עדכון שבועי – Spot’it- 1.04-13.04

spotitLOGO

01.04-13.04

United Airlines VS Pepsi : התחרות על המהלך הגרוע של השנה

From breaking guitars to breaking faces

במהלך השבוע האחרון, עשרות אלפי אמריקאים קראו להחרים את חברת התעופה יונייטד אירליינס לאחר שהחברה הורידה בכוח נוסע נוכח בעיה של overbooking. סרטונים רבים של התקרית שצולמו ע”י הנוסעים האחרים הופצו ברשתות החברתיות, במה שהוגדר בתקשורת בארה”ב כאסון תדמיתי עבור חברת יונייטד. לאחר המקרה שווי החברה צנח בשיעור של 6% – סכום חסר תקדים העומד על כ – 1.4 מיליארד דולר. כזכור, יונייטד אירליינס כבר סבלה בעבר מבעיית תדמית לאחר התקרית ב – 2008 כאשר שברה לאחד הנוסעים את הגיטרה וסירבה לפצותו (תקרית הגיטרה). הלקוח לא נשאר חייב וכתב שיר המביע את “אהבתו” לחברה שהפך ויראלי. השיר חזר לסיבוב נוסף והפעם במקום United Broke My Guitar קיבלנו United Broke My Face.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

Oppsie I had a Pepsi

פפסי למדה מקרוב שבוע שעבר את משמעות המושג Backfire לאחר שהצליחה לאגד את כל האינטרנט, מכל קצוות הקשת הפוליטית, להשמיץ את הקמפיין החדש שלה Live for now. המותג המבעבע עשה שימוש, במסגרת הפרסומת החדשה שלו, ב-“טרנד” המחאות החברתיות שהחלו בארה”ב בשנה האחרונה (מחאת הנשים בינואר האחרון או מחאות מתמשכות סביב בחירתו של טראמפ) וזו בכדי להגיע לקהל היעד ע”י שימוש בשפה תקשורתית מוכרת. במילים אחרות, פפסי ניסו לעשות שימוש מסחרי בנושאים מאוד רגישים בשיח הציבורי האמריקאי וזה פשוט התפוצץ לה בפנים. פעילים חברתיים ציינו באופן ציני למדיי כי אילו רק ידעו שסודה פפסי יכולה לפתור הכל הם לא היו מביאים את עצמם לידי מעצר ע”י רשויות ומתנגדים לממשל כפי שעשו. הפרסומת שוחררה ביום הזיכרון להתנקשות במרטין לותר קינג מה שרק הוסיף שמן למדורה. פפסי משכה את הפרסומת מיד אך הנזק נעשה והרשת לא שוכחת. בשורה התחתונה, בכדי להצליח בגדול בעולם הפרסום, כמו בכל תחום, צריך לדעת לקחת סיכונים. לפעמים מנצחים, לפעמים מפסידים ולפעמים הכל פשוט מתפוצץ בפנים כמו פחית פפסי מנוערת היטב.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

Verizon מנפצת חלומות לילדי ארה``ב

מיליוני ילדים בעולם שואפים להיות ספורטאים מצליחים, לפצוח בקריירת משחק ולכבוש את המסכים, ללכת על catwalk תחת מתקפת פלאשים ולכבוש את שערי המגזינים הנחשבים. אבל כמה כאלה באמת צריך? זו בדיוק הנקודה של ענקית התקשורת האמריקאית Verizon שיוצאת בקמפיין חברתי לעידוד ילדים ובני נוער לפנות לתחומים כגון מדע והיי טק שבהם ישנו ביקוש גדל. השינויים החלים בשוק התעסוקה בארה”ב הם נושא חם מאוד בחברה האמריקאית, ענקית התקשורת לוקחת על עצמה את הסוגיה כשירות לציבור ופוצחת בקמפיין “We need more”.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

סמסונג היא לא באמת ``חברת טכנולוגיה``

במסגרת קמפיין #Do what you can’t סמסונג ממשיכה לפנות לקהלים הצעירים במטרה למצב עצמם לא כחברת טכנולוגיה אלא כחברה המייצרת כלים המאפשרים לדור שלם לבטא את עצמו. הפרסומת החדשה מבית היוצר של Leo Burnett ארגנטינה מציגה את המגמות והשינויים התרבותיים שחלו לאורך הדורות וכיצד הדור הצעיר כיום פחות מושפע מהפחד לבטא את עצמו באופן חופשי. המסר עולה בקנה אחד עם החזון של סמסונג כחברה הממשיכה לאתגר ולשבור מחסומים בעזרת חדשנות ופיתוחים טכנולוגים.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

צילום בלתי נשכח

אז מסתבר שיש עוד שימושים לטכנולוגיה לזיהוי פנים מעבר לפילטר של פרחים וכלבלבים בסנאפצ’ט. שיתוף פעולה בין סוכנות DDB והתנועה לזכויות נשים במשפחה, Terre Des Femmes, הביאו לרחובות ברלין מהלך להעלאת המודעות לאלימות כלפי נשים במשפחה. נוכח עליה חדה באירועים של אלימות במסגרת המשפחתית, התנועה ראתה לנכון לפצוח בקמפיין מודעות מיוחד ואפקטיבי ולהגיע לצרכנים היכן שלא יצפו. העמותה עשתה שימוש בטרנד וטכנולוגיה ישנה (תאי צילום הפרוסים ברחובות ברלין) יחד עם טכנולוגיה חדשה (טכנו’ לזיהוי פנים) בכדי להגיע ללב הצרכנים בצורה ייחודית ונזכרת! לא רוצים להרוס לכם אז עדיף שפשוט תיכנסו ותתרשמו בעצמכם.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

פרזנטור כזה עוד לא ראיתם

את פרטי ההלבשה התחתונה של Meundies  מדגמנים בדר”כ גברים צעירים וחטובים, כאלה שמבלים את מרבית חייהם במכוני כושר, טיפולי הסרת שיער ומיטות שיזוף או נשים דקיקות שקיבלו החלטה להחרים מזונות מכל הסוגים. החברה הידועה בפרזנטורים החטובים שלה הפתיעה והחליטה לשתף פעולה עם פרנזנטור שכל קשר בינו לבין הטייפקאסט ההומוגני של הדוגמנים שלה מקרי בהחלט. הפרזנטור הנבחר הוא אדי הונג מסעדן, סופר, עו”ד ואיש בידור אמריקאי בעל חזות עגלגלה ובטן מלאה. כידוע בשנים האחרונות הביקורת כלפי מודל היופי אותו מציגים חברות האופנה נמצא תחת מתקפות קשות וסביר להניח שנזכה לראות עוד ועוד פרזנטורים שנראים כמו בני אנוש אמתיים.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

AIG משחקים רוגבי ברחובות טוקיו

AIG יפן מצאה דרך יצירתית לקדם את שירות ACTIVE CARE שלה. לצורך המשימה היא גייסה את נבחרת הרוגבי של ניו זילנד אשר לה היא נותנת חסות. מטרת הסרטון אותו הפיקה החברה היא בעצם להמחיש ליפנים שגם בפעולות יומיומיות ברחובות טוקיו טמון סיכון רב אבל יש מי ששומר עליהם ודואג להם. הסרטון הפך לויראלי וצבר מליוני צפיות אורגניות בתוך ימים ספורים. ספויילר: יש טוויסט בעלילה צפו עד הסוף!
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן
Black berry

זוכרים את בלקברי ?

אם נקרא ברפרוף את הדו”ח השנתי של גוגל לגבי דירוג אבטחת הפרטיות של המכשירים התומכים במערכת ההפעלה אנדרואיד נבחין בראש הרשימה בחברה שפעם שלטה בשוק המובייל וכעת בעלת נתח מזערי – בלקברי. אמנם החברה אינה מה שהייתה בעבר אך בכל הקשור לרמת האבטחה היא בעלת הדירוג הגבוה ביותר. אירוע נוסף שקרה במקביל במרץ האחרון הוא החלטת הסנאט האמריקאי להפוך החלטה מתקופת ממשל אובמה ולהתיר לספקי אינטרנט לשתף מידע בנוגע להיסטוריית גלישה של משתמשים וזו ללא התראה מקדמית. בלקברי, בעזרת מודעה פשוטה בניו יורק טיימס, ניצלו את המאורעות הנ”ל בכדי לחזק את המודעות בשוק המובייל לגבי היתרון היחסי שלהם – אבטחת נתונים. המודעה מציגה את אחד הדירקטורים המובילים והחזקים בשוק התקשורת מדבר בפלא מסוג בלקברי.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן
ph

הסיוט הגדול של צופי הפורנו מתגשם

אתר הפורנו הגדול בעולם Pornhub, מצא דרך מקורית ואכזרית לציין את אחד באפריל. באותו היום הציגו באתר האינטרנט הפופולארי הודעה לגולשים, כי אין צורך לשתף את התכנים בהם צפו, כיוון שפיצ’ר חדש באתר משתף באופן אוטומטי את הקטע בפייסבוק. מלחיץ!

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

הפתיח האגדי של HBO נחשף

לאור ההצלחה האדירה של סדרות הבית בשנים האחרונות, HBO חיפשה להעמיק את הקשר בין המנויים למותג עצמו ולאו דווקא לתכנים עצמם שבאופן טבעי זוכים לקשר וחיבור יותר עמוק. במסגרת הקמפיין HBO ניצלה את הפתיח המזוהה ביותר עם המותג בכדי לעשות משהו שונה ובלתי צפוי וכמובן לתמוך במטרה של חיזוק המותג כבית לתכנים מעולים. תוך שימוש בכישרונות וכוכבי הרשת, HBO יצרו מחדש את הפתיח אבל עם טוויסט (לא נהרוס לכם) שמראה כיצד קולם הקולקטיבי של כלל הסדרות מתכנס להרמוניה אחת וסדירה שהיא ה – “קול” של הרשת. החברה שמה לה למטרה לחזק את התפיסה שלה כבית לסדרות מעולות, להתחבר ללבבות הצופים וליצור התרגשות וציפייה לפני שאלו נכנסים לעולם התכנים שלה.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

טריילר לעונה השביעית של משחקי הכס

מיליוני מעריצים של הסדרה משחקי הכס מצפים בקוצר רוח וכוססים ציפורניים לקראת העונה החדשה של משחקי הכס. HBO שיחררו פרומו לעונה השביעית  של הסדרה המצליחה שצבר בינתיים 14 מליוני צפיות נכון לכתיבת שורות אלו.

קליפ השבוע: Bruno Mars - That’s What I Like

כולם מדברים על קנדריק

הראפר מקמפטון שבר את האינטרנט ולא, הוא לא היה צריך להצטלם בעירום בשביל לעשות את זה. ב30.4 קנדריק לאמר הפתיע את כולם ושיחרר ללא כל הודעה מוקדמת שיר חדש+ קליפ. תוך 90 דק’ קנדריק צבר מעל לחצי מיליון צפיות ביוטיוב!!! שני מרכיבים להצלחה המסחררת של humble הראשון הוא הליריקס החד של קנדריק הכולל שורות כמו: “I’m so fucking sick and tired of the Photoshop show me something natural like ass with stretch marks” והשני הוויזואליות המרשימה של הקליפ לגבי האחרון אין מה להרחיב, צפו!
you tube & google

משבר המפרסמים ביוטיוב נמשך

המשבר החמור שהחל באמצע חודש מרץ ממשיך להחריף. כזכור, המשבר החל  לאחר שחברת רכש המדיה הגדולה בבריטניה Havas הודיעה כי תפסיק לרכוש מדיה עבור לקוחותיה בYouTube, וזאת בעקבות החשיפה על כך שהאלגוריתם של גוגל מציג פרסומות בקטעי וידאו לא הולמים כגון: סרטוני הסטה של ארגוני טרור, תכנים אלימים ותוכן בעל אופי מיני. בריטניה היא השוק השני בגודלו אחרי ארה”ב מבחינת היקפי רכש המדיה מגוגל. המשבר לא נעצר בגבולות הממלכה הבריטית, והוביל לעוד ועוד הצהרות דומות מצד חברות רכש מדיה באירופה ולאחרונה גם בארה”ב, בעקבות המשבר אנשי גוגל עובדים במלא המרץ על שיפורים באלגוריתמים שיוכלו להתמודד עם התופעה.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן
WhatsAppnew

WhatsApp- מנסים להחזיר את ההשקעה של פייסבוק

לא אחת דובר על מקורות הכנסה אופציונליים מאפליקציית המסרים הפופולארית, שכן יש צורך בהצדקת רכישתה ע”י פייסבוק בכ-19 מיליארד דולר. לאחרונה ישנם הצהרות על השקת שירות תשלומים באמצעות האפליקציה בהודו. 200 מיליון הודים משתמשים באפליקציה עובדה זו, בצירוף התקנה הממשלתית החדשה בהודו, שעניינה הגבלות על עסקאות במזומן, יוצרים הזדמנות דרמטית עבור וואטסאפ.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן
facebookpay

פייסבוק משדרגת את שירות התשלומים

זה לא סוד שתחום הfintech צובר תאוצה, כמעט כל חברה טכנולוגית מגוגל ואפל עד לסטרטאפים קטנים ומוכרים פחות כולם מנסים לחדור לעולם השירותים הפיננסים. פייסבוק לוקחת את זה צעד אחד קדימה ומשדרגת את שירות העברת הכספים שלה שעד היום אפשר העברת כספים אישית, ומשדרגת אותו כך שמעתה ניתן יהיה  לגבות כספים גם באופן קבוצתי באמצעות הרשת החברתית הגדולה בעולם. השירות זמין בארה”ב נכון לעכשיו שירותי העברת כספים של פייסבוק עדיין אינם זמינים בישראל.

היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

דברו איתנו


שדות המסומנים ב- * הינם שדות חובה

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

אנחנו כאן

פרטי התקשרות

  • כתובת

    ראול ולנברג 2 א’,
    רמת החייל, תל אביב

  • טלפון

  • דוא``ל

    info@mccann.co.il