עדכון שבועי – Spot’it- 07.4-16.4

spotitLOGO

07.4-16.4

מותגים נחמדים

שני סרטונים שהועלו לרשת על ידי מותגי ענק בתחילת החודש רושמים הישגים נאים. הראשון של אפל (באמת הרבה זמן לא שמענו עליהם) מתמקד בבחור בשם דילן, הסובל מאוטיזם ומשתמש במוצרי החברה כדי לתקשר עם העולם. אתם מוזמנים לנחור בבוז אבל הסרטון הזה כבר מגרד את הארבע מיליון צפיות וזכה בתואר הסרטון עם הכי הרבה מעורבות גולשים (חיבובים, שיתופים, תגובות וכו’) ביחס לסרטוני מותגים שהועלו בשבוע שעבר ליו-טיוב. הסרטון השני הוא של וולט דיסני, שמדי פעם מעלים לרשת סרטונים של משפחות שביקרו בפארק השעשועים של דיסני במסגרת הקמפיין “Unforgettable Happens Here”. סרטון של ילדה חירשת שמבקרת עם משפחתה בפארק עלה בחודש שעבר והפך לשיחת היום עם למעלה מ-5 מיליון צפיות. והמסקנה- שימו את הציניות בצד, עדיין אפשר ליצור רגע מרגש וחד פעמי בתוך עולם ממוסחר ותעשייתי, ואם הצרכנים מקבלים את זה, מי אנחנו שנתנגד?

הגרמני הטוב

אין כמו סרטונים וויראליים להבנת מתחים חברתיים בני זמננו. הרצון לשתף תוכן, להגיב אליו והפיץ אותו הלאה מלמד לרוב על מידת הזדהות גבוהה המלווה בתחושה שיש משהו מאוד “נכון” באמירה שלו (או מאוד חמוד אם זה חתול). לפני כשבועיים עלה הסרטון הזה, שעבר יחסית מתחת לרדאר בארץ ובארצות הברית אך עורר עניין רב בגרמניה. הסרטון מתאר את השינוי שעבר על האומה הגרמנית מאז מלחמת העולם השנייה והוא מגיע כתגובה למשבר הפליטים בארה”ב ולמחוזות ההזיה אליהם הגיעו בארצות הברית בעקבות הבחירות לנשיאות. הגרמנים טוענים שבעקבות ההיסטוריה המיוחדת שלהם הם למדו הרבה דברים ושכדאי שהעולם יתעשת ויתחיל להקשיב להם. פייר, אולי הם צודקים.

שוד לאור יום

בקיץ הקרוב יתקיים פסטיבל אריה הזהב בקאן ולא בכדי צצים להם פתאום המון מהלכים יצירתיים שמדיפים ריח של תחרות. אחד מהם הוא המהלך האחרון של וולוו עבור השקת הרכב ההיברידי החדש שלהם XC90 T8. כדי להוכיח את האופי החדשני של המותג ואת העובדה שהרכב נוסע על חשמל ולא על דלק, החברה השתלטה על כביש מהיר בדרום קליפורניה והשתמשה באנרגיה שייצרו רכבים אחרים כדי לטעון את הרכב שלה. המהלך היצירתי, שזכה לשם “Highway Robbery”, מזכיר במעט את המהלך המחוכם של החברה בסופר בול שנה שעברה, אז הם גנבו פרסומות של מותגי רכב אחרים כדי לקדם את הרכב שלהם. על המהלך ההוא וולוו זכו במקום הראשון בקטגוריית ה- Direct ויש לנו תחושה שהם מנסים לכוון לשם שוב.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

מאחורי הקלעים- טייק ראשון

אפל (באמת הרבה זמן לא שמענו עליהם) מוציאים בשבועות האחרונים כל כך הרבה פרסומות שכבר כמעט קשה לעקוב. המשותף לכל הפרסומות, על אף שהן לפלטפורמות שונות, הוא שהן לכאורה נותנות לצופה להיכנס אל מאחורי הקלעים של התעשייה. במובן זה, הן יוצרות תדמית תקשורתית של מותג כנה שמדבר בגובה העיניים אל הלקוחות ולא עושה הצגות. איך הגענו למסקנה הזו? Apple TV ממשיכים להראות מה שחקנים עושים בקרון החזרות- בתזמון מושלם לפרישתו מעולם ה-NBA, קובי בריאנט מבין שהוא הזדקן. חוצמיזה הם ממשיכים להראות לנו את “החיים האמיתיים” והבלתי אמצעיים של טיילור סוויפט שמקדמת את ה-Apple Music. אחרי שיצאה להתאמן, עכשיו היא מתארגנת ליציאה בעודה שרה שירים נוסטלגיים למיקרופון דמיוני (פחות טוב אבל עדיין עובד). במקביל, המותג ממנף בחוכמה את הפרסומת לסירי עם קוקי מאנסטר. לאחר היציאה הרשמית, המותג הוציא שבוע שעבר סרטון “מאחורי הקלעים” של הפרסומת שגרף בקלות למעלה מ-2 מיליון צפיות. והמסקנה- תהיו כנים, או לפחות תעשו מאמץ להיראות כאלה.

Sweden Unfiltered

בדומה לאפל, הרבה מותגים מנסים להגיע לצרכנים בדרכים לא מפולטרות, לתת להם לחוות משהו אותנטי, שיסיר את מעטה הציניות והחשדנות שאופף את כולם כיום. הקמפיין החדש של לשכת התיירות של שוודיה, “The Swedish Number”, עונה בדיוק על הצרכים האלה כשהוא מפרסם את “מספר הטלפון של שוודיה”, דרכו ניתן לשוחח עם אנשים שחיים בשוודיה ולשמוע כמה קר להם ואיזה תנאים סוציאליים מופלאים יש להם. הרעיון, שבא לחגוג גם את העובדה ששוודיה היא המדינה הראשונה שביטלה את הצנזורה בארצה לפני 250 שנה, הוא לתת לאנשים ממדינות שונות לתקשר זה עם זה ללא כל מידע מכווין לפני. כל שוודי יכול להירשם לפרויקט ולספר על ארצו ואין כל הכתבה לגבי מה מותר או אסור לומר. דרך יצירתית ומקסימה להנגיש באופן בלתי אמצעי את שוודיה לעולם ולא, כנראה שלא כדאי לנסות את זה בבית.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

פרות: הסיפור האמיתי

הרצון להראות לצרכנים תמונה אותנטית וחיובית אודות המותג גם לא נעצר בשוודיה. Waitrose, קמעונאית המזון הבריטית משדרת בשבוע הקרוב שידורים חיים של הפרות שלה מתמנגלות (מלשון מינגלינג ולא מלשון מנגל!) באחו ובכך מפיגה חששות צרכניים מוכרים אודות המתרחש בשרשרת הערך. האסטרטגיה פשוטה- הקונים רוצים הוכחה לאיכות וטיב האוכל ולצערנו, הבטחות מילוליות כבר לא תמיד מספיקות. כדי להראות שכפי שהרשת מבטיחה, אכן כל הפרות שמספקות חלב, אוכלות דשא (מסתבר שזה לא מובן מאליו), הם פשוט מראים את זה. הפרסומות שמלוות את השידור החי מציגות צילומים מהחווה ביום בו הן עולות לשידור ובתחנות רכבת שלטים דיגיטליים מראים גם הם בזמ”א מה קורה בחוות. דוגמא טובה ויוצאת דופן לתוכן משעמם (אבל מרגיע!) שיכול להיות מאוד אפקטיבי.

קרוב רחוק

הנה קמפיין אינסטגרם חכם ומקורי. אחד החסרונות של אפליקציית התמונות הפופולרית היא שלא ניתן לעשות בה זום אין לתמונות. Sony Xperia רצו להשוויץ ביכולות ה-זום אין המופלאות של הטלפון שלהם ולכן יצאו עם קמפיין שובב שמראה איך דווקא כן אפשר לעשות זום אין באינסטגרם. ברגע שנכנסים לתמונה הראשונה, ניתן ללחוץ על לינק שמעביר את הצופה לחשבון אחר המהווה מעין פאזל מתומצת של התמונה הראשונה, לחיצה נוספת תעביר את הצופה פנימה לחשבון חדש, קרוב יותר וכן הלאה. בסך הכל נוצרו כמאה חשבונות בהם ניתן לשוטט ולגלות עצמים מוזרים שלא נראים במבט ראשון. מטיבי הלכת מוזמנים גם לחטט בתמונות ולחפש קוד סודי שיכול להוביל ל-2 כרטיסים לחצי גמר ליגת האלופות. דרך מגניבה לגרום לצרכנים לבלות הרבה זמן מול מודעת פרסומת שיושבת בול על הבריף.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

שובר קרח

מאז ומתמיד מותגים שואפים להיכנס לשיח הצרכני, לייצר באז ולהיראות הכי בעניינים. ואם השיחה היום היא על דור ה-Y והטרור שהוא עושה למעסיקים שלו בגלל ששכנעו אותו שהוא סובייקט מיוחד, אז למה לא לדבר על זה אפילו אם אתה בסך הכל מותג סוכריות מנטה לשיפור ריח פה? על בסיס התובנה שריח פה טוב מעצים את תחושת הביטחון העצמי, מותג Ice Breakers Breathmint מראה איך צעירה מצליחה לשפר את תנאי ההעסקה שלה ולבקש שלושה שבועות חופש במקום שבועיים. האם שיחה על נושא רלוונטי צריכה להיות בכל מחיר גם אם הקשר למותג רופף? ואיזה בן לדור ה-Y מבקש שלושה שבועות? ארבעה זה סטדרנט!
אה ויש גם המנון מוזר.

אשאחים

לפני כחצי שנה סיפרנו לכם פה על קמפיין יוצא דופן בשם “The Boys” בכיכובם של שני אשכים מפטפטים עבור מותג התחתונים Bond. השבוע הבנים חזרו, הפעם בשלט חוצות אינטר-אקטיבי במרכז מלבורן. המסר המרכזי שהמותג רצה לתקשר הוא שהתחתונים מאוד נוחים והוא יושב על תובנה שאשכים סובלים די הרבה במהלך חייהם לכן לפחות מגיע להם תחתונים טובים. כדי להמחיש את הקושי בלהיות אשך המותג השתמש בשלט חוצות רספונסיבי המציג את מזג האוויר ואת אופן התגובה של האשכים לשינויים במזג האוויר. כשחשבו על Real Time Marketing, ספק אם מישהו דמיין את זה.

הי, משהו מועיל (*בערך)

אחת השאלות היותר משמעותיות בחיים היא מה המשמעות של הכל. שאלה אחרת שמטרידה רבים היא מהו האורך האולטימטיבי של פרי רולים ביו-טיוב. האם הם צריכים להיות 15 שניות? 30? אולי 2 דקות? כמובן, זה תלוי במה שרוצים לומר, בקהל יעד ובמטרות העסקיות המידיות של הקמפיין, אבל יש כמה שיעורים כללים שכדאי לדעת: גוגל עשו ניסוי ובדקו את טיב הצפייה ב-3 פרסומות של האני מייד: 15 שנ’, 30 שנ’ ו-2:17 דקות. בגדול, ה-15 שניות הייתה הכי זכירה למרות שהכי הרבה דילגו עליה והיא לא השפיעה על העדפות, מה שאומר שזהו פורמט טוב בעיקר לענייני מודעות. ה-30 שניות היא גם הייתה קצרה מספיק כדי שלא ידלגו עליה וגם אפקטיבית מספיק כדי להותיר איזשהוא רושם על הצופה. ה-2:17 נצפתה יותר מאשר ה-15 ש’ אבל פחות מאשר -30 ש’ ורק 15% צפו בה עד הסוף, אבל כן השאירה הכי הרבה אימפקט על הצופה. מסקנה: אל תנסו לספר על מחקר בפסקה!

ועוד כמה

היו המון מהלכים נחמדים השבוע שחשבנו שיהיה לכם כיף\מעשיר לראות אז קחו עוד קצת על קצה המזלג. Adobe, שהם המלכים של הפרסומות המצחיקות מראים איך פרסום לא נכון במובייל יכול להיות קטלני, פרסומת בטיחות בדרכים עם תובנה יפה על היחס הסלחני שלנו לאס-אמ-אסים בזמן נהיגה, טוסטיסטוס (תנסו להגיד את זה מהר) יוצאים אם סדרת תוכן חדשה- טלנובלה מטופשת לקידום הנאצ’וס החריף של המותג ו-Dollar beared club האורים והתומים של גברים ברחבי העולם עם עוד סרטון ויראלי שחוגג זקנים.

משחקי הכס 1

הגאווה הלאומית והשנאה לאמריקאים הינם חלק בלתי נפרד מהיות אדם צרפתי. כדי לקדם את עליית העונה החדשה של משחקי הכס בצרפת, ערוץ Canal+ דיבר הישיר לליבו של כל אזרח בצרפת כשהודיע שהפעם, האמריקאים לא יצליחו להשיג את הצרפתים! בקיצור, כדי לקדם את העובדה שהעונה החדשה של הסדרה תשודר בצרפת במקביל לשידורים בארה”ב, הערוץ יצא עם קמפיין שילוט חוצות שמראה כי לא עוד- צרפת תשיג את התרבות שלה יחד עם האמריקאים ולא אחריהם!
game-of-thrones

משחקי הכס 2

כולם מדברים עכשיו על סרטוני 360 מעלות, כאלה שאפשר לזוז בהם באמצעות הזזת הסמן לצדדים (ורק השבוע גוגל הודיעו כי הם משיקים שירות Live Streaming של סרטוני 360 מעלות). בשבוע שעבר מארק צוקרברג העלה לפייסבוק את הפתיח של משחקי הכס ב-360 מעלות. מה שאומר שאפשר לשוטט בממלכה כאילו היית אחרון הנתינים של ווסטרוז. נכון לעכשיו זה סרטון ה-360 מעלות הכי נצפה בפייסבוק ולא בכדי-הפיצ’ר החם של הרגע, בשילוב התוכן החם של הרגע, יוצר משהו מאוד חם.
לצפייה בפתיח לחצו כאן

יהודי כל העולם התאחדו

מארגני פסטיבל הסרטים היהודי בטורונטו מאמינים כי כלל הציבור יכול ליהנות מהסרטים שמציע האירוע ולא רק דודות יהודיות. כדי לקדם את המאורע ולמשוך קהל צעיר, מארגני הפסטיבל יצאו בקמפיין בנושא האהוב על יהודים בגולה- בחינת הגבולות של הזהות היהודית. כדי להראות כי הסרטים יכולים להיות רלוונטיים עבור כלל הציבור, הפסטיבל יצא עם סדרת סרטונים המראים איך מסורות וסמלים המקושרים לתרבות היהודית יכולים להיות רלוונטים לכולם. וכי בעצם, כולם יהודים מספיק בשביל הפסטיבל.

Bebe Rexha ft. Nicki Minaj-No Broken Hearts- קליפ השבוע

מצעד הלהיטים - ארה``ב

מצעד הלהיטים - בריטניה

מעשה בחמישה דיירים

הכלכלה השיתופית הולכת וצוברת תאוצה ומשנה לא רק תעשיות, אלא גם מוצרים. המחירים המאמירים של הנדל”ן הובילו לפיתוחם של חללי מגורים משותפים דוגמת We live ואחרים. אלו בתורם מצריכים מוצרים אחרים שיתאימו לאזורי מחיה עם מספר רב של שותפים החולקים את אותו מוצר. Quinque נולד בדיוק מתוך הצרכים החדשים הללו. זוהי מכונת כביסה, עם חמישה תאים נפרדים, כך שבכל פעם ששותף שלכם תוקע את המכונה עם בגדים ומסתלק, אתם יכולים פשוט לדחוף את הבגדים שלו לאחד התאים. בנוסף, אפשר לשים טיימר למכונה כך שהיא תפעל רק אחרי שהשותף סיים או שפשוט אפשר להתעדכן דרך האפליקציה אם המכונה פנויה או לא. אז נכון, בינתיים זה עוד רק קונספט, אבל לפני שתרגישו זה כבר ייהפך למציאות. אז שלא תגידו שלא אמרנו לכם.

אפשר לישון בשקט

“האינטרנט של הדברים”, חיבור כמה שיותר מוצרים אל האינטרנט כך שנוכל לקבל מהם כמה שיותר מידע, הולך ומתקדם בצעדי ענק. כל יום עוד מוצרים מתחברים אל ממלכת הידע האינטרנטי והופכים את התודעה הקולקטיבית ליצור ענק ואינסופי בו הכל מחובר להכל. השבוע התבשרנו כי חברת המזרונים הספרדית Durment המציאה “מזרון חכם”-Smarttress. למה אתם שואלים? בעיקרון, אפשר לעשות הרבה דברים עם הידע שקשור להרגלי השינה שלנו אבל Smarttress נועד למטרה אחת מרכזית- לבדוק שלא בוגדים בכם. המזרון מצויד ב”Lover detection system” שמתריעה כאשר יש שימוש חשוד במזרון הישר לאפליקציה המציגה דאטה אודות השימוש במזרון (קצב, משך וכו’). זה נשמע כמו בדיחה מותגית אבל זה אמיתי לגמרי ועולה 1,750$. אנחנו היינו פשוט ממליצים על כנות (או התקנת מצלמות) אבל איך שנוח לכם.
היה מעניין? תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן

דברו איתנו


שדות המסומנים ב- * הינם שדות חובה

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

אנחנו כאן

פרטי התקשרות

  • כתובת

    ראול ולנברג 2 א’,
    רמת החייל, תל אביב

  • טלפון

  • דוא``ל

    info@mccann.co.il