימוי גוף , אי שוויון במקום העבודה, סקסיזם והטרדות. את האלבום ניתן לקנות ב-iTunes, Google play, Amazon, Apple  ו-Spotify, כשההכנסות נתרמות לעמותה נגד אלימות והתעללות בנשים וילדים. זה להיט!

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

D3 הוא יונת השלום החדשה

בין חג ההודיה וראש השנה החדשה, אנו נחשפים לאלפי מסרים ממותגים על משפחה, על “ביחד”, על קבלה ועל נתינה. “3D Holiday” של Microsoft, לא שונה מהפרסומות הללו, למעט העובדה שמשאירה את המשפחה האנושית מאחור, ושמה במרכז יצורים מיתולוגיים וחוצנים. הקמפיין מפרסם את Microsoft’s Surface Book המאפשר לילדה בפרסומת ליצור דמויות שונות ב-3D, כשהמטרה להזמין אנשים להצטרף אל Microsoft ביצירת עולם טוב יותר, באמצעות הכוח והקסם של 3D.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

13 שעות של Escape room , סיוט כפול!

מכורי האסקייפ רום, התאחדו! בחודש שעבר עלה לאקרנים העיבוד הקולנועי (השלישי) לספר רצח באוריינט אקספרס, המגולל את חקירת הרצח שהתרחש ברכבת המפורסמת. במסגרת המאמצים לקידום הסרט נוצר מיזם “חדר הבריחה הארוך בעולם”, ששוכן ברכבת האוריינט אקספרס ונמשך כ-13 שעות ועובר מעל ל-1000 ק”מ!

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

מרוץ ספות מפתיע בבית קפה ניו יורקי

העונה השנייה של The grand Tour, סדרה מבית שירות הסטרימינג של אמאזון עלתה לאחרונה לאוויר. במסגרת ההשקה יזמו ב- Amazon מהלך יח”צ שנועד לקדם את הסדרה. אם ננסה לסכם את הרעיון של הסדרה במשפט ולהימנע מספוילרים, נאמר שהרעיון הוא להפוך דבר פשוט ומשמעם למפתיע, הרפתקני ומעורר עניין. ועל אותו הרעיון בדיוק התבסס המהלך, שבמסגרתו הציבו כורסאות נעות בבית קפה תמים בניו יורק. יושבי בית הקפה שסה”כ רצו להעביר כמה רגעים שקטים על כוס קפה, הופתעו לגלות ששכניהם לקפה הפכו לפתע לנהגי מרוצים, כשהם רוכבים על הספות המונעות סביבם. המהלך הצליח כמובן לייצר קצת רעש ולא מעט חשיפה חינמית.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

גוגל מנצלת את ההייפ סביב מלחמת הכוכבים לתקשר את הפיצ'ר החדש שלה

הסרט Star Wars: The Last Jedi הושק השבוע ברחבי העולם, וכמובן שהמותגים השונים לא מפסיקים לרכב על הסרט שמיליוני מעריצים חיכו לו. הפעם, Google משיקה מדבקות AR חדשות לפלאפונים מסוג Pixel, הגורמות למשתמשים להרגיש בקרב של מלחמת הכוכבים, או בסצינה מפחידה עם הדמויות האהובות מהסדרה “Stranger Things” של Netflix. כדי להתחיל בחוויה, כל מה שצריך לעשות זה לפתוח את אפליקציית מצלמת Pixel ולעבור למצב של מדבקות AR. מכאן, ניתן לבחור בחבילת מדבקות, לבחור מדבקה מסוימת, ולאחר מכן להעביר את האובייקט הווירטואלי למיקום הרצוי. כמובן, שחוץ מלחיות בסרט ולשחק עם הדמויות, אפשרי לעשות תמונה או סרטון.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן
facebook

פייסבוק הופכת להיות Superman

מתוך ההבנה שאנחנו מתעדים בפייסבוק כל פעילות ומחשבה – גם במקרים הפחות נעימים וזוהרים של חיינו, הרשת החברתית החליטה לאחרונה לתעל את כוחה והחליטה להשיק כלי למניעת התאבדויות. פייסבוק פיתחה מערכת אינטליגנציה מלאכותית חדשה (AI) שתנטר ותנתח פוסטים וסרטונים בעלי אופי אובדני, ותדווח עליהם לצוות מקצועי שיפעל בהתאם. בנוסף, המערכת יודעת להבחין בין מקרים דחופים, הדורשים להזעיק את הרשויות המקומיות במהירות, לבין מקרים בהם היא מעבירה את הדיווח הלאה. לפי פייסבוק, כבר יותר ממאה דיווחים הועברו הלאה בחודש האחרון, ואף חייה של ילדה שבלעה כדורים ניצלו.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

Instagram מציגה מעקב אחרי אשטאגים

ה- Story כבר מזמן הפך לפיצ’ר המוביל באינסטגרם והצליח להשתיק את האתגר מצד Snapchat, פייסבוק החליטו לאחרונה לטפח את הפיצ’ר המוצלח ולהרחיבו ומעתה מאפשרים לעקוב אחר אשטאגים.

ועוד קצת פייסבוק

בתחילת שנת 2014, פייסבוק ביצעה את אחת הרכישות הגדולות שלה שנאמדה בכ-19 מיליארד דולר. לא מעט גבות הורמו לנוכח המהלך, שכן המודל העסקי של WhatsApp היקר הסתכם בגבייה חד פעמית של דולר אחד (וחלק גדול מהמשתמשים כלל לא שילמו את הסכום הזה). בפייסבוק מנסים לממש את הפוטנציאל העצום שגלום בנכס היקר והשבוע אף הודיעו על חיבור בין פלטפורמות המודעות של פייסבוק ל- WhatsApp כך שתהיה אפשרות לייצר מעבר מפרסומת בפייסבוק לשיחה ב-  WhatsApp.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

דברו איתנו


שדות המסומנים ב- * הינם שדות חובה

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

אנחנו כאן

פרטי התקשרות

  • כתובת

    ראול ולנברג 2 א’,
    רמת החייל, תל אביב

  • טלפון

  • דוא``ל

    info@mccann.co.il