עדכון שבועי – Spot’it- 1.12-11.12

spotitLOGO

1.12-11.12

שמתם לב?

די קשה לסקר את הפרסומת יוצאת הדופן, מבית BBDO ניו יורק, מבלי לעשות ספוילר אז תעצרו את הקריאה, תראו את הסרטון ותחזרו אלינו! חזרתם? נהדר! בואו נמשיך. הפרסומת יוצאת הדופן שהפכה לויראלית וגרפה לא מעט שבחים בשבוע האחרון הינה חלק מקמפיין מתמשך של ארגון Sandy Hook Promise, קרן ללא מטרות רווח שנוסדה ומנוהלת על ידי המשפחות של נפגעי תקרית הירי בבית הספר היסודי Sandy Hook בקונטיקט, ארה”ב. הפרסומת, בסופו של דבר, מפנה את אור הזרקורים לילדי השוליים – אלו שסובלים מבדידות, הצקות וקשיים חברתיים המספקים תשתית להתפתחות אנטגוניזם חברתי חריף היכול לבוא לידי ביטוי בדרכים רבות, ביניהם, כפי שההיסטוריה מלמדת, ירי נקמה על חברים לספסל. הפרסומת כל כך מוצלחת היות והיא ממחישה את המסר המרכזי של הקרן באופן מדויק ויעיל – להגביר את המודעות לסימנים המקדימים שעלולים להוביל לתקרית ירי, לאפשר לזהותם וכמובן למנוע התרחשויות עתידיות.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן
childhood obesity in England

No sugar! No salt! No fat

אמנם לא מדובר בפרסומת אך חדשות כאלו זה חתיכת דבר והמשמעויות לעולם הפרסום מרחיקות לכת אז הסכיתו ושמעו.
בעשור האחרון חלה עלייה קיצונית בשיעור השמנת היתר בקרב אוכלוסיית הילדים באנגליה. בית המחוקקים, בלית ברירה נוכח התגברות נוספת של המגמה, נאלץ לנקוט בצעדים רגולטורים בכדי למגר את התופעה. החל מיולי 2017 נאסר על כל מותג המציע מאכלים עתירי סוכר, מלח ושומן, לפרסם באופן ממוקד, בכל המדיות הקיימות והידועות בבריטניה, לאוכלוסייה שגילה עומד מתחת ל-16 אביבים. המשמעויות עצומות לעולם הפרסום אך לדבריהם של גורמים רשמיים הצורך במהלך הוסכם ומובן ע”י המותגים והמפרסמים נוכח מימדי התופעה. אגב, ישראל במקום ה-2 באירופה עם חצי מיליון ילדים הסובלים מהשמנת יתר. רק אומרים.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

Smart move by IKEA

מהלך של IKEA הוא דוגמא למה שקורה כאשר יצירתיות, שימוש נכון במידע והבנה דיגיטלית נפגשים !. מסד הנתונים של Google הוא למעשה בסיס נתונים של כוונת משתמשים כלומר הביטוי שנכתוב בתוך תיבת החיפוש למעשה מגלם את כוונתנו בשפתנו שלנו על כן מפרסמים בכדי לייעל תהליכי אופטימיזציה לאתרים שלהם משתדלים לתאר מוצרים ושירותים בשפתו של קהל היעד. IKEA במקום לבצע הליכי אופטימיזציה חתכה ישר ולעניין ואמרה שאם קהל היעד שלה מחפש מוצר שלה בשם מסוים אז זה צריך להיות שמו והחלה לקרוא למוצריה על בסיס ביטויים רווחים של קהל היעד. בפשטות וקלילות IKEA מצליחה לקדם את עמודי המוצרים שלה ישירות לקהל היעד שלה על ניצול נכון ויעיל של מידע. תודה לך IKEA על השיעור הנפלא.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

Netflix makes every house a fuller house

“בנות גילמור”, “מראה שחורה”, “חברים” ועוד סדרות בלוקבסטר רבות זכו למהלכי פרסום מבריקים כחלק מקמפיינים ממושכים שליווה את השקתן אצל ענקית התוכן – Netflix. כעת, מצטרפת להיכל התהילה סדרה נוספת שחיממה את ליבנו פעמים רבות וכנראה אחת הסיבות למה שנות ה – 90 (וקצת משנות ה 80) היו כאלו טובות. גבירותיי ורבותי, “צער גידל בנות” הגיעה ל – Netflix. המהלך המיוחד שיזמה החברה עושה שימוש מחוכם באחד האייקונים המפורסמים שמזוהים עם הסדרה – בובת הדב של סטפני מהעונה השנייה. כזכור ( רק לנו כנראה) הבובה הייתה שייכת לכל אחת משלושת האחיות בשלב מסוים לאורך הסדרה לכן Netflix ראתה לנכון לעשות שימוש באייקון שכזה המזוהה עם החיבור המיוחד בין אחים ואחיות. החברה מציעה כעת לרכוש שתי בובות, בדיוק כמו בסדרה, שעושות משהו מאוד מיוחד שמחבקים אותן (זהירות קליקבייט ! )
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן
KFC candle

Smells like CHICKEN

טוב אז זה די מוזר אבל חברים, אל תטעו, מדובר ברעיון גאוני! אמנם הרשת נסגרה בארץ ומדובר בג’אנק פוד אבל מי מאיתנו יכול להגיד בלב שלם שהוא לא אוהב את הארומה המשכרת של העוף המטוגן, המפארת את סניפי KFC בכל בעולם. היות והלקוחות כל כך מאוהבים בניחוח המפורסם, רשת המזון המהיר, KFC, הגרילה מהדורה מוגבלת מאוד (25 נסף הכל) של נרות בניחוח העוף המטוגן המפורסם בעולם. זו היא לא הפעם הראשונה שהרשת מרחיבה את אופקיה למחוזות רחוקים – באוגוסט האחרון החברה מכרה קרם הגנה בניחוח העוף המטוגן וחודשיים לפני כן החברה מכרה לק ציפורנים בטעם העוף המטוגן. אסטרטגיה מעניינית ביותר ובנימה זו אולי כדאי להוציא גרסא ישראלית למהלך. אנחנו מציעים להתחיל עם שמפו בריח חומוס מסבחה.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

פסיכודלי לחלוטין אך מעביר את המסר

לאור התפתחות ושינויים בחוק הצרפתי בכל הקשור לתרומות איברים ורקמות, ארגון צרפתי העונה לשם Agence de la biomédecine ראה לנכון להוציא את הסרטון הפסיכודלי שמצורף בהמשך. המטרה כמובן היא להגביר את המודעות בכל הנוגע לתרומות איברים ורקמות אך נוסף על כך ישנה מטרה נוספת – להגביר את המודעות והחשיבות בכל הנוגע לקבלת הסכמה מתורם והדרכים המאפשרות לסרב לתרום איברים לאחר מוות. האופי המשעשע/מטריד של הסרטון פונה באופן די מובהק אל המטרה השנייה אך בכדי להבין באמת אנחנו ממליצים לקחת דקה ולקרוא את הכתוביות בסוף. צפייה מהנה ומוזרה !
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

Can you feel the beat?

כזכור לקוראים הנאמנים, Beats By Dre גייסה מספר לא קטן של מוזיקאים ואמנים בארה”ב במסגרת קמפיין השקה נרחב של האוזניות החדשות שלה – “Got no strings”. החברה יצאה עם פרסומת מעולה שסיפקה עטיפה מעולה להצעת הערך ה-“מוצרית” שלה. כעת החברה לוקחת צעד נוסף מגייסת את מיטב הספורטאים בכדי להראות ולהדגיש את כוחה של המוזיקה כמעוררת השראה, מחזקת ומעניקה מוטיבציה אדירה, על אחת כמה וכמה כאשר משתמשים באוזניות של Beats By Dre המאפשרים פרטיות וחוויה יותר משמעותית. בניגוד לקמפיין הקודם, האסטרטגיה כעת בנויה על הצעת ערך אמוציונלית המאפשרת יציאה מהמסגרת ה-“מוצרית”, חיזוק ערכים ופיתוח המותג.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

Location Location Location

כידוע, ישנן הגבלות אינסופיות על פרסום תכנים בעלי אופי אירוטי על פני כל המדיות על כן עולה השאלה המתבקשת כיצד יוצרים למעשה פרסומות לתכנים אירוטיים ? המוציא לאור של סדרת ספרים ארוטיים מצא דרך די מתוחכמת לעקוף את הרגולציה המגבילה, ובד בבד, הפך מכשול להזדמנות. הקמפיין קיבל את האופי הפלרטטני הרצוי לאו דווקא בגלל עבודת עיצוב נפלאה ויוצאת דופן אלא תודות למיקומן של הפרסומות בתוך המגזין עצמו. “Put your imagination to work” הוא הסלוגן הנבחר לקמפיין ומה נאמר… מתאים כמו כפפה. רפרוף נעים.
Erotic literature ad 1
Erotic literature ad 2
Erotic literature ad 3
Erotic literature ad 4
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן
Godiva box 1

Happiness is doubled when shared

אפשר לספר לא מעט סיפורים אך בסופו של יום התקשורת החשובה ביותר היא התקשורת בין המוצר לבין הלקוח על כן לאריזה יש משמעות אדירה. מותגים לעיתים ממעיטים בחשיבות הניתנת לאריזת המוצר ולא יוצא לראות מקרים רבים בהם מותג מביא לידי ביטוי במסגרת אריזת המוצר את הערכים המרכיבים את סיפור המותג בצורה מדוייקת ויעילה. סקירת המהלך האחרון של שוקולד גודייבה מספקת שיעור נהדר על “כיצד עושים זאת”. ערך עליון של המותג הינו “לתת”, וכמה שיותר, לכן החברה יצרה מארז שוקולד המבטא באופן כה אלגנטי את אותו ערך עליון – חפיסת שוקולד שנותנת ופשוט לא מפסיקה לתת.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

A blast from the past

אם גדלתם בשנות ה -90 אתם בוודאי זוכרים את Baywatch, הסדרה המיתולוגית שבנתה את שמה בעזרת הריטואל המפורסם המציג מצילים ומצילות חטובים ושזופים הרצים בהילוך איטי על חוף הים שזכה לאינסוף פרודיות ושחזורים משעשעים. הסדרה אמנם סיימה את דרכה אבל בקרוב נקבל טעימה נוספת ממורשתו הנצחית של דיוויד הסלהוף ונזכה לסרט הוליוודי שכולו עוסק במעלליהם של המצילים המפורסמים בהיסטוריה. לביצוע המשימה אולפני פרמהאונט גייסו כמה שמות חמים בתעשייה וביניהם דויין ג’ונסון וזאק אפרון. נראה אם החבר’ה שם בעיר המלאכים יצליחו להחזיר עטרה ליושנה ולספק לנו להיט מנצח. בינתיים הטריילר נראה לא רע בכלל.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן
star wars and uber

להגיע לעבודה בחללית ממלחמת הכוכבים

ענקית שירותי ההסעות המשותפות, Uber, חברה לדיסני בכדי לתת ספין מגניב מאוד לאפליקציית ההסעות המוכרת.
משתמשים כעת יוכלו ליהנות מתכנים אקסקלוסיביים של סרטי מלחמת הכוכבים ולהפוך כל נסיעה בנאלית לחוויית טיסה ייחודית בתוך חללית קרב ממלחמת הכוכבים. מדובר במהלך שנועד לתמוך ביציאת הסרט החדש מסדרת מלחמת הכוכבים.
מבחינת Uber מדובר במהלך אסטרטגי מחוכם המאפשר לחזק את המותג ולהעלות את אחוזי השימוש השירות וזו ע”י הצעת תוכן רלוונטי, בתזמון מדויק, לשבט העצום של מעריצי מלחמת הכוכבים.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

מדידת Conversion בתעשיית הקולנוע

אולפני EuropaCorp עתידים להוציא את אחד הסרטים היותר מעניינים שנזכה לראות בתקופה הקרובה העוסק בסוגיית פיקוח הנשק בארה”ב ומבוסס על אירועים אמתיים – Miss Sloane””. מדובר בסיפור שאינו מוכר בקרב האוכלוסייה לכן ההפקה עמדה בפני אתגר לא פשוט – יצירת מודעות ראשונית וכיצד לבחון אם המאמצים הניבו פרי. ראשית, נעשה שימוש נרחב במראה הייחודי של השחקנית הראשית, ג’סיקה צאסטיין, בכדי למתג את הסרט כמותחן ובניית הדמות כגיבורה חדורת אידאלים העומדת בפני אחד הארגונים החזקים במדינה (לובי הנשק). ההפקה שאפה לבחון כיצד המאמצים הנ”ל מקבלים ביטוי בקופות לכן פנתה לחברות המתמחות בבחינת אפקטיביות ונתוני המרה. על קצה הלשון, החברות בחנו האם הטריילר נוגן על מכשיר מובייל ע”י בדיקת דגימות שמע המחפשת דפוסי שמע מהטריילר. לאחר מכן, החלו לבצע בחינות של דגימות שמע המחפשות קטעים אחרים שאינם מוצגים בטריילר אך מוצגים בסרט. במידה ויש התאמה המשמעות היא שמשתמש ראה את הטריילר ואת הסרט גם כן.
מדובר במהלך מאוד מעניין המשלב בין מסדי נתונים מעולמות שונים בכדי לברר את האפקטיביות (מבחינת מכירות) של קמפיין פרסומי.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

דברו איתנו


שדות המסומנים ב- * הינם שדות חובה

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

אנחנו כאן

פרטי התקשרות

  • כתובת

    ראול ולנברג 2 א’,
    רמת החייל, תל אביב

  • טלפון

  • דוא``ל

    info@mccann.co.il