עדכון שבועי – Spot’it- 10.11-17.11

spotitLOGO

10.11-17.11

הבוקר שאחרי

הבחירות אמנם נגמרו אך הקרקס סביב נצחונו של דונלנד טראמפ במירוץ לנשיאות ארה”ב רק מתחיל ומבחינתו זה אומר דבר אחד – זרם בלתי פוסק של טרנדים פרסומות וחדשות לסקר.
תוצאות הבחירות העמיקו והקצינו את תהום המחלוקת בין הפלגים המנוגדים בקרב הציבור האמריקאי. התסכול בקרב מצביעי המפלגה הדמוקרטית גובר ומחריף כאשר לעיניהם, כל תמיכה ברעיון או אג’נדה המזוהה עם עמדתו של טראמפ, משמעותה השתייכות למחנה הימין וגוררת תגובות חריפות. שני טרנדים ויראלים שפרצו בשבוע האחרון הינם ניצנים ראשונים למגמה המתפתחת ברשת נגד כהונתו הקרבה של הקיסר הג’ינג’י.

למה בארה``ב אנשים שמים סיכות בטחון על דש הבגד?

תוצאות הבחירות לנשיאות הוציאו חלק לא מבוטל מן הציבור האמריקאי מן הבתים, ישירות להפגנות, מפגנים פוליטיים-חברתיים והתפרעויות ברחבי ארה”ב, אך ישנם אלו שמרגישים כי עליהם להביע את החשש העמוק והפחד מהעתיד הקרב ובא בצורה שונה ויותר סמלית. טרנד חדש בו אנשים עונדים על דש הבגד סיכת בטחון כסימן מחאה לכהונתו של טראמפ שוטף את ארה”ב. הרעיון, בהשראת תנועת מחאה בריטית ופועלתה לאחר הברקסיט, הינו להעביר מסר נגד סקסיזם, גזענות ואלימות ולהקנות תחושת אחווה והזדהות לאומית.
היה מעניין? לחצו כאן בשביל לקרוא עוד

הרשת לעולם לא שוכחת

לאחר שסמנכ”ל קשרי ויחסי חוץ של חברת הנעלים New balance, מאט לברטון, הביע בטוייטר את שביעות רצונו מזכייתו של טראמפ וצייץ כי “ממשל אובמה הפנה לנו עורף. כעת שטראמפ נבחר אנו מרגישים כי בדברים יתקדמו לכיוון הנכון” והחלו לזרום ולצוץ ציוצים נגדיים המביעים סלידה עמוקה מעמדתו של הסמנכ”ל. החברה יצאה בתגובה רשמית והסבירה כי אמרתו של הסמנכל הייתה בהקשר של יחסי סחר והיוזמה להסכם השותפות הטראנס-אטנלטית. הרשת לא סולחת ולא שוכחת והתגובות לא איחרו לבוא כאשר לקוחות זועמים החלו להעלות סרטונים אישיים בהם הם שורפים דגמי נעליים של חברת New balance.
היה מעניין? לחצו כאן בשביל לקרוא עוד

איך מוכרים ספרים בעידן דיגיטלי?

שייקספיר אמנם הלך לעולמו בתחילת המאה ה-17 אך זה לא מנע מחנות הספרים המקוונתBol.com למכור ספרים עם חתימות והקדשות אישיות בכתב ידו. במהלך שבוע הספר, Bol.com בשיתוף פעולה עם חברת המחקר והניתוח Beyond אפשרו לרכוש ספרים עם חתימות והקדשות אישיות של סופרים מפורסמים. המהלך התאפשר תודות לעבודת ניתוח מורכבת של כתב ידם של סופרים ועל בסיסם יצירת תבניות מתאימות. הנתונים הוזנו למחשב המאפשר לכתוב תכנים שלמים בכתב ידם של הסופרים בעזרת זרועות מכניות מובנות.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

ביחד ננצח

החוקים בבסיס הגרלת הלוטו הספרדי הופכות אותה לאחת ההגרלות היותר מיוחדות בעולם. מלבד להשתתפות העצומה והעובדה שבשנה שעברה סך גובה הפרסים עמד על כשני מיליארד דולרים חוקי ההגרלה מאפשרים להירשם להגרלה באופן קולקטיבי ובכך להגדיל את הסיכויים. במידה ויזכו, כספי הזכייה יחולקו באופן שווה. על בסיס אותה תקווה קולקטיבית הקיימת למשתתפים שנרשמו יחדיו להגרלה וההבנה כי זכיה יכולה לשנות את חיים של קהילות שלמות, הנהלת הלוטו החליטה לצאת עם פרסומת מקסימה שפוגעת בול למטרה.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

אז מסתבר שחמאה זה בריא עכשיו?

עשרות שנים נאמר לנו כי עלינו להימנע מצריכה של חמאה היות ומדובר במאכל התורם באופן קיצוני לרמת כולסטרול גבוהה ומחלות לב אך מחקר רפואי שקיבל סיקור מקיף במגזים TIME הפך את הקערה על פיה – גבירותיי ורבותיי חמאה אינה מוגדרת כעת כמזון לא בריא (לפחות עד למחקר הבא). לאחר פרסום המאמר ולקראת החגים יצרנית מוצרי החלב Organic Valley יצאה עם קמפיין שבמרכזו סרטון המספר את סיפורה האמיץ של החמאה, מסע ההכפשות שעברה לאורך השנים וכמובן הבשורה החשובה כי כעת אפשר להחזיר מוצרי חמאה למתכוני המאכלים האהובים עלינו.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

It has to be perfect

יצרנית הוודקה Ketel One בשיתוף פעולה עם משרד הפרסום Barton F. Graf. פוצחת בקמפיין המציג את המסע הייחודי שלה ביצירת הוודקה המושלמת. סדרת הפרסומות החביבות (תודות למשחק מעולה של הפרזנטור) מתייחסות להיסטוריית המותג שהובילה לטעם המופלא, לתהליך ההכנה ולמחויבות בשלמות לאורך כל התהליך. לדבריו של סמנכ”ל החברה, מטרת הקמפיין הינה הדגשת המורשת והמסורת של המותג בפני חתך גילאים יותר צעיר על כן היה חשוב מאוד לספק תוכן ולשמור על שפה אותנטית.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

Something is rotten in the land of Denmark

אז למי שלא ידע, דנמרק מצויה בבעיית אוכלוסין קשה כאשר שיעור הילודה נמצא כעת בשפל והנמוך ביותר מזה 27 שנים.
חברת התיירות SPIES שמה לה למטרה חברתית לתקן את המצב ויצאה עם קמפיין שמטרתו להעלות את שיעור הילודה או במילים אחרות לדרבן את האזרחים לעשות כמה שיותר יחסי מין. הפרסומת האחרונה התמקדה סביב הירידה בתפקוד המיני של זוגות לאחר שמביאים ילדים לעולם. ע”י הצגת נתונים סטטיסטים הזויים ומצחיקים החברה מתארת את ההשלכות ה-“קריטיות” של ירידה בתפקוד המיני בקרב אוכלוסייה מבוגרת וממשיכה בהצגת פתרון יצירתי לעידוד ילודה שבמקרה גם עולה בקנה אחד עם האינטרס הכלכלי של החברה.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

Lyft VS Uber: Killing Giants

Lyft, חברת הנסיעות המשותפות, ממשיכה להילחם בתעוזה אל מול המתחרה הענקית Uber ויוצאת בסדרת פרסומות המתארות אותה כחברה הפועלת למען אינטרס הלקוחות שלה אל מול המתחרה חסרת הנשמה (Uber אם לא היה ברור ) שמטרה היחידה היא השאת רווחים. הקמפיין “Ride on the bright side” נוקט באסטרטגיית מסגור שלילי ומראה כיצד Lyft ממשיכה לתעדף את טובתו האישית של הלקוח אל מול צרכי החברה וזו לעומת Uber שאינה מסוגלת להבין את המחויבות של Lyft כלפי לקוחותיה.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

Marry Marry Christmas

יצרנית השוקולדים “Milka” יצאה השבוע עם קמפיין חג המולד ופרסומת ראשונה שפשוט עושה לנו חשק לקשט עץ אשוח, ללבוש סוודרים אדומים ולשתות ליקר ביצים (כמובן לאחר שהדלקנו את נרות החנוכייה). היוצרים מעידים כי המטרה הייתה להחזיר את תחושת הילדות ואת תחושת הציפייה לבוקר הראשון של חג המולד. החל מהעיירה הציורית בה צולמה הפרסומת, הנגיעות מספריו של ה.ג וולס (המכונת זמן), התפאורה הייחודית וכמובן לוח השנה עם השוקולדים של מילקה, הפרסומת פשוט מחממת את הלב ופוגעת במטרה – הנה לכם 90 שניות לספוג את אווירת החג. צפייה מהנה.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

Belong anywhere

ברוח תוצאות הבחירות לנשיאות ארה”ב ומגמת האנטי-טראמפ המתגברת, חברת Airbnb הענקית שזעזעה את ענף המלונאות, יוצאת בקמפיין הרוכב על גבי המגמה. הפרסומת הראשונה, כחלק מקמפיין “Belong anywhere”, שיצאה בשישי האחרון מטיפה לקבלת האחר על כל נטיותיו המיניות, השתייכותו ללאום, דת, גזע מין וגיל. הפרסומת מתפקדת כהתחייבות של Airbnb כחברה וכקהילה להתייחס לכולם באופן שווה. דעת הקהל והמגמה לאחר הבחירות מחזקים את החשיבות של קבלת השונה ומתן יחס שיווני כערך עליון בקהילת המשתמשים והמטיילים של Airbnb. הצעד הנוסף במסגרת הקמפיין הינה התחייבות במסגרת הסכם השימוש של כל החברים בקהילת Airbnb להתייחס לכל חברי הקהילה בכבדו ובאופן שווה ללא קשר לנטייה המינית, לאום, גזע גיל, מין ודת.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

One ring to rule them all

בעוד הציבור בארה”ב ובעולם כולו מתקשה לעכל את תוצאות הבחירות רבים תוהים מה ניתן לעשות בכדי להילחם באימפקט השלילי שיווצר לדעתם לאחר כניסתו לתפקיד. ציבור שלם מודאג מעלייתו לשלטון וההשלכות במישור המדיני, בתחום זכויות האזרח, זכויות נשים, נושאים סביבתיים ועוד. המייסדים של חברת Breakfast, חברת עיצוב מברוקלין ניו יורק בחרו לעשות את מה שהם עושים הכי טוב – לעצב מוצר. החברה עיצבה טבעת אלומיניום כחולה ( כחול סופרמן – מקרי? ) המסמלת התנגדות בדרכי שלום וצדק חברתי. הטבעת נמכרת תמורת סכום של כ – 20 דולרים כאשר כלל ההכנסות נתרמות לחמישה ארגונים שתחומי פעילותם צפויים להיפגע מהאג’נדות שטראמפ לכאורה יקדם.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

קליפ השבוע: John Legend - Love Me Now

Netflix is at it again

עוד מהלך מעניין של Netflix במסגרת המאמצים השיווקיים הייחודיים לקידום סדרת הבית “Black mirror”.
בדומה לאפליקצייה “RateMe” המוצגת באחד הפרקים בסדרה החליטו ב – Netflix לייצר אפליקציה אמתית המאפשרת לדרג חברים על בסיס היחסים הבין אישיים ויכולת האינטראקציה החברתית שלהם. המהלך מאפשר לייצר עוד תוכן ושיח אורגני סביב הסדרה וכמובן מהווה כלי המגביר את ה – engagement עם הצופים (לא שהם באמת צריכים את זה).
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

``Ghost in a shell``

אז הטריילר לסרטו החדש של רופרט סנדרס, “Ghost in a shell” יצא השבוע והוא ממש אבל ממש מגניב.
האדפטציה המודרנית בכיכובה של סקרלט ג’והנסון לסיפור שנמנה עם ז’אנר המנגה היפנית אמור לצאת במהלך מרץ 2017 וכבר מכה גלים תודות לטריילר עתיר האפקטים שכבר זכה ל כ – 2 מיליון צפיות.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן
apple_book1

חדשני באופן ישן - חברת טכנולוגיה שמוכרת ספרים

חברת הטכנולוגיה הגדולה והמוכרת בעולם שחרתה על דגלה ערכי קדמה וחדשנות שחררה השבוע את המוצר החדש שלה שהוא לא אחר מ- ספר. כן כן, Apple יצרה ומוכרת כעת ספר עם כריכה, דפים ותמונות וללא טיפת טכנולוגיה. הספר מכיל 450 תמונות שצולמו על ידי אנדרו צוקרמן ומציגות את כלל העיצובים של מוצרי החברה ב – 20 שנה האחרונות. הספר הינו הוקרה לצוות העיצוב האגדי ששמר על הרכבו עוד מימו של סטיב ג’ובס. הספר עולה כ – 299$ וזמין כעת בחנויות נבחרות בארה”ב.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

דברו איתנו


שדות המסומנים ב- * הינם שדות חובה

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

אנחנו כאן

פרטי התקשרות

  • כתובת

    ראול ולנברג 2 א’,
    רמת החייל, תל אביב

  • טלפון

  • דוא``ל

    info@mccann.co.il